Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marc je hebt helemaal gelijk... dat krijg je ervan als je het topic niet helemaal volgt. Goed opgemerkt...

Ik was in verwarring door het samenstel van foto's op de vorige pagina en dan met name deze:

attachment.jpg

Enfin, het geschrevene in mijn vorige twee berichten mag als ongeschreven worden beschouwd :)
 
Ok Jan er zit juiste wijsheid in die woorden die mij gelijk temperen wat goed is en zal materiaal proberen te maken zoals u beschrijft .
alsook begrijp ik het schuurprobleem op figuur later. nu met deze zal ik er mee weg geraken daar het allemaal goed bereikbaar is maar de volgende zal er duchtig gesneden worden.
Guy: daar moet je niet aan twijfelen man
Bedankt Marc w.
Roy ,Erwin deze foto zal verduidelijken en later zal het beter uitkomen want het gaat nog behoorlijk druk worden zodat straat vanzelf smaller zal lijken.
het is wel zo dat voetpad aan gevels 2 mm smaller is dan vooraanzicht daarom was ik zo zeker van die 1a 2 mm waarvan ik spijt heb maar goed het kan nog.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Blijft een puur genieten , telkens ik in dit topic blader :) , sterk bezig makker , je groeit blijkbaar nog altijd in je modelbouwkunsten , petje af !
 
Zat dus ook even op de verkeerde golflengte wat die stoep betreft.
Maar mijn bemerking i.v.m. de figuurtjes blijven, het zal de toeschouwer het gebeuren meer laten beleven.

Als ik die laatste foto nu nog eens goed bekijk heb ik ergens mijn bedenkingen of het origineel idee om 3 voertuigen te gebruiken in het dio niet te veel gaat worden.
Je hebt de Citroën, de vélotax en de Ford vrachtwagen. Citroën en Ford zullen in dezelfde richting staan, de vélotax waarschijnlijk in de andere richting en iets schuin om het geheel te breken. Zal passen en meten worden om te zien of het niet te druk zal worden.
 
Dank u Peiper
Erwin: plaats zat maar is moeilijk in te schatten door de manier hoe ik foto's maak omdat ik in delen werk maar er kan nog wat bij en de lege stoep word ook gevuld maar dit is nu juist de reden dat ik eerst voertuigen wil maken om de setting te geven die nu nog gedeeltelijk onduidelijk is en ik rekening moet houden dat niet alles in dezelfde richting staat .
bv. de citroen draaien maar onder voorbehoud wat nog komen moet.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Zet de vrachtwagen lichtjes schuin in de straat zodat het lijkt dat hij de straat gaat afsluiten. De citroen staat nu goed zodat het lijkt dat men van beide kant zijn komen aanrijden waardoor er dynamiek ontstaat in deze hoek.
Persoonlijk zou ik de velotaxi niet gebruiken maar wat meer figuren op straat zetten die achter de vrachtwagen staan, vandaar dat de vrachtwagen wat schuin in de straat moet staan om 'af te sluiten'. Zet daarbij dan enkele Duitse slodaten die 'het volk' wat op afstand dienen te houden en je bekomt een scene vanuit een film...., goed werk man :)
 

Pascal, mooi dat je dit probeert, ik plak meestal gewoon nog maar de stukjes aan elkaar. Wel zou je nog een stuk boven de man z'n heup moeten toevoegen. Zijn been vormt een rechte lijn met het lichaam naar boven, vergelijk de hoogte eens met deze man die naast de auto staat.

attachment.jpg

Hij zou dan ook zijn been wat naar voor moeten uitstrekken zodat het hoofd binnen blijft.
 
Ja Steven deze ga ik zo proberen af te werken en anatomie zal oefenen worden.
Jan : scalpel gehanteerd met weinig compassie met dit eerste resultaat waar ik de plooi in de knie niet krijg zoals het moet en ga dit proberen als hij droog is en erover ga met milliput white om details vest pak te maken wel ja het is rapper geschreven dan gedaan maar oefenen baart kunst hoop ik dan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan best werken met fotomateriaal ernaast, Pascal. Bij deze uitstappende figuur klopt de gestalte wel maar is de knieschijf nog afwezig. Full scratch figuren zijn misschien nog wat te ver gezocht als je echt een militair kostuum moet namaken.
 
Je kan best werken met fotomateriaal ernaast, Pascal. Bij deze uitstappende figuur klopt de gestalte wel maar is de knieschijf nog afwezig. Full scratch figuren zijn misschien nog wat te ver gezocht als je echt een militair kostuum moet namaken.

Waarom te ver gezocht steven,als we op deze manier gaan denken moeten we nooit aan iets beginnen enkel door te oefenen en uit te proberen leren we ons zelf iets bij 😉
 
Mooi werk hoor Pascal,ben steeds benieuwd wat er weer is veranderd,
en hou in gedachte als er iets niet onmiddellijk lukt....al doende leert men en verbeter je steeds in wat je doet!

;);)
 
Hoedje af voor je moed om dit te proberen.
Zelf ben ik ook nog nooit verder geraakt dan enkele lichaamsdelen door te zagen en terug aan elkaar te zetten...
Veel suk6 alvast, maar met jouw talenten komt dit wel in orde ;)
 
Dank u Marnic en beyond.
Zo is dat Danny thank's en Steven zo rap geef ik me niet gewonnen hoor en ben niet verlegen om het begin te laten zien daar ik ergens moet beginnen en het voordeel ervan zie als je dit onder de knie krijgt want dat is een wereld in figuren die open gaat als je dit kan .
wat je niet laat zien kunnen mensen niet beoordelen en bijsturen maar je bedoeld het goed en komt harder over dan je bedoelt dat weet ik en dus knoeien we nog wat verder omdat ik wacht op beurzen voor burger figuren te zoeken en heb dan de vraag of iemand bekend is met de kwaliteit van MK35 die naar mijn mening mooie Franse burgers heeft waar ik wat met kan.
maar mooi betekend nog niet goed vandaar de vraag.


attachment.jpg
 
Ik vind dat ook erg knap gedaan. Nu het uniform nog; dat zal zoals Steven zegt niet de makkelijkste klus worden...
 
Pascal, go for it zou ik zeggen.
Ik heb het al eens vernoemd maar ik zal het rap nog eens posten. https://anatomy4sculptors.com/art/
ge moet u enkel registreren maar deze site bevat een schat aan informatie, de belangrijkste tool die ik gebruik is HPC "Human Proportion Calculator".
Je geeft de grote van je figuur in en hij geeft je de juiste maat.

Grtx Jan
 
Chapeau, hier durven velen niet aan beginnen, de koe bij de horens vatten is de enige weg !
 
Respect Pascal, dat is werkelijk je grenzen verleggen.
Zie mijzelf er nog niet direct aan beginnen. Figuren verzagen en aanpassen, ja, maar volledig sculpten? Neen.
 
Ik zal niet zeggen dat jij dat full scratchen in de nabije toekomst niet zult beheersen, maar ik begrijp niet waarom je meteen een praktisch volledige figuur doet als er waarschijnlijk snel de nodige onderdelen voor te vinden zijn in je sparebox of in de nabije modelbouwzaak. Zo'n verbouwing zou ik alleen doen als er in de voorhanden zijnde kitjes van Masterbox, Miniart of Dragon geen geschikte basis te vinden is. Bijvoorbeeld als je sinterklaas in die auto zou doen stappen, aangezien daar geen kit van is. Bijvoorbeeld een recht linkerbeen zetten onder deze chauffeur:

https://www.scalemates.com/kits/172537-master-box-ltd-mb35137-german-infantry-off-to-the-front-vehicle-riders-ww-ii-era
 
Laatst bewerkt:
wel nette basis, mooi draadfiguur zag ik. Met magic sculpt, putty moet je relatief veel sneller werken dan thermo klei.
Misschien een idee om eens mee te experimenteren Pascal?

mooi werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan