Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk eens een diorama waarin Duitsers getoond worden zoals ze echt waren. Hiermee til je het diorama een niveau hoger Pascal.
 
Ja Guy, ik vind de geschiedenis niet uit en oorlog is niet mooi :( grt.
Erwin : dat is een koppel he :D



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik hoor bijna het rumoer, wat een beeldvorming !
 
Ja, die gebeurtenissen in en rond de "Vel d'Hiv" liggen nog altijd heel gevoelig.
Zelfs verleden week werd er nog over gediscussieerd door enkele Franse presidentskandidaten.
 
prachtig moet het begin van de bezetting zijn daar er blijkbaar nog diesel of benzine was
anders reden de zeer schaarse autos op steenkool of hout
of een triporteur

maar zeer fijn werk echt waw
congrats mate
 
dank u en het loopt naar zijn einde (nog een paar luttele zaken )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De liggende witgrijze zak heeft naar mijn idee (veel) teveel contrast en doen afbreuk aan de rest van het diorama. Als je kijkt naar de kap van je vrachtwagen zie je dat de belichting valt op precies die plekken die, bij dezelfde belichting op de zak, tot zelfs zwarte schaduwen leiden in kleine dieptes. Eigenlijk zou daar in het geheel géén of toch nauwelijks schaduwwerking thuishoren.

Voor het overige ziet het er goed uit, maar om het verder richting perfect te krijgen zul je denk ik meer tijd moeten besteden aan het beschilderen van de figuren. Dat zou dan wel als nadeel hebben, dat de voortgang trager zou gaan en dat is juist een van de leuke aspecten van dit diorama. Ik ben benieuwd hoe zich dat bij jou gaat ontwikkelen.
 
Daar staat in ieder geval een pak volk op, veel meer dan op een doorsnee diorama.
 
Wat een levensverhaal komt hier stilletjes tot leven , als ik het zo zie krijg ik de kriebels , hoe is het mogelijk dat zoiets kon en mocht gebeuren
Pascal gij zijt ne krak in het zuiverste Antwerps
marc

Hey Roy dat is naargelang wat er in die witte zak zit he , als er bv levensmiddelen inzitten die wat vochtig zijn krijg je zo effect
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je weet ik ga er niet om strijden voor mij komt het redelijk natuurlijk over maar ja mijn zicht he in verband met kleuren dat scheelt wel wat , zeg jullie het maar ik kijk wel is misschien het beste he
 
Roy heeft wel een punt, ik denk dat het geheel sterker wordt als je in de schaduwen van de plooien in de zak meer tussentonen zou aanbrengen want niet elke schaduw is helemaal donker.
 
Het probleem is dat de bovenste schaduwen donkerder zijn dan de onderste hetgeen in realiteit inderdaad niet kan.
Ik begrijp Pascal en vind het heel goed dat hij het geprobeerd heeft (velen zouden er zelfs niet aan gedacht hebben) maar de bovenste diepliggende vlakken zouden inderdaad lichter van kleur moeten zijn om reden dat zij redelijk open en bloot liggen en dus licht vangen.
De donkere schaduwtonen zouden dus moeten verminderd (lees: bleker) worden.
 
Bedankt voor complimenten Jordic en Marc.
Roy bedankt voor de opmerking en Guy om dit te bevestigen alsook onze Erwin met verduidelijking.
Ik heb het dus veranderd want de schaduw partijen zijn een leerschool en doe het soms fout maar met jullie hulp kom ik er wel.
Roy: er zullen nu 57 figuren op staan en allen heb ik ze anders benaderd met schilderen om te zoeken wat voor mij het beste werkt en waar jullie van zeggen o k hij verbeterd of oei wat doet hij nu.
Door ze verschillend te benaderen kan het zijn dat latere geschilderde figuren minder zijn dan vorige. Maar dat wist ik door dat ik van alles probeer.
De kwaliteit van de figuren speelt toch ook en rol en dat voel ik met verschil tamiya en MB.
Vooral als je begint te snijden en schuren heb je als beginner een probleem daar waar bv. Guy en anderen van een dergelijk figuur wel iets deftig en knap van zal maken maar dat is wederom ervaring opdoen.
Dat ik voor deze figuren kies die goedkoper zijn dan bv. Stalingrad is omdat ik aan het leren ben en zal nog een tijdje in deze klasse van merk figuren en voertuigen blijven werken tot ik me waardig genoeg vind om verder te gaan met duurdere figuren.
Over snelheid ga ik niet in verdeging want wat is snel en na hoelang ben je tevreden dat is van persoon tot persoon.
Meer aandacht schenken aan schilderen is wat anders en daar geef ik u 200% gelijk in maar dat komt als ik voel dat ik er ben.
Ik weet dat ik de indruk kan geven van niet aandachtig te zijn en slordig maar vergis jullie niet, ik tolereer veel fouten en kemels van mezelf tot ik het door heb en dan ben ik hard en streng voor mezelf en moet het juist zijn maar zolang ik leer hoef ik me niet ongemakkelijk te voelen als het niet lukt.
Met dank aan Erwin bv. zijn de voertuigen menselijk en ben ik daar tevreden over maar ben er nog lang niet.
Als laatste om mijn betoog af te sluiten ben ik met dit omvangrijk project zuiver en alleen begonnen om van alles wat te leren maar mede door de onverwachte interesse word het hoger geschat dan wat het is ( door zijn omvang en onderwerp schat ik ) waarvoor dank aan allen die komen kijken met de nodige support en belangstelling.
Sorry, voor de lange uitleg maar probeer te verduidelijken waar ik mee bezig ben.
Hoop dat aanpassing is wat je bedoelde

attachment.jpg

attachment.jpg
 
attachment.jpg

attachment.jpg

Perfecte aanpassing wat mij betreft Pascal, en een duidelijk verhaal dat je vertelt.

Ik wil trouwens zeker niet zeggen dat je slordig bezig bent, dat is mijns inziens ook niet het geval.
 
Dat is een hele verbetering Pascal, licht en schaduw maken of kraken een figuur of een rekwisiet zoals in dit geval. Nu komt het echt over alsof het linnen zakken betreft waar de grote zak eerder een geribbelde steen leek.
Ik heb grote bewondering voor je super-ingesteldheid omtrent de modelbouw, het feit dat je jezelf iets kan vergeven als het niet meteen meezit maar er toch het beste uit weet te halen, hoe cool is dat beste mensen !?
Je zegt dat dit alles een leerproces is voor je en dat is ook zo, maar denk nu niet dat meer ervaren bouwers nooit het zweet in de handen hebben tijdens de bouw van hun projecten. Elke bouwer komt bij dioramabouw voor moeilijkheden te staan of breekt zich het hoofd over technische mogelijke oplossingen om een bepaald beeld te verkrijgen. Het zal maw. nooit een hobby zijn die je op autopilot kan uitvoeren. De spanning en kicks zullen blijven en net dat maakt de hobby zo boeiend.
 
Pascal,
Ik vind het echt wel bewonderenswaardig wat je hier neerzet man. zeker met de "beperkte" tijd dat je nog maar bezig bent met dit soort modelbouw. Dat je de raad en eventuele kritiek telkens wil aanvaarden en ervan leert siert je dan ook zeker. Kan ik binnenkort eens bij jou in de leer komen als dit zo verder gaat ? ;)
Experimenteren zal altijd wel aan de orde zijn en op de duur ga je vanzelf merken dat de ene manier van werken je beter ligt dan de andere. zolang het resultaat maar is zoals je wil maakt de methode niet noodzakelijk uit. En na de demo van Erwin op de ledendag zal je daar ongetwijfeld ook weer veel van hebben opgestoken om je weeral te verbeteren. Iets dat ik de vorige ledendag ook aan den lijve heb mogen ondervinden (Erwin die mijn wiesel onder handen nam), dat iets zien gebeuren toch beter werkt dan er gewoon over lezen of een filmpje te bekijken.

Keep up the good work mate!!!
 
dank u Guy en baenske voor toffe woorden.
Intussen is dit de laatste kleine update en dan ga ik alles nog eens bekijken om vanavond of morgen de eind foto's te tonen.
Hier zie je nog een verwaarloosde fiets zodanig dat die niet aantrekkelijk is om door Duitsers te worden aangeslagen.
en natuurlijk met inventaris waren zij sterk en dus kon dit niet ontbreken ( dame van ss met stempel om valiezen en zaken die moesten achterblijven te inventariseren).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan