Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes Patje kabels lopen mooi en zoals het hoort.
ik kan de komende dagen wijnig werken aan de Chevelle ben even bezig met de Chevy van 1:1 :) moet binnenkort gespoten worden dus even het laatste laswerk voltooien.

Gr
Dirk
 
maar hij start nog altijd nie he:P

mooi gedaan ,patje
 
Neen zenne nie willen he gangster hahahahahahaaaaaa.Ja Peter als we het goed willen doen dan hoort scratch er bij he.
Ik maak deze week een eigen achteruitkijk spiegel,dan ga ik zoeken naar een gepast stofje om de kofferbak aan te kleden,zou ook ergens bordeaux moeten zijn zenne.
als dat gedaan is doe ik de binnen bekleding van het dak.de raamstijlen krijgen de kleur van de carosserie.als dat allemaal klaar is dan word het stilaan tijd om te gaan spuiten he.
Patje;)

Mooi zo ik wacht vol ongeduld op he eind van je bouw aan de nave

Deze week nog proberen om scharnieren te maken op de comet.Heb al een idee hoe ik te werk zal gaan dus hier volgt weer een schetsje he.

1_scharnieren_comet.jpg
Er zijn twee mogelijkheden,persoonlijk zou ik de bovenste doen maar of ik een stuk styreen zo uitgehold krijg??
Hoemeer ik er over nadenk des te meer schiet er me binnen,ik kan evengoed een metalen beugel maken he;)
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok ik start een modelbouwfabriek op en jij maakt de modellekes Patje.
Wat een nastreven van realisme in dit model. Misschien nog een sigarettenaansteker erin ofzo,brandblusapparaatje...

Goe bezig man, mn pet af hiervoor!
 
Hey Tom maatje hahaha,ja de brandblusser komt erin vooraan naast de deur onder het meterbord he,de sigaretten aansteker is in aantocht wees gerust.;)
Moesten we dat kunnen he zou ik het doen.ontbreekt aan de financiën he.opstart kost me te veel.
Pas op we zouden wel succes hebben denk ik,ik bouw voorbeeld modellen en jij..beslis je wel zelf he hahahahaaa.
Maar om weer niet offtopic te gaan ik meen wat ik zei hier hoor qua details nog.Die komen erbij.
Patje.

Hahahahahahaaa Lionel man ik bouw gewoon maar he;) als die zal afgewerkt zijn zal het best de moeite worden met de toegevoegde details.
Ik zei het hier al eerder he,ik heb het scratchen te pakken en nog geen klein beetje,ben ook redelijk handig in het maken van onderdelen en dat kan het best gezien worden bij de doomrod die ik bouw(bugatti ombouw naar hotrod).Bij die wagen bouwde ik veel zelf al en er moet nog veel bijkomen.Maar dat terzijde het is nu de mercury comet hier dus ga ik niet verder afdwalen,Lionel man als je je er op toelegt kan je veel meer dan je zelf inschat he.
Ik zou zeggen try it man.;)
Patje.

Op vraag van mijn goede vriend Eric plaats ik hier enkele foto's van de mercury in zijn veranderde en reeds gedane hoedanigheid .
Je ziet volgende items van verandering
deuren,achterklep,voorklep.uitgewerkte kofferbak.reeds geverfde interieur,de motor erin,kabels aangebracht,zitbanken die reeds zijn geplaatst.en tot slot de achteras die ook klaar is voor montage.













snel nog even vermelden dat de voorste veerbeen beugels ook werden aangebracht.
als alle kabels getrokken zijn die zichtbaar zullen zijn begin ik aan de afwerking van de deurpanelen want die zijn nog niet gedaan he.
Ook deze zullen de nodige aandacht krijgen met toevoeging van mogelijke details.
En voor nu slaapwel allemaal.
Patje.

Hoi allemaal goede avond.straks als ik terug thuis ben ga ik verder met het aanleggen van de kabeltjes van de claxos en zorg ik voor de bekabeling van de koplampen.
Dat wil zeggen ik ga ze al op voorhand klaar steken dan heb ik ze maar aan te sluiten he,ze zullen niet werken de lampen maar vind het zeker niet onnodig deze te leggen de kabels.tenslotte is dat toch weer extra detail he.
Tot straks.Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patje soms denk ik dat je een rc wagen aant maken bent, als nog zo verder doet zal je zelf nog missen en voor je het weet zit je met deze op de baan ipv met je echte wagen ;)
 
WOOW Patje netjes man die auto van je lukt het met de deuren ?
ik zelf gebruik lollie stokjes van Chuppa chup (zijn nog lekker ook :) ) de stokjes zijn hol en een paperclip kun je dan erbij gebruiken kijkeven bij mijn MR2 kan je zien hoe ik dat heb gedaan mischien is het iets voor je.

Gr
Dirk
 
Er wordt nog steeds stevig gewerkt hier. Gaat goed vooruit Patje met al de aanpassingen.

Fred
 
LOL ja met dat verschil dat ik deze comet zal moeten nemen dan want heb geen wagen,zelfs nog geen roestige fiets.
Tja als je iets wil ga je ervoor he,het is de bedoeling de werkelijkheid zoveel mogelijk te gaan benaderen.daarom dus deze bekabelingen he Tom maatje.
Als de motorkap open staat zal het mooi te zien zijn want de grill staat er wat vanaf en dan zie je zelfs de toeters die ook zullen bekabelt zijn.
Patje.:)

Oke dirk doe ik .thx voor de tip he maatje.;)

Ik maakte nog eens en schets om de bedrading van de koplampen te verduidelijken.

1_koplampen_bedraden.jpg
Ook bij de bedradingen op de motor deed ik zap-a-gap medium,en er is nog steeds geen witte waas zichtbaar,blijkbaar een goede lijm.
Je zag de motor en de bedradingen reeds voor de batterij en de ruitenwissers.
Ook daar is nog steeds alles okey.
Tot morgen mensen en slaapwel.
Patje;)

Dank je wel Fred,zoals ik al zei ik wil er echt mooie details aan hebben.Vind het scratchen erg leuk om doen en merk dan zelf op dat ik steeds inventiever ga werken ook.Ja het word nog veel werk,maar daar gaan we gewoon voor he;).
Patje.

Amai zenne,ik probeer al de hele avond om schoentjes over de kleine kabeltjes te steken en het lukt me dus van gen kanten vandaag,morgen is een nieuwe dag.
Tja dat heb je dus als je slecht ziet he.kan pas volgende maand bij oogarts gaan en zal dan eindelijk de goede bril kunnen halen,HOERAAAAA
endelijk kunnen zien naar behoren hahahahaaa.
Slaapwel mannekes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2u9q3rk.jpg
Hoi Patje heb je er iets aan laat maar even weten.

Gr
Dirk
 
Ja dit is dus op 1/25 he ja lijkt me ideaal dan he.
 
Camaro
Die maak ik zelf met resin althans ik had de originelen nog liggen dateren uit de jaren 80 maar waar ze vandaan komen ik zou het niet weten nu ben ik daar een beetje mee aan het experimenteren met resin en wil kijken of ik ze kan veranderen met fimo en andere staanden geven.
 
Het is me gelukt kabelschoentjes te zetten over de stroomleidingen voor de koplampen.
Ze zijn dus reeds gemaakt en al op hun plaats gelijmt.










Ook voor de achterverlichting zal ik deze doen en ze zullen tot vooraan worden getrokken tot aan de stroomverdeler en zo naar het meterbord binnenin.
 
Mai o mai Patje wat is next een zekeringen kast met mini zekeringen haha ik vind dit geweldig Patje doe zo voort u hebt goede ideetjes

Gr
Dirk
 
Dirk en Patje,
ze verkopen deze figuren nog steeds.
Heb ze gevonden.
http://www.spullenweb.nl/Informatie/23/10-Figuren-1:25---ongeschilderd
Dank je wel heren voor jullie vlotte hulp hier.
Patje.

Mag ik echter vragen waneer het om iets anders dan de mercury gaat...er steeds "Even offtopic" voor te zetten.
Dan zullen we geen problemen krijgen met de moderatoren he;)

Mai o mai Patje wat is next een zekeringen kast met mini zekeringen haha ik vind dit geweldig Patje doe zo voort u hebt goede ideetjes

Gr
Dirk
Hoe raad je het zo he,idd doe ik zeker ,en ook nog een trekhaak om de motorkap los te trekken zogenaamd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan