Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik echter vragen waneer het om iets anders dan de mercury gaat...er steeds "Even offtopic" voor te zetten.
Dan zullen we geen problemen krijgen met de moderatoren he;)
Dat is een goeie Patje vergeet dat soms:worried:
 
Ach geeft niet he,maar moeten we toch wel aan denken want anders gaat men ons berispen.
Patje.

Ja hier gaan we weer,dit zijn de bijna laatste nieuwigheden in de motorruimte.Enkel nog de kabeltjes van de koplampen voorzien en daar blijft het bij.
Nadien nog een sigaretten aansteker in de middenconsole van de wagen.en de radio netjes verven zodat je die dan beter kan zien.aan de contact sleutel komt nog een klein sleutelhangertje met een lettertje aan.













 
Laatst bewerkt door een moderator:
Knap gedaan Patje motor ruimte is heel netjes ben benieuwd naar je sigarette aansteker en vooral de sleutelhanger.

Gr
Dirk
 
En ge slaapt nog ni.
Ziet er goed uit Patje.
Kabeltjes liggen er goed in.
 
Maatje heb zojuist een oliepijlstok geplaatst,alleen het rode krulletje er nog op.Morgen verven en dan fotokes he.
Doe morgen de sigaretten aansteker,zal weer eens heel klein zijn maar wel de juiste kleur,zwart dus met rood stipje erop.
Nu stop ik toch zenne want ben doodop.Slaapwel voor iedereen hier en tot later op de dag he mensen.
Patje

Ja kijk ik kon me niet houden he en heb het rode krulletje er ook nog aan gezet.hier alvast nog wat foto's.







zo en nu ga ik wel gaan slapen zie.
Patje.

En ge slaapt nog ni.
Ziet er goed uit Patje.
Kabeltjes liggen er goed in.
Neen ben nog steeds op en nog steeds aan het bedenken hoe ik verder details ga aan brengen.Maar dan wel in interieur.zoals riemen en een sigaretten aansteker.
Er zit in de doos geen decal voor de metertjes zag ik,dus weer iets wat ik ga moeten oplossen.Zo is het telkens wat he.Patje.

Goede morgen allemaal,heb drie fotokes in wat beter licht gemaakt.







vanmiddag nog niet verder doen,een beetje quality time met de kids he;)Later naar de namiddag doe ik verder met het aanbrengen van kabels zoals de brandstofleiding en de achterlicht kabels.deze lopen over het chassis zag ik bij een echt model,maar dan netjes met de vorm ervan mee uiteraard.Sta me toe jullie te tonen hoe ik die zo mooi kon vastleggen.Hier volgt dus weer een schetsje.

1_fuel_tubes.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er toch allemaal secuur werk uit zo met die fijne kabeltjes. Netjes gedaan Patje.
 
Patje als je zo blijft door gaan draaid je motor binnen kort echt...

Knap werk man..
 
Jah dat moet zo ook he want als je het goed wil doen kruipt er natuurlijk enorm veel tijd in.
Het loonde de moeite dus.

Oei oei ja dat zou het top punt zijn toch he hahahahaaaaa.De vermelde nog te doene details zijn de eind details op deze wagen.
verder ga ik dan de wagen netjes spuiten en aflakken met vernis.Jah ik wou er extra detail aan toevoegen dus dat lukte ook he.
Op naar het volgend werkje eraan,interieur verder gaan afwerken.

Even iets geprobeerd met simpele plakkaat verf mannen.





Moet er no een keertje overgaan,maar dit is wat ik wou dus he.Na het verven onmiddellijk de opstaande grill latjes afgewreven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja want zo is het ook in het echt.kan je zien op de boxart ook.is zogenaamd de plastieken bescherming er achter.
 
Patje ik zie dat het olie pijl wel goed zit :) wanneer kunnen we een proefrit verwachten ?

U gaat gestaag door slaapt u wel ? haha

Ps
Poppetjes zijn verstuurd

Gr
Dirk
 
Ja maatje ik slaap wel degelijk hoor zelfs iets meer dan vijf uren per nacht zoals ik al 26 jaar doe.
Hartelijk dank nog om mij te willen helpen Dirk man.Vind je het echt goed zo die opties erbij op de comet?
 
He Patje het zit ook op de echte en ik weet wij maken modellen maar wat de fabriek levert is een model wij willen het origineel maar dan kleiner en ja dan zal je zelf aan de slag moeten.

Maar dat maakt deze hobby wel leuk spannend en uniek. (alleen slecht voor je nachtrust hihi ;) )

Gr
Dirk
 
Ach die nachtrust maak ik goed tijdens het weekend.We hebben een hobby dat veel vergt in tijd en ja dan vergeet je al snel hoe laat het ondertussen werd.
Maar goed dat terzijde he.Ik ga zometeen een tweede laag op de grill aanbrengen en dan es beginnen aan de brandstofleidingen en het uitlaatsystem verven en dan plaatsen.

Ik heb het embleem op de grill ingekleurd en dit is het resultaat.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er echt goed uit, die inkleuring van dat embleem geeft een volledig ander zicht aan de grill.
 
patje als je daar geen prijs mee hebt ben ik napoleon

prachtig zou het niet beter kunnen

lionel
 
Hoi Patje die grill is uitmuntent embleem ziet er mooi uit
Zoals Lionel al zij een winnaar

Gr
Dirk
 
@Tompattyn: ja daar deed ik het ook voor zodat het naar werkelijkheid is nagmaakt allemaal he ;)
@lionel: wie weet doe jij dingen die ik niet kan he:) weet je de prijs is eigenlijk al de voldoening van je afgewerkte model;)
Patje.

Dirk ik voel me al een winnaar op vlak van scratching.Deze wagen word wel een mooie dat is belooft.

Hallo mensen,ik zet hier wederom en schetsje van mijn plannen voor de veiligheidsgordels.

1_seatbelts.jpg

Het is nu 1 uur en heb nog de gespen gemaakt van 1 gordel al,het mooiste is dat ze nog in elkaar kunnen ook.
echt sluiten doen ze niet maar kom ik vind het zo al goed,dus hier snel nog een foto he.

Voor vanavond is het gedaan zie en ga wat naar de tv kijken.tot later op de dag mensen.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste keer dat ik riempjes maakte voor een projektje (ondertussen ook al zo'n tiental jaar geleden, en helaas sneuvelde het projekt door verplettering van een vallende deur) gebruikte ik wijnflessenlood (raar woord hé, maar het werkte wel).
 
Erg mooi gemaakt,maar niet net iets te fors qua afmetingen?

Slot is 8 mm x (1)25 = 200 mm.

Plus nog de helfd van de pinslot,denk dat het erg gevaarlijk zal worden voor kwetsuren aan de gebruiker?

Dat is inderdaad 20 cm. op je buik.
Zelf scratchen is leuk, maar soms is het eigenlijk niet te doen om een beetje realistisch te blijven.
Zo zul je het met bijna de helft moeten verkleinen.
Verder goed bezig zene.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan