Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een ontzettend sfeervolle scene zeg, zoveel moois te ontdekken. Is inderdaad een scene als je dit tegenkomt op een beurs waar je lang naar kan staan kijken.

K ga wel even advocaat van de duivel spelen (misschien is het al eerder vermeld geweest): jouw SS soldaten dragen de rijksadelaar boven de rechterborstzak zie ik. De SS had geen toestemming om die adelaar te dragen. Meestal werd de SS-adelaar (vleugels hebben andere vorm) op het uniform gedragen op de linkerarm.

Maar goed, dat detail doet niet af aan de geweldige scene. Doe zo voort!

Cheers

Ik zie net deze post. Ik merkte hetzelfde net ook op.
Klopt, SS draagt de adelaar op de linker mouw.

De SD droeg echter geen SS-kraagspiegels, wel de rangspiegels, niet deze met SS op dus. Soldaten droegen een effen zwart ruitje. Nu zijn er wel foto's met opgevorderde troepen voor dat soort klusjes met SS-kraagspiegels. Dus dit kan nu nog wel en is geen probleem.
Als je het nodig vindt dit aan te passen, is het mss makkelijkst om ze de kraagspiegels van de wehrmacht of van politiediensten te geven. Het is absoluut niet zo dat deze niet dergelijke opdrachten uitvoerden.

Het blijft in alle geval mooi schilderwerk en mooie composities!
 
Bedankt mensen.
Om de truck te kunnen meebrengen moest ik de mensen erin krijgen zodat hij klaar was en dit is het resultaat grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
mooi gedaan, maar wat mij opvalt...
ik zie precies groen in de Jodenster?? Ik ken niet veel van de oorlog, maar als ik de Jodenster google, krijg ik een gele ster met zwart. Dus wat bij mij groen lijkt, zou zwart moeten zijn??
 
Jordic Dat dacht ik ook maar het scheelt per land en in Frankrijk was het geel met groene strepen en normaal met de tekst juif maar dat was wat te moeilijk om uit te voeren

attachment.jpg
For reference purpose only
attachment.jpg
For reference purpose only
indien foto probleem is word die direct verwijdert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pascal zonder zever wat gij hier neerzet is ongelooflijk echt makker je ziet gewoon de miserie op die mensen hun gezicht hoe ge het doet is voor mij 1groot vraagteken maar ge doet het
Het begint meer op een documentaire van de oorlog te lijken , geweldig makker gij zijt echt een aanwinst voor ons forum
 
Vandaag eens terug "live" kunnen aanschouwen ...... echt prachtig Pascal , je bent zeer goed bezig !
 
Ik treed de anderen bij, zo veel talent zit er in u.
 
Heb het gisteren ook gezien, echt prachtig pascal.
 
Het is dus echt wel iets Pascal dat de mensen aanspreekt en het is ook dan weer een opstekertje...blijven doen zo..
 
Deze zaterdag in het echt gezien op de leden dag. Wat een schitterend dio al tot zo ver zeg.
En zaterdag maakte ook ik een opmerking over het groene kruis dat door Pascal vakkundig werd uitgelegd waarom dat zo was.
Ondanks dat ik zelden aan de militaire kant van het forum kom vol bewondering dit verslag door gelezen en ga zeker stilletjes verder volgen.

Fred
 
Dank u mensen en het einde is in het zicht .
nog enkele figuren moeten geschilderd worden en dan zal het er van af hangen hoe het met sculpen vergaat wat de nodige tijd in beslag neemt.
Indien het niet lukt krijgt de citroen andere figuren maar dat komt wel goed.
Ook de topolino zal niet gebruikt worden omdat het dan niet logisch meer is naar mijn gevoel daar ik meer plaats nodig heb voor het gebeuren aan truck.
Ik ga voor de drukte maar wil er niet over gaan vandaar die beslissing.
intussen eens bril gemaakt van ijzerdraad en weeral 2 acteurs klaar.
de verrader en de helper aan truck.

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat is er klaar.
Ik tracht communicatie over en weer te verkrijgen tussen de figuren zodat het verhaal door ieder die kijkt voor zichzelf en verhaal kan bedenken van wat er zich afspeelt.
De arrestatie is ook klaar misschien dat ik het vuil van het bottinnen wat moet milderen?.
Met het bloed heb ik niet overdreven want het is niet gezegd dat die daar der plaatse rammel heeft gehad maar klaar is gezet voor weg te voeren.
Wel is men bezig met indificatie van gearresteerde.
De hond is ook bijgewerkt.
Tot zover ben ik intussen.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Schitterend Pascal, een genot om na te kijken.
 
komt echt levendiger en levendiger... mooie schilderwerken en figuren...
 
een echt levensverhaal een gruwelijk gebeuren een echt aandoenlijk schouwspel
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan