Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Hoi , in het begin verdunde ik de houtlijm maar nu daarjuist als ik de randjes er wilde afsnijden zag ik dat er stukjes gelost waren , nu gebruik pure houtlijm en laat het drogen tot morgen , ik laat het morgen weten hoe is geweest
grtz Marc
 
Volg ik al een tijdje in stilte.

Mooi en ook het bewijs dat een modelbouwer alles kan gebruiken, zelfs snoeppapiertjes.
 
Dat moet jij nu juist zeggen he :laugh: :laugh: :laugh: ok ge ziet maar dat het anders ook kan he

Met die verpakking is toch fantastisch gevonden vind ik
Marc
 
... maar nu daarjuist als ik de randjes er wilde afsnijden zag ik dat er stukjes gelost waren...

Dat was eigenlijk de reden waarom ik het vroeg ;)
Puur zal het waarschijnlijker makkelijker te snijden zijn, enig nadeel is dat je daar dan wel het detail van de stof zal kwijt zijn denk ik?
 
Ja ik denk dat ik de lijm te dun heb gemaakt en tijdens het snijden zag ik stukjes los komen , ben direct gestopt en alles terug gelijmt
Marc
 
Man,man, man ge hebt nogal ne fantasie. Top gevonden, het gebruik van theezakjes had ik al eens een keer gezien maar dit overtreft alles.
Kijk uit naar het verdere verloop.
Go, Marc, go
 
hier het vervolg van het dakje zoals ge zult zien lukt dit aardig

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

als het helemaal klaar is ga ik het heel voorzichtig in kleur zetten want teveel verf dan word dat hard maar de structuur blijft wel
Marc
 
Marc...dit heb je keurig gedaan....prachtig man:8:8...maar is dit t-shirt textiel...want mischien komt het door de foto...maar ik vind de struktuur nog al grof..het past zeker op uw kever..maar voor t-shirt textiel....??
Voor de rest blijven we hier weer wachten he:D:D:D
 
Swa het komt inderdaad van een T-shirt maar het zijn macro foto's en ge weet dat vergroot enorm en elk foutje of ding ziet ge er direct op
Maar zo is het te doen hoor , ik was zo aan het denken was zou het niet gaan met dat zijde papier dat men gebruikt om glazen en zo mee in te pakken
We hebben er nog een deel van liggen
Marc
 
Ik dacht het al Marc..dat het de foto was...maar het is echt prachtig...je idee met het zijden papier..is wel goed maar is dat niet te dun en wat als het vochtig wordt...ik denk dat je daar toch eerst een testje met zal moeten doen...maar als het lukt....waarom niet...prachtig idee .........
 
Binnenkant ziet er goed uit, Coachke.
Hoe ga je de randen aan de buitenkant afwerken? Ik bedoel daarmee de randen die je over geplooid hebt.
Zijdepapier zou je eens moeten proberen, maar vergeet niet dat dit in bochten minder makkelijk zal rekken...
 
Daar zie je niks van want het is een kompleet binnendak
En met dat zijde papier je kan gelijk hebben maar als je dat insmeert dan zal dat ook wel wat meer rek hebben denk ik
Ik ga het wel eens proberen hoor
Marc
 
En een stukje regulier zijde? Daar zit een heel erg fijne weefselstructuur in. Als ik kijk naar het zijde in de binnenkant van mijn pakken, lijkt me dit goed toepasbaar voor zo'n hemeltje. Het is heel dun en fijn van structuur. Ik heb ook even gekeken naar kashmir, ik heb een sjaal van die stof, maar dat is te grof en bovendien te duur voor modelbouw.

Ik zou dus eens naar de tweedehands kledingwinkel gaan en daar een stuk zijde (idealiter uit een pak, egaal oppervlak) weghalen. Of een naaiatelier, daar zullen ze zelfs nog wel de nodige restjes over hebben, waarschijnlijk krijg je het gratis mee. Of een bruidswinkel, daar komen ze om van de zijdestof.
 
Ja Roy dat zou natuurlijk ook gan ik denk dat ik nog ergens een mat zijden hemd heb liggen dat heft eens een jaartje mode geweest en toen kon je dat bijna op iedere hoek van de straat kopen , het was wel heel confortabel maar ik ben zol geen hemdenman omdat ik dat nooit nodig had op het werk
Ik zal straks eens op zoek gaan
Marc
 
Zoals belooft een afbeelding van de hemel in kleur , ik vind dat het aardig gelukt is


attachment.jpg

is het goed ?
 
Ziet er goed uit, op de randen na. Daar lijkt geen textuur te zitten, of lijmresten. Heb je close-upfoto's?
 
Ja Marc...het eerste zicht op de foto ziet er goed en mooi uit:8:8:8...het mag er zeker wezen...top man ...:):):)
 
Ja Roy dat is de lijm die door de stof gedrongen is tijdens het drogen , ik heb het ook gezien maar dat kan ik niet meer veranderen en je ziet er niet veel van als het binnendak er in zit
Spijtig de volgende keer weer beter en ik ga proberen iets anders te gebruiken dan houtlijm iets dat minder hard word
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan