Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Op het eerste zicht ziet het er toch al goed uit hoor.
Maar je hebt van Roy een gouden tip gekregen om het nog meer te perfectioneren, ben benieuwd naar het verschil.
Welke tape bedoel je juist? Lijkt mij wel een goede keuze, zo heb je onmiddellijk de dikte van de chroom ;)
 
Ja Beyond ge zult dat misschien al ergens gelezen heb dat den deze niet veel weggooit nu heb ik gisteren ( waar het vandaan komt weet ik niet ) ergens in mijn garage een rol tape gevonden die harder blinkt dan bmf het is gewoon chroom zoals we allemaal kennen op onze auto's
De tape is niet zo soepel dan bmf en dunner dan die alu tape die men gebruikt om kachelbuizen mee te dichten iets raar dat wel en daar heb ik op een glasplaat een zeer smalle reep van afgesneden en dat dan gebruikt voor mijn visor , ik ga nu wel de raad opvolgen en opnieuw beginnen
grtz Marc
 
Jaja da word inderdaad een pracht kever Marc zoals Volkswagenlover zegt.
 
Vrienden van het goede leven ,ik heb na dagenlang ( niks doen ) uiteindelijk iets kunnen doen en ik hoop nu dat ik het gewenste resultaat heb bereikt , en maatekes wederom bedankt om me weeral te overtuigen om het opnieuw te doen en weer heb ik ingezien dat jullie weeral gelijk hadden en ik verkeerd was .
En ja ik kan dat toegeven :laugh: :laugh:
Hier de Laaaaang verwachte beelden en nu is het weer aan jullie

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu vraag ik het niet meer hoor :yes(1): :yes(1): :yes(1): ????
 
Ik vind hem ontzettend goed lijken, en ook nog mooi afgewerkt. Topresultaat!
 
Allee vrieden ik ben wreed content eindelijk kan ik verder doen met de rest ik hoop dat het zo blijft lukken
THANKS
Marc
 
Idd een topresultaat geworden,mijn complimenten coachke ;)
 
Mooi, heel mooi!!

Wat heb je gebruikt om de chromen randjes te maken? Die zien er heel knap uit.
 
Geduld en volharding....brengt altijd mooie resultaten:8:8:8....gewoon prachtig Marc.".tis precies nen echte" zeggen ze hier:P
Top mateke..............;););)
 
En dan nu weeral hoofdbrekerij om het juiste te maken het is allemaal niet zo simpel dan dat het eruit ziet
Ik begin met het kofferdeksel als model te leggen

attachment.jpg

Het imperiaaltje had ik al gemaakt een paar weken geleden

attachment.jpg

daarna met overschot van koperdraad die ik gestript heb de bevestigingen gemaakt als klem of hoe je het ook noemt heb ik dan weer gemaakt van dezelfde koperdraad en deze voorzichtig plat geklopt , recht gemaakt en een haakje van gemaakt en dit dan aan een recht stukje koperdraad gesoldeerd

attachment.jpg

als laatste voor nu heb ik weer van dat platte koper twee stukjes afgesneden en rond de drager geplooid wat ik nu straks ga proberen te solderen

attachment.jpg

zo dat was weer een aflevering van " De Bagagedrager "
groetjes Marc
 
Bouwers en kameraden op dit moet je niet letten hoor het is maar iets dat ik geprobeerd heb
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Neen neen ik ben met Roy allee het is te zeggen Roy is mij aan het leren om roest te maken maar dit is een probeersel veel te bruut en te groot
Maar kreeg mijn foto niet op de chat daarmee langs hier gegaan
 
Nu ik er een beetje mee weg ben , niet de bovenste beelden die waren als voorbeeld bedoeld , ben ik voorzichtig aan de uitlaat van de kever
begonnen , ik hoop dat dit een goed resultaat geeft

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is het resultaat voor de eerste maal van ons coachke
Marc
 
Ik zie eigenlijk niet veel roest en ik zie wel zwarte dunne verf bovenop het onderdeel, weet niet zo goed wat dat is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan