Hoofdsponsor

1/35 Pickup truck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het onderstel, ook met beschadigingen door steenslag. Leuk om mee te werken die maskol.

attachment.jpg
 
Heel eerlijk gezegd maar dat is persoonlijk vind ik de beschadigingen in de spatborden niet echt geslaagd.
Ik heb zelf een Jeep gehad die regelmatig het terrein zag maar daar waren echt geen beschadigingen in de wielkassen te vinden dankzij de tectyl en aangebakken vuil.
Wel kale plekken staal op de carter en versnellingsbak platen, die glimde altijd wel mooi na een ritje :)
 
Daar heb je wel gelijk in, die spatborden zal ik nog bijwerken met vuil en modder zodat die beschadigingen niet meer te zien zijn. Dankjewel voor de tip. Het was wel leuk om te doen en ook een ideale plaatsvom eens die maskol te gebruiken.
Weer iets bijgeleerd vandaag.
 
Die carter en versnellingsbakplaten zal ik niet verder bewerken want de onderkant is toch niet te zien op het diorama. Wel op een volgend voertuig om het helemaal juist te hebben.
 
Hey,

Ik zou me meer toespitsen op de beschadigingen die onstaan door wrijving en slijtage op het voertuig. Zoals Ron ook al gezegd heeft, de slijtage is daar minder realistisch, goed dat je dit gaat ombuigen door er aarde en modder in aan te brengen. :)
 
Het is inderdaad niet zo realistisch, ik heb ondertussen al wat foto's bekeken (had ik beter eerst gedaan zeker?). Maar het was een mooie oefening want maskol gebruikte ik nooit eerder. Nu weet ik hoe het juist in z'n werk gaat en ook dat het niet zo'n grote plekken mogen zijn. Op de carrosserie zal het beter zijn, ook rond de nog te maken kogelgaten (de uitdrukking less is more indachtig zijnde). Ik zie het helemaal zitten, ook mede door jullie tips en reacties. Dankjewel allemaal.
 
Hey,

Gebruik geen maskol voor deze chips, beter is het verdund schilderen of aanbrengen dmv drybrushing, heb je meer controle op.
Modelbouw draait hem rond de controle die je hebt / kunt houden rond een bepaald item waar je aan bezig bent, en veel geduld, maar je bent goed op weg, je test, je zoekt uit, dat zijn heel bealngrijke leerstappen die je doet, ga maar verder, we volgen....;)
 
Heerlijk dit forum, al die tips. Ideaal om er iets moois van te kunnen maken. Morgen zal ik alle tips nog eens op een rijtje zetten om zeker niks over het hoofd te zien.
Ondertussen vraag ik wederom jullie hulp. Deze avond wat geëxperimenteerd met kogelgaten (aan de kant van het voertuig die niet te zien is op het diorama). De vraag is nu: zijn de gaten realistisch genoeg of zijn ze te groot? Bijgevoegd ligt de figuur die er bij zal komen te staan (nog in stukken dus). Uiteraard moet het nog bewerkt worden met verf om het allemaal de juiste kleur te geven.

attachment.jpg
 
Misschien maak ik ze beter met een speld in plaats van een naald?
 
Als ik dat zie denk ik dat hij is beschoten met een .50cal sniper.. :)
Persoonlijk zou ik ze dus iets kleiner maken.. vergelijk ze maar eens met de hand van het figuurtje.
 
Ik zal de kogelgaten met een speld maken, het lijkt inderdaad op een .50 en dat is er wat over. Vandaag eens proberen aan deze 'onzichtbare' kant en als het goed bevonden is aan de 'zichtbare' kant. Misschien ook een paar in het kofferdeksel en het voertuig dan met open motorkap zetten? Zal ik nog eens bekijken.
 
Is het de bedoeling dat de pickup er stukgeschoten zal bijstaan?
 
Niet helemaal stukgeschoten, wel met enkele kogelgaten aan de kant van de weg met een paar gewapende figuren er naast om de schade te bekijken. Ze zijn zogezegd met volle vaart uit het gevarengebied gevlucht en nu zijn ze in veilig gebied aan het hergroeperen en aan het bespreken hoe het verder moet.
 
De kogelgaten aan de zichtbare kant van het voertuig. De twee onderste zijn wat groter uitgevallen dan gepland maar die zijn dan .50 cal gaten. Moet ook kunnen. Later vandaag beginnen de spuitwerken aan de cabine.

attachment.jpg

By the way: m'n hobbykamer stinkt weeral, deze keer naar gesmolten plastiek. Qua geurhinder is dit niet de ideale hobby hé.
 
Het idee is goed en de hele opzet ook, maar ik vraag me af of je met die kogelinslagen niet te snel bent?
Het lijkt me logischer dat je die aanbrengt nadat het model volledig af is, de zogenaamde "finishing touch".
 
Opletten met die kogelgaten dat je geen gewonden maakt waarmee ik wil zeggen dat de plaatsing ervan niet mag leiden tot een gewonde chauffeur.
Een kogel gaat bij een normaal, niet gepantserd, voertuig dwars door de deur en kan dus de bestuurder of passagiers raken en dan zit je natuurlijk met slachtoffers. Een kogel in een spatbord daarentegen kan schade toebrengen aan de motor waardoor het voertuig kan geïmmobiliseerd raken.
misschien kleine details maar belangrijk in een dio.
 
@Walesha: ik doe de gaten nu omdat er dan kan gespeeld worden met de verf. De onderlaag komt tevoorschijn na een kogelinslag en dat is moeilijker te realiseren op het einde van de bouw denk ik. Op de foto zie je wat ik bedoel.

attachment.jpg

@Erwin: ik speel met het idee om er een figuurtje bij te zetten met een vleeswonde aan het been. Een kogel die inderdaad dwars door de deur is gegaan en zo in z'n been. Volgens mij vertraagt de snelheid van een kogel voldoende om geen al te grote wonden te veroorzaken. Er zit één gat in het spatbord en twee in het kofferdeksel maar die kunnen evengoed geen grote schade hebben aangericht aan de motor. Zeker als ze onder een hoek zijn binnengedrongen.
Het zijn inderdaad de kleine details die een dio maken of breken, daar heb je groot gelijk ik.
 
dat komt zekers inorde we blijven volgen zolang er op ons niet geschoten word
 
:laugh: Nee hoor, het schieten is gedaan. Nu worden de wonden gelikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan