Hoofdsponsor

1/35 Pickup truck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha, das al een stuk interessanter, volgende week eens gaan rondneuzen bij de doe-het-zelf zaken.:D
 
Eindelijk nog wat verder gewerkt aan de pickup-truck. Veel werk met de verbouwingen van de badkamer en ook steek ik wat teveel tijd in m'n geheime project.

De achterbak en de bumpers gespoten in matzwart. Bumpers waaiden weg door de druk (0,5-1,0 bar) van de airbrush. Dus eventjes vastklemmen en dan ging het perfect. Morgen waarschijnlijk alles monteren en dan volgen de foto's. Ook ligt de Tec7 klaar om de onderplaat vast te lijmen op een plank.
 
Heel mooi, maar idd, de plaatsing van de .50 lijkt mij ook niet zo realistisch... probeer als schutter maar eens van de ene naar de andere kant te zwenken met dat wapen zonder over de rand van de pick-up te vallen.
 
Die schutter zou inderdaad uit de bak donderen op die manier. Het wordt nog bekeken hoe en wat, een kleiner kaliber op de rollbar monteren en dan de .50 naast het voertuig? Of de .50 op de rollbar? De tijd zal raad brengen.
 
de .50 is een hele zware mitrailleur , die hou je zo niet op zijn plaats ... zelfs de lichtere mitrailleuses werden ook op statief geplaatst kijk maar is naar foto's van technicals
 
Zoals al eerder gezegd monteer je die .50 best op die roll-bar.
Je hebt dan twee mogelijkheden: is het de bedoeling dat de schutter ja of nee vuurt terwijl het voertuig rijdt?
Indien je wil aantonen dat de .50 ook vuurt tijdens een attack, monteer je op de roll-bar van links naar recht achter de .50 een ronde baar zoals je die soms ziet op brandladders, zo staat de schutter vast en kan er niet afdonderen.
Die baar moet ongeveer ter hoogte van het middel van de schutter staan.
 
Vandaag de muur van het pickup-diorama de eerste laag verf gegeven. Er is uiteraard nog werk aan om wat structuur en verwering te maken. Ook moeten er nog enkele problemen opgelost worden met te zichtbare naden. Morgen zal er eens veel tijd besteed worden aan modelbouw.

attachment.jpg
 
Ivb de .50 het zou wel kunnen, maar hangt er van af wat je wilt maken. Vrijheidsstrijders zoals in Syrië gebruiken alles die ze kunnen vast krijgen dus in die zin....

Misschien de naden wegwerken met wat begroeiing?

Grtz Bart.
 
Die .50 zit nog wat in de koelkast momenteel tot ik weet wat er mee aan te vangen maar het is inderdaad een feit dat er mensen zijn die alles gebruiken wat ze kunnen vinden.
Dat van die begroeiing is een goede tip, daarmee zal ik het mooi kunnen wegwerken. Dankjewel.
 
Vandaag de muur nog wat bewerkt met de airbrush maar er 'ontbreekt' nog wat qua verf volgens mij. Iemand tips om de muur nog echter te maken?
Na het verfgebeuren zal er ook nog klimop tegen de muur komen om onder andere de naden links en rechts weg te werken. Ook komt er nog een graffiti tekening op de muur.

attachment.jpg
 
Op je muur kun je hetzelfde palet aan technieken toepassen zoals je op het rollend materieel gebruikt.

Dus kun je beginnen met gans de muur een wash te geven met een bruine tint.
Hier en daar wat stenen uitpikken en deze een afwijkende kleur geven : rode tinten, bruin of zelfs zwart. Al dan niet met elkaar gemengd, alles is mogelijk.

Met een lichte tint wat drybrushen, zo kun je de bovenste randen van de stenen wat oplichten.

Met een pinwash met een lichte kleur olieverf kun je de voegen extra aanstippen, ditzelfde kun je doen door de voegen in te borstelen met witte pigmentpoeders, aan jouw de keuze.

Het geheel kun je dan afwerken met verschillende pigmentpoeders, naargelang het einddoel dat je voor ogen hebt.

Succes !

Groeten Rik
 
Dat zijn heel goede tips, vanavond ga ik daarmee aan de slag. Foto's volgen uiteraard.
 
De bewerkte muur. Ik vind het goed zo en zal er niks meer aan veranderen. Die vlek linksonder krijg ik niet meer weg en zal gecamoufleerd worden met struikgewas. De achterkant van de muur moet nog gedaan worden en zal er dan wel iets anders uitzien want tweemaal hetzelfde is onmogelijk hé. Na montage op de grondplaat komt er ook nog een graffiti-decal op.

attachment.jpg
 
Ik moet zeggen dat je de tips van Rik goed hebt opgevolgd. Ziet er geweldig uit...
 
Knap resultaat.
Die vlek die je zegt ziet er uit als een vochtvlek op de muur.
 
Goed bekeken Buzzy, daar had ik nog niet aan gedacht.
 
Idd, die (vochtige) vlek lijkt mij heel realistisch, ik zou zeggen: zo laten en mss her en der een beetje mos tussen de voegen aanbrengen.
 
:D Weer een voorbeeld van hoe een foutje toch goed uitpakt. Een beetje mos tussen de voegen is zeer realistisch, zal ik zeker doen.
 
De pickup zit samen, enkel nog de bewapening en verder vervuilen. Er is echter een probleempje opgedoken: hoe breng je de vervuiling aan op de voorruit? De ruitenwissers maken uiteraard niet gans de ruit schoon dus wil ik het doen zoals 'in het echt' maar ik weet niet hoe er aan te beginnen. Afplakken en dan drybrush? Of hoe doen jullie ervaren rotten het?

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan