Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder swans he daar heb ik ooit nog aan gewerkt maar de gewone Topolino van mijne buurman en die heeft daar nog prijzen mee gewonnen
Leuk ding
Tof
Marc
 
Goh... ferme resultaten! Pfff... ik word er bekans moedeloos van 😉 ik durf als rookie zijnde, niet aan modelbouw beginnen doen. Ik zou hier omtrent jouw diorama vele vragen kunnen stellen. Maar ik ga dit niet doen, ge zou er een boek mee kunnen vullen ☺
 
Kev : ben zelf maar rookie die nog maar 2 jaar bezig is zonder enige ervaring begonnen en dat kan je zien als je gaat vergelijken met mensen die veel langer bezig zijn maar het is gewoon er aan beginnen en verbeteren komt vanzelf .
Ik word ook moedeloos als ik anderen hun mooi werk bekijk maar die zijn een voorbeeld en vraag maar op al kan ikzelf maar antwoorden op zaken die ik tot nu toe zelf gedaan heb en technisch ook ten rade moet gaan of opzoeken met google grt.

Bedankt mannen en Marc W : dit doe ik wel maar soms is er de twijfel bij zo'n groot project.
 
Wat een ontzettend sfeervolle scene zeg, zoveel moois te ontdekken. Is inderdaad een scene als je dit tegenkomt op een beurs waar je lang naar kan staan kijken.

K ga wel even advocaat van de duivel spelen (misschien is het al eerder vermeld geweest): jouw SS soldaten dragen de rijksadelaar boven de rechterborstzak zie ik. De SS had geen toestemming om die adelaar te dragen. Meestal werd de SS-adelaar (vleugels hebben andere vorm) op het uniform gedragen op de linkerarm.

Maar goed, dat detail doet niet af aan de geweldige scene. Doe zo voort!

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Wel, als jij nog maar 2 jaar bezig bent en zo maar begonnen dan heb je wel veel talent, vind ik😉 vooral de kleurschakeringen vind ik mooi... ook de vele details zijn super gedaan. Als ik ergens problemen mee heb in de toekomst dan weet ik waar ten rade te gaan ☺
 
Bedankt Wouter ben zeer blij voor deze zeer goede opmerking wat ik niet door had maar zal fout rechtzetten daar ik toch verder met figuren ga vanaf nu.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Die Topolino was een snelle bouw!
Vind het ergens wel jammer dat je niet meer aandacht hebt besteed aan de naam en het opschrift. Lijkt nu erg amateuristisch gedaan in een tijd dat letters schilderen een kunst was.
 
Pascal, wat Erwin hier aanhaalt moet ik bijtreden, de krakkemikkige lettering valt met name op omdat het autootje op zich een fijn dingetje is, met strakkere lettering zou het nog mooier ogen. Omdat dit diorama op weg is om een kaskraker te worden op beurzen, wil ik verder gaan dan de gebruikelijke morele steun, het enige waarvoor ik nu mijn hart vast hou, is dat je het hele autootje zou kunnen mismeesteren door de lettering te verscherpen (ik weet dat dit me in het verleden al menig modelletje gekost heeft!). Wees dus erg voorzichtig en overdenk goed alvorens je hieraan begint. Btw de kleuren die je voor het wagentje gekozen hebt, vind ik dan weer een 100% match !
 
persoonlijk volg ik erwin en Gunit in verband met de belettering... maar het is wel een mooi model wat erbij komt..
 
Ik weet niet,als je de letters ziet op de gebouwen en dan op de wagen,vind ik geen merkbaar of beter ,storend verschil................................
 
Ja collega's geloof me de auto was geen snelle bouw maar het is duidelijk dat voertuigen een pijnpunt zijn door de weinige ervaring en ja die letters zijn niet beter of slechter dan op gebouwen zoals kassei opmerkt trouwens een tijd terug heeft Erwin daar een opmerking op gegeven maar mijn kunnen gaat voorlopig niet verder en ik bedenk 4 manieren om er aan te beginnen .
1: Maak de auto vuiler en vooral op de lettering. (plantrekker noemen ze dat)
2: Overschilder de letters volledig weg.
3: Haal alleen de naam weg op portieren en vervuil de rest.
4: Ik gebruik hem niet.
op ledendag hoop ik op overleg in deze.
Ook heb ik de opmerking van Wouter ter harte genomen(nog eens dank want was toch wel een degelijke fout bij nazicht in boek ) en adelaars weg gesneden wat beter meeviel dan ik dacht want overschilderen was geen optie daar het dan zichtbaar bleef.
voor de rest nog wat sfeerbeelden met in gedachte dat er nog burgers bijkomen in de truck en op het voetpad aan de voorkant , ook dank voor me op het rechte pad te houden want moet alles bijna opzoeken en diorama is eigenlijk uit zijn voegen gegroeid.







attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg
 
ik zit hier met verstomming naar te kijken, prachtig

Eric
 
Ongelooflijk van waar je de inspiratie blijft halen.Ik heb er echt veel bewondering voor.
Marc S
 
Pascal begint stilaan al z'n raspaardjes van stal te halen...héérlijk !
 
dit is echt een mooi diorama :eek: echt zo eentje waar je naar kan blijven kijken en nieuwe dingen vinden :)
 
Hey,

Jawade, dat begint hier heel goed door te groeien en dat gaat hier vlug vol gaan staan. Een scene uit een film heeft er niets aan...:);)
Knap werk uiteraard....
 
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een echt levendig dio ,je kan het verhaal gewoon lezen bij het bekijken van alle details één ieder maakt hier tenslotte zijn verhaal van ,zoals ik nu en telkens ik kom in de Efteling bij de treintjes binnenkort misschien in Antwerpen Centraal in een vitrine..Pascal's miserie....of in het koninklijk museum van het leger(WOII dio boven in de Bordeau hal bovenste verdieping )...haha..tof ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan