Hoofdsponsor

1/35 Pickup truck

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat hij bedoelde dat het dezelfde soldaten zijn als zijn unimog project en dat die soldaten gecombineerd worden met de pickup truck ;)

denk ik hé :p
 
De pickup komt niet op het diorama van de Unimog maar is wel van dezelfde (fantasie)-elite-eenheid. Ik wil verschillende diorama's maken met allerlei voer- vlieg- en vaartuighen die toebehoren aan die eenheid. Een gek plan maar iets wat ik al jaren wil doen.
 
En voor alle volgers, dankjewel en als iemand tips heeft of iets ziet wat niet door de beugel kan dan post je maar hé. Alle hulp is welkom.
 
Deze avond wat verder gewerkt aan de pickup. Ik moet zeggen dat het merk Meng een goed merk is. Goede pasvorm en tot nu toe geen gietresten gezien. Daarvan zullen er nog dozen in huis komen, dat is zeker.
 
Nog eens een uurtje geplakt aan de pickup. Alles komt mooi bij elkaar. Morgen zal ik de onderdelen die al klaar zijn in de verf zetten, anders kan ik er niet meer bij. Ook zal ik in de loop van de week eens naar de modelbouwwinkel gaan om die set en sol te kopen. Kwestie van deze keer de decals mooi aan te brengen. Ook nog enkele potjes mat-zwart want die gaan er snel door hier.
Ik wil er een diorama van maken die het waard is om een prijs te winnen. Als die er ook één zal winnen is natuurlijk niet te voorspellen.

attachment.jpg
 
Net eens aan het rondsnuffelen geweest tussen de technieken en de foto's hier op het forum. De moed zakt me in de schoenen, lijkt me niet zo makkelijk om dergelijk niveau te halen.
 
Wie doet wat hij kan ,is een eerlijk man :)
Zolang jij tevreden bent met je gebouwde model ,is het toch geslaagd,en ervaring komt met de jaren.
 
Da's wel waar, ikzelf moet in de eerste plaats tevreden zijn maar toch zou het leuk zijn om eens een prijs te winnen met een diorama. Ik zal blijven proberen en, zoals je zegt, ervaring opdoen met de jaren.
 
Zoals je dio met de Unimog er nu bij staat, denk ik, eens het klaar, je best een kans maakt op een prijs in de categorie "beginners".
Enne.... tja, wie niet deelneemt, zal ook nooit winnen!
 
Hey,

Bijt u niet vast aan wedstrijden, bouwen doe je voor jezelf en voor het plezier. Bouw eerst maar wat ervaring op (vele jaren) voordat je meedoet aan wedstrijden. De eerste keer dat ik meedeed heeft ook enkele jaren geduurd, dan spreek ik nog niet van de vorige jaren toen ik nog aan modelbouw deed van voor ik een poosje gestopt was.
Je komt er wel met wat geduld, wat een vereiste is in onze hobby...:) ;)
 
Dat van dat geduld was vroeger m'n grootste probleem, daardoor mislukten al m'n modellen. Nu gaat het wat beter en de pickup zal helemaal volgens de regels van de kust gemaakt worden. Misschien inderdaad beter eerst nog enkele jaren ervaring opdoen vooraleer aan een wedstrijd deel te nemen.

Wel één vraagje (misschien een stomme vraag?): ik wil het model chippen, zowel het chassis als de carrosserie, maar welke kleur moet de ondergrond hebben? Is dat metaalkleur of die zogenaamde 'rode menie'?
 
:worried: Verf is op en ik vind niet de verf die ik zoek op de site van Verbrugghe. :angry:
 
Hey,

Voor de basischipping gebruik je best een donkerbruine verf (persoonlijk gebruik ik Vallejo 822, blackbrown) om chips te zetten. Indien je 3D chips wil hebben, moet je eerst de buitenste laag 'maken', met een lichtere variant van je basiskleur, nadien zet je de donkerbruine chips in deze opgelichte vlekken, zodat je een 3D effect krijgt. Vandaaruit kan je dan werken met verschillende washes voor roestvorming naar beneden toe enz....
Let wel op met het plaatsen van de 'chips', plaats deze enkel en alleen op plaatsen die logisch zijn voor slijtage, dus ronddom deuren, luiken, plaatsen die onderhevig zijn aan mechanische wrijving, enz.... en hou in gedachte van less is more.... :)
Je ziet, stomme vragen bestaan niet, antwoorden daarentegen.....:) ;)
 
Dankjewel Swaken, ik zal je tips zeker toepassen. Morgen ga ik verf halen en dan de komende dagen kan het chippen beginnen. Eerst wat op de onzichtbare delen om te oefenen. Het zal goed komen, ik voel het.
 
Wegens pas morgen nieuwe verf heb ik de onderplaat onder handen genomen vandaag. Van de kasseien ben ik niet zo tevreden, dat moet nog bijgewerkt worden en het gras ziet er te netjes uit voor een gevechtssituatie. Daar moet nog wat afval en dergelijke op komen. Beetje per beetje komt het diorama samen. De muur is bijgewerkt met putty omdat de naden niet goed aansloten. Morgen kan die geschuurd worden en gekleurd met de airbrush.

attachment.jpg
 
Hey,

Voor je eerste dio ziet dat er niet slecht uit.
Persoonlijk zou ik zorgen voor meer kleurschakeringen in je grijze stenen, van donker grijs naar licht en zelfs wat bruine en beige kleuren in steken. Geeft zoveel meer dan.
Het is een goeie start ;)
 
Dankjewel voor de reacties.

Net wat gespeeld met maskol, de bedoeling was om beschadigingen te creëren in de wielkasten. Stenen die tijdens een wilde rit de verf hebben afgeschuurd. Misschien heb ik het wat teveel gedaan? Graag jullie reacties en tips.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan