Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Ziet er niet slecht uit hoor, misschien iets breder maken? Alhoewel ik deze versie ook reeds gezien heb in het echt.
Vergeet niet het obligate chrome stripje er rond ;)

Hier nog wat inspiratie ;)
attachment.jpg
Bron:Internet, for reference purpose only

attachment.jpg
Bron:Internet, for reference purpose only
 
Vrienden is dit beter ik heb een nieuw stukje gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes Marc
 
Kijk zie dat is mooi,da gaat hier goed komen ,ben ik zeker van he ;)
 
Tweede versie ziet er inderdaad beter uit (mijn gedacht é..)
 
Zalig bezig Coach,ben nie bekend met autobouw maar tgeen dat je hier ineen steekt smaakt naar meer!!

grtz yves,
 
awel marc ...ik wist al zo dat ge dat ging rechtzetten...veeeel beter...mateke top zele.....
 
en mannekes ben met dit nog nie klaar ik denk als het lukt met wat ik nu bezig ben dat ge nog raar gaat kijken , en weeral met hetgeen ge thuis normaal weggooit
Marc
 
Vrienden ik het nog een touch aangegeven om het zo echt mogelijk te laten gelijken

attachment.jpg

En de eerste indrukken zijn ?????
Marc
 
Eerste indruk, niet slecht, misschien wel het glas iets donkerder?
Tweede indruk, denk dat de rechterkant iets dikker is aan de ronding? Ofwel komt het door de foto?
 
Marc je gaat er voor he maatje,de eerste indruk dat ik krijg hiervan is Cool!!! Wat gebruikte je om dit donkerder laten lijken?
 
Ik denk dat het er goed uit ziet maar voor verbetering vatbaar is als je hetzelfde niveau als de rest van je Kever wilt bereiken.

- Kleur zou ik aanbrengen met X23-verf van Tamiya. Dat is een doorzichtige blauwe verfsoort, bedoeld voor dit soort werk. Verdunnen en dan opbrengen in dunne laagjes met de airbrush. Alternatief zou je een blauwe filter kunnen gebruiken maar we hadden het er laatst over dat je die niet hebt en ik denk dat de Tamiya makkelijker verkrijgbaar is.
- De randen lijken afgeplakt met aluminiumfolie, als ik het goed zie. Ik zou dit ongeveer de helft zo smal opbrengen.

Heb je aan de onderzijde de randen ook met folie beplakt? Zo niet, zou ik het wel doen. Je kunt het aan die kant eventueel afsnijden als je dat durft (is toch de minder goed zichtbare kant).
 
@ Patje ik heb daar donker blauw voor genomen en daar vernis bijgedaan , maar het moet nog donkerder ik weet dit is de eerste laag ik ga die wat lichtjes schuren en opnieuw doen het is veel te licht
@ Roy ja je hebt weer gelijk ;) ;) ;) ik ga het proberen ik zal niet eenvoudig zijn en het kleurtje moet ik zeker en vast donkerder maken dat zag ik ook dit was maar een eerste laag
En gasten nog maar eens bedankt voor uw reacties ik kom er weer een heel pak mee vooruit
THANKS :You_Rock_Emoticon: :You_Rock_Emoticon:
 
Hier beste vrienden , zoals jullie voorstelden ben ik dan maar opnieuw begonnen :P (grapje ) en heb het helemaal hertekend en een ander soort plastiek genomen en ook de bevestigen opnieuw gemaakt . De visor is beplakt met een tape om geen krassen te maken
Kijk maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En kameraden is dit beter ????
 
Ik vind het alvast zeer geslaagd coachke,ga zo verder zeg ik maar.Zit deze in dryfit? anders es omdraaien en kijken wat dat zegt.
 
Het lijkt idd alsof hij er andersom op zou moeten zitten.
Op deze manier heb je bijna geen curve aan de voorzijde.
 
Doomwad en Rocknrolla als ik hem omdraai dan gaapt hij langs alle kanten en zo past hij perfect en komt hij mooi langs de voorruit wat denkt ge zo laten anders moet ik weer opnieuw beginnen , wat je nu ziet loopt hij mooi rond het dak
Marc
 
Hij past idd goed op het dak maar aan de voorzijde staat hij niet echt bol. Wat wel de bedoeling is lijkt me..
Wat je er mee doet moet je volledig zelf beslissen. Dat kan ik niet voor je oordelen. ;)
 
Ik kan hem nog een beetje kantelen als ik hem voorgoed kleef , ik kan de zijstukjes nog een beetje geven hoor ik zie wel
Marc
 
De vorm ziet er goed uit.

1:1-exemplaren:

volkswagen%20kever%20bolle%20ruit.JPG


volkswagen%20%20type%202%20kever%20%20austraillen%20cap%20(1).JPG


z2009-vw4.jpg


Dit is het effect van Tamiya X-23 verf:

rc_23.jpg

Overigens zou ik hem zeker nog niet vastplakken, maar daarmee wachten totdat je de carrosserie in de juiste kleur hebt gespoten. Zowel de carrosserie als de zonneklep wil je apart van elkaar beschilderen, lijkt me.
 
Ja dat is zeker , Dat rood en oranje heb ik liggen het zijn fantastische kleuren ik doe mijn achterlichten er altijd mee , ze raden me altijd om ze langs binnen te schilderen maar ik heb ondervonden dat ik de glaasjes langs buiten schilder ze eerder echter uit zien die kleuren zijn gewoon af
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan