Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Ik wil niet muggenziften maar Roy zegt dat de vorm goed zit.. Terwijl dat toch echt niet het geval is..
De voorkant zou, om het realistischer te maken toch een meer ronde vorm moeten hebben.
Ook op de referentie foto is duidelijk te zien dat er een boog in de voorzijde moet.
Dus ik snap het even niet meer...
 
Je hebt wel gelijk Rocknrolla, maar dit is al een flinke verbetering dan hoe het was.

Als ik het nog eens bekijk, dan zou het vrij eenvoudig kunnen worden opgelost door de plaat op twee punten een behoorlijke buiging te geven en in het algemeen iets ronder te maken. Natuurlijk wordt het geheel dan iets korter, maar als ik de referentiefoto's bekijk is dat niet zo'n punt.
 
Een verbetering is het zeker. Was niet zo netjes van me om dit er niet even bij te vermelden natuurlijk.
Nu kom ik misschien over als iemand die enkel negatief commentaar geeft. :p

Maar ik ben er zeker van dat Mark dit kan oplossen. (tenzij hij tevreden is want het is en blijft zijn model)
Je moet jezelf gewoon de vraag stellen: Als ik dit model over enkele maanden bekijk, zal ik spijt hebben dat ik het niet verandert heb?
In ieder geval al knap dat je zoiets aandurft, zou er zelf niet op komen, al komen die sun visors ook weinig voor op rally modellen natuurlijk.. :p
 
Een verbetering is het zeker. Was niet zo netjes van me om dit er niet even bij te vermelden natuurlijk.
Nu kom ik misschien over als iemand die enkel negatief commentaar geeft. :p

Maar ik ben er zeker van dat Mark dit kan oplossen. (tenzij hij tevreden is want het is en blijft zijn model)
Je moet jezelf gewoon de vraag stellen: Als ik dit model over enkele maanden bekijk, zal ik spijt hebben dat ik het niet verandert heb?
In ieder geval al knap dat je zoiets aandurft, zou er zelf niet op komen, al komen die sun visors ook weinig voor op rally modellen natuurlijk.. :p
Hey man waarom denk je dat we kennen mekaar toch wel zeker al is het dan van op het forum
Zolang het niet pijnlijk negatief is kan dat toch men mag toch zijn mening uiten zeker
grtz Marc
 
@Roy ik ben vandaag bij Vershooten geweest ( modelbouwwinkel in Antwerpen ) en heb dus uw raad opgevolgd en clear blauw van Tamiya gekocht
En voor de andere bouwers u incluis ik heb nog eens geluisterd en heb heel de boel weer los gemaakt en andersom gedraaid ik moet zeggen dat wel iets heeft nu moet ik de grand jury overtuigen :laugh::laugh:

attachment.jpg


attachment.jpg

groetjes Marc
 
Ziet er naar mijn idee weer beter uit dan de tweede versie. Probeer nog de twee flauwe knikjes te maken, op 1/5 van de linkerkant en op 1/5 van de rechterkant (bijv. licht buigen over een pen) en je bent er naar mijn idee.
 
Ja Roy dat ga ik ook nog doen
maar eerst verder afwerken
Grtz Marc
 
Trekt op niks, begin maar helemaal opnieuw!!!

Graptje he Pol.

Het is een hele verbetering. Zelf zou ik het zo laten.
 
Tot nu toe een zeven op tien voor de uitvoering maar een tien op tien voor het denkwerk.
Aken en Keulen zijn ook niet op één dag gebouwd.

grtz
Fred
 
Trekt op niks, begin maar helemaal opnieuw!!!

Graptje he Pol.

Het is een hele verbetering. Zelf zou ik het zo laten.

Coach,tees vinnek wel een goeke...!!!
Goe bezig makker..!!!!

Grtz yves,
 
Beste kameraden zoals ik misschien al vermeld heb of had was mijn oude laptop het aan het uithangen een groen geelachtig scherm met bovenaan allemaal schemer en onderaan niks meer te lezen vandaag heel de dag mee bezig geweest , geen geld voor een nieuwe , gelukkig had ik die van dochter waar de harde schijf van stuk was en heb na lang sukkelen hem weer in gang gekregen zuiver scherm nu , ik had een menselijke fout gemaakt waardoor ik hem niet meer ineen kreeg ( de afdekking )
Is nu ok en ik kan terug beginnen te bouwen
Vervolg komt snel van de kever
grtz Marc
 
Na een hele tijd geprutst te hebben en de ene tegenslag na de andere is het me toch een beetje gelukt dit was dus de eerste poging

attachment.jpg

attachment.jpg

en dit is de zoveelste poging , want iedere keer was het chrome deel niet goed dan kwam de verf er weer af dan was de plastic weer niet goed en dat bleef maar duren tot daarjuist en dit is het nog niet helemaal afgewerkte product

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu ik weet ook dat ge goed ziet wat er geschilderd is maar dat komt goed als ik er vernis overzet ik heb dat in het verleden ook nog gedaan
En dit is mijn volgende doel wat ik nog ga maken

attachment.jpg

maten dit was het weer ik hoop dat de reacties ok zijn
 
Hey coach,ik ken er nie veel van maar das toch de port-bagage hé da laatste?
Ge gaat er voor,schitterend man!!!

Grtz yves,
 
Ok daar komt 'ie... trek het je niet aan wat ik zeg he.. maar ik vind de chromen strip eigenlijk wat te breed. Misschien zelfs tweemaal zo breed als het zou moeten zijn, zie de referentieplaatjes.

Probeer hem eens een matte vernis te geven en daarna de tape op te plakken (3x op een glad oppervlak zetten en loshalen, en dan pas op het onderdeel bevestigen), dan moet het goed gaan...

Als je het zo laat, is het voor mij een 7 uit 10. Als je het randje mooi dun maakt, wordt het een 10 uit 10. Je hebt er nu al zoveel tijd in gestoken, dat laatste beetje is denk ik meer dan de moeite waard............ als je het klaar hebt ben je het met me eens denk ik :)
 
@ Yves inderdaad maar wel voor op de koffer
en Roy ik weet het maar die tape is zo moeilijk te snijden ik zal het morgen proberen ok ? want ik moet er nu morgenvroeg uit
Marc
 
Ok daar komt 'ie... trek het je niet aan wat ik zeg he.. maar ik vind de chromen strip eigenlijk wat te breed. Misschien zelfs tweemaal zo breed als het zou moeten zijn, zie de referentieplaatjes.

Probeer hem eens een matte vernis te geven en daarna de tape op te plakken (3x op een glad oppervlak zetten en loshalen, en dan pas op het onderdeel bevestigen), dan moet het goed gaan...

Als je het zo laat, is het voor mij een 7 uit 10. Als je het randje mooi dun maakt, wordt het een 10 uit 10. Je hebt er nu al zoveel tijd in gestoken, dat laatste beetje is denk ik meer dan de moeite waard............ als je het klaar hebt ben je het met me eens denk ik :)

Dit is dus op een zalige manier iemand beter maken in wat hij doet;Kritisch,motivatie en daarna voldoening!!! top!!!

Grtz yves,
 
Je hoeft de tape niet te snijden Marc, je plakt hem er gewoon op. Ik heb het niet over Bare Metal Foil, maar over afplaktape he.
 
Nee nee Roy ik heb gewoon een speciale tape gevonden dat ziet er nog beter uit dan bmf maar is ietsje dikker maar ideaal voor zoiets en ik doe die morgen eraf en snij opnieuw een strip op een glas plaat en kleef het op nieuw zo heel erg is het nu ook weer niet maar wel morgen hoor
Grtz Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan