Hoofdsponsor

1/35 Pickup truck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard niet op de pick up zelf doen.... Maar het resultaat is denk ik wel wat je zoekt. Een wash zul je dan ook beter kunnen toepassen over de decal.

Ziet er verder erg goed uit hoor. Je muur ziet er zeer natuurlijk uit..
 
Ziet er goed uit naar mijn bescheiden mening ,de truck qua stof en slijtage heb je fraai gedaan en de muur is idd kwestie van interpretatie...!
Goe bezig man....!

Grtz yves,
 
Dan toch opnieuw begonnen met de muur, de opmerking van Erwin had een zwaardere punch dan ik dacht en ik ben er eigenlijk al gans de dag over aan het nadenken.
Foto's volgen als alles droog is en het resultaat goed zichtbaar.
 
Dan toch opnieuw begonnen met de muur, de opmerking van Erwin had een zwaardere punch dan ik dacht en ik ben er eigenlijk al gans de dag over aan het nadenken.
Foto's volgen als alles droog is en het resultaat goed zichtbaar.

That's the spirit !
Niet bij de pakken blijven zitten. De koe bij de horens vatten, en het werk opnieuw doen. Dit geeft meestal een beter resultaat !

Succes.

Groeten Rik
 
Het is enorm zoeken en proberen.
De muur is droog en dit zijn de foto's, niet perfect maar nu laat ik het gewoon zo.

Enkel nog het blinkende van de decal laten verdwijnen. Blijkbaar is de achtergrond zeer belangrijk bij die grafittidecals, ze zijn nogal doorschijnend. Vandaar dat die zo donker is.

attachment.jpg

De achterkant met de poster, de bovenste poster heb ik er weer afgescheurd omdat die dan toch te groot was naar m'n zin, het effect bevalt me wel. Misschien niet zo natuurgetrouw maar dat is dan weer werk voor een volgend diorama. Ook hier moet het blinkende nog weggewerkt worden.

attachment.jpg

Wat denken jullie? Kan ik het met een gerust hart monteren op de grondplaat? Dan nog wat begroeiing aanbrengen en mos en zo.
 
ziet er goed uit.
nog wat begroeiing en het zal er zeer geslaagd uitzien.
Tot nu toe gebruik ik altijd architektenkarton om muren enzo te maken, is het de moeite om eens zo'n gebouwtje/muurtje/grondplaatje aan te schaffen?
Puur voor de tijdswinst die je bij het maken hebt?
mvg Bruno
 
Ik vind het de moeite om dit aan te schaffen omdat ik geen ervaring heb met zelf maken van muren.
Hoewel ik moet zeggen dat deze muur uit twee delen bestaat die moeten samengevoegd worden met een zeer slechte pasvorm. Je bent eigenlijk bijna verplicht om de slechtpassende naden met begroeiing te camoufleren of met putty weg te werken en dan schuren schuren schuren.
De grondplaten met de muren die op de grens van de grondplaat staan vind ik beter (zie mijn Unimog-project).
Nog een naddeltje is dat je vastzit aan de vorm van de muur, bij zelf maken heb je dat dan weer niet. Eigenlijk zou je misschien beter eens een set kopen en dan bekijken als het beter is of niet. Het hangt veel af van de persoonlijke voorkeur en ervaring van de bouwer denk ik.
 
Zo'n muurtje maken is plezant om zelf te maken denk ik, toch leuker dan een bouwsetje. Je kan werken met zoveel materiaal, en alles naar je hand zetten. Maar ik vind dit niet onverdienstelijk hoor MrArtex.
 
Vind die afgerukte poster heel goed, juist als in het echt. Een afhangende hoek van een nieuwere poster of zelfs een ingescheurd stuk lijkt altijd reëel. Beste voorbeeld komt binnenkort op ons af als ze de verkiezingsposters weer gaan plakken.
 
Die poster was heel leuk om te doen. Zal ik zeker nog toepassen op diorama's.
Ook ben ik van plan om gebruik te maken van al die politieke koppen die in het straatbeeld zullen verschijnen, namelijk close-up foto's nemen van de hoeken en de randen van de posters om die dan natuurgetrouw te kunnen nabootsen. Ook eens van het geheel om dan de verschillende soorten borden te kunnen scratchen indien ooit nodig.
 
Plankje onder het diorama gelijmd (met Tec7) en de muur vastgezet (met dikke verf). De naad tussen de muur en de grondplaat opgevuld (met dikke verf) en bestrooid met gras. Achter de muur een boom geplant.
Ziet er niet zo heel slecht uit vind ik.

De foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

Aan de voorkant komt uiteraard de pickup met allerlei attributen en een figuur (met beenwonde). Aan de achterkant komt er nog een hoop achtergelaten afval (een autowiel, grote olievaten, een oude emmer, de resten van de afgescheurde poster, en verder zie ik wel). Morgen strooivlokken kopen in 't stad om de twee zijkanten van de muur te camoufleren en ook om begroeiing op de muur aan te brengen (niet teveel om het niet te druk te maken). Mooie vooruitzichten dus.
 
Het geheel ziet er zeker niet slecht uit. Wat ik zie, bevalt me wel...
Mooi gedaan met je poster en je graffiti sticker.
Je kan ook van die schuurstokjes van de vriendin of echtgenote gebruiken, die zij gebruikt voor haar nagels.
Daar zitten er bij met een korrel tot 4000... (spring anders eens binnen bij een "Kruidvat"... (sorry sponsors)).

Mark
 
Bedankt voor de complimenten.

Morgen passeer ik een Kruidvat, ik zal eens gaan zien.
 
Laatst bewerkt:
Wat denken jullie ervaren modelbouwers van de begroeiing op de muur?

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik vind de begroeiing nogal overdadig (maar dat is mijn persoonlijke mening).
Begroeiing is wel goed aangebracht.

Mark
 
Bedoel je overdadig qua kleurverschil? Dat is iets wat me nu ook opvalt en misschien is het beter dat ik er eens voorzichtig overga met de airbrush om het een meer uniform kleur te geven.
 
Het lijkt inderdaad een beetje overdadig om reden dat de begroeiing nogal dicht bij elkaar staat en deze bestaat uit verschillende structuren. Het is niet alleen klimop, er staan ook nog struiken (of althans de structuren ervan) tussen. De vele kleuren vallen natuurlijk erg op en het zou inderdaad wenselijk zijn om de begroeiing een meer uniforme kleur groen te geven doch wel met kleurnuances donker en lichter zoals in de realiteit.
 
De begroeiing kan ook nog 'gesnoeid' worden, dat zal het overdadige effect ook wat verminderen. En dan inderdaad wat meer uniforme kleur geven met lichte nuances zal de beste oplossing zijn.
Dankjewel.
 
Ziet er heel goed uit MrArtex,muurtje check,plateau check,alleen idd de begroeiing een iets natuurlijker beeld geven...
Voor de rest prima gedaan man...

Grtz yves,
 
Alain, zoals Erwin het heeft omschreven, had ik het niet beter kunnen uitdrukken.
Inderdaad eventueel de begroeiing nog wat snoeien en met de kleurtjes spelen om het geheel samen te brengen...

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan