Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja man ,puike dio ! en nog enkele duitsers erbij en tis compleet.
Qua uniformkleur denk ik bijna zeker dat Danny J het bij het juiste eind heeft.
 
Hey ,

Ik denk niet dat er van camou-pakken sprake zal zijn op point du hoc omdat daar een HKAA lag, nml 2e batterij HKAA 1260, en die droegen normale uniformen van veldgrijze kleur. Dit waren statische eenheden (eerder de maag en darmcompagnieën). Ik zou het houden zoals op de eerste foto met gewone veldgrijze uniformen.
 
Bedankt jongens voor de mooie info, de meerderheid gaat dus voor het veldgrijs. Maar de Fotos van Beyond kan ik misschien gebruiken in mijn volgende dio.

Grtz Bart.
 
Zeker geen camo Bart, die was vooral voor de stoottroepen.
 
Hey ,

Ik denk niet dat er van camou-pakken sprake zal zijn op point du hoc omdat daar een HKAA lag, nml 2e batterij HKAA 1260, en die droegen normale uniformen van veldgrijze kleur. Dit waren statische eenheden (eerder de maag en darmcompagnieën). Ik zou het houden zoals op de eerste foto met gewone veldgrijze uniformen.


Zeker geen camo Bart, die was vooral voor de stoottroepen.

Was even uit het oog verloren dat je soldaten wil die de vestiging bemanden :8
Dan zou je inderdaad beter voor de veldgrijze uniformen gaan, zoals vermeld door Swaken en GUnit...
 
De laatste Ranger is klaar. Deze is zonder helm, de helm ligt naast hem. Blijkbaar heeft hij enorm gezweet.:laugh:
Maar hij mag al direct zijn wapen aanslaan wat voor hem zal een Duitser opduiken.;)


attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog twee duitsers....

Grtz Bart.
 
Deze kerel zou ik als Duitser niet tegen willen komen, ziet er strijdvaardig uit.
Mooi gedaan Bart :).
 
Thanks Wim, je opmerking heeft me direckt op een ideetje gebracht,

Een oud Tamiya figuurtje leende er zich perfeckt voor.;)


attachment.jpg

En hier mee zijn de gevechten gestart op Pionte Du Hoc:laugh:

Een blik op de strijdende figuren...


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Nu nog 1 Duitser en dan.....


Grtz Bart.
 
Fijn dat mijn opmerking tot een extra figuur heeft geleid :).
En wederom mooi gemaakt.
 
Mijn huzarenstukje loopt ten einde, dus heb ik de wanden afgewerkt. Ik heb gekozen om er een uitsneden van te maken. Het is eens iets anders dan een eentonige wandkleur.

attachment.jpg

De kleuren die ik heb gebruikt zijn eigenlijk dezelfde als vooraan, gestart met Gele Oker op waterbasis gevolgd door Lichte Oker op waterbasis. Daarna een donkere tint van Gele Oker en Sienna Oker op waterbasis.
Dan laten uitdrogen en alles geschilderd met een lichte wash van Gele Oker en Italian Eath op oliebasis.
De rode banden geblend met Burnd Sienna. Dan een laagje venis en laten uitdrogen.
Als laatste een wash van Bunrd Sienna en Raw Umber.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier heb ik geen drybrush gegeven met wit omdat dit eigenlijk niet te zien is.

Grtz Bart.
 
Die wisselende kleuren doen het diorama goed, het past goed bij elkaar.
 
Ik verwacht binnenkort super-eindfoto's om met dit huzarenstuk uit te pakken. Indrukwekkend !
 
Laatst bewerkt:
Yo Bart,

Dit blijft smullen...veel modelbouwers willen zulks groots project als dat van jouw bouwen...veel beginnen er ook aan maar vallen vlug stil door te grootse plannen in het begin...

Jij niet, je ging vol goede moed door en gaf niet op en in een recordtijd wat mij betreft...van liefde voor de hobby gesproken.

Keep up!

Greetz Nico
 
Thanks mannen voor alle mooie reacties, ik breng hem in ieder geval mee in september, en met deze ga ik ook eens proberen in een wedstrijd (Middelkerke), gewoon om te zien wat ik waart ben.:$

Beyond, je hebt het waarschijnlijk over die haak bij de sneuvelende Duitser. Mooi dat je de opmerking maakt, ik had er zelf nog niet opgelet. Dit zal ik zo snel mogelijk aanpassen.;)

GUnit, ik hoop dat ik mooie eindfotos kan maken, want het is niet zo simpel met mijn klein fototoestelleke.:wub:

Nico, het was goed nedenken om deze te bouwen, maar ik wilde dit al zo lang doen. Gewoon uit respect voor die mensen die dit hebben gedaan op die bewuste 6de juni van 1944. Over het recordtempo kan ik enkel zeggen dat ik iedere dag ongeveer een half uurtje na het eten er aan werk. Ook begin ik eigenlijk aan geen ander tot een dio is afgewerkt.

Grtz Bart.
 
ben ook benieuwt naar de eind fotos bart want het ziet er echt heel goed uit hoor.
zijkant is erg mooi gelukt dat heb je goed bekeken om het zo te doen ;)
 
Het is zover de eindfotos van "Pointe du Hoc, 6th of June 1944".
Met behulp van mijn schoonbroer en zijn fototoestelleke hebben we toch merkelijk betere fotos dan met mijn pruttelig kodakske.:laugh:

Eerst een beetje geschiedenis:

La Pointe du Hoc ligt ongeveer 6 Km ten westen van Omaha Beach. Het was het doelwit van 225 mannen van het 2de bataljon Rangers. De reden hiervoor was dat de inlichtingendienst vermoedde dat er zich kanonnen bevonden die de vloot en Omaha Beach ernstig konden bedreigen.

Terwijl de landingen op Omaha al bijna 40 minuten geleden gestart waren, gingen de Rangers onder bevel van J. Rudder aan land op een klein keienstrand aan de voet van de 30 meter hoge klif.

De Rangers hebben 48 uur moeten strijden, tegen 200 Duitsers van de 716de infanteriedivisie en de klif.
Ze waren gestart met 225 man, er bleven slechts 90 na de strijd over.

en dus de fotoreeks:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zou dit stukje ook een plaatsje in de afgewerkte projekten mogen krijgen? In ieder geval dank aan alle mensen die deze dio hebben meegevolgd. Ook veel dank aan de mensen die mij met alles en nog iets hebben geholpen.


Grtz Bart.
 
Ja Bart kvind het best wel indrukwekkend, een prachtig stukje modelbouw wat je hier laat zien. Dit doet de Rangers alle eer aan.
 
Dag Bart.

Dat is drama ten top !

Prachtige fotoreeks. Vooral de actie tussen de Duitsers en de eerste Rangers is zeer realistisch.
De foto van onderaf genomen met het vallend touw, met flauw tegenlicht, is levensecht. Alsof je schoonbroer er bij was. :8

Een moderator zal dit zeker in de eregalerij plaatsen, meer als verdiend.

Een prachtig eerbetoon ook aan de Rangers die destijds de slachting hebben meegemaakt.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan