Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi werk Patje (ik wal weer in herhaling, geloof ik. :8 )

Je bolide begint er meer en meer realistisch uit te zien.

Waar jij de kracht vandaan haalt om al die kleine dingetjes te scratchen, blijft me een raadsel. Man, ik was al lang zot geworden. :laugh:

Keep up the good work!!



Droop
 
patje wel opletten welke veiligheid gordel die je maakt

lionel


Vandaag de dag wordt de driepuntsveiligheidsgordel wereldwijd gebruikt. Volvo startte ermee in 1959 en monteert deze gordels sinds 1967 ook achterin.
 
Laatst bewerkt:
He Patje naar om te horen
als ik kan helpen laat het weten he

Gr
Dirk
 
Ja dat is echt zo he dany,weet dat en schitterend resultaat zelfs,alleen ik drink geen wijn en niemand in de familie dus.
Conclusie.... iets ander op vinden natuurlijk he,maar dat zit wel goed hoor.;)

@vandorpe marc;modelbouwerke: dit is niet het definitieve hoor,zijn ze te groot begin ik gewoon opnieuw he.Dat is steeds het leuke eraan he en zo leer je schaalverhoudend bouwen ;)

@Droop: tjah waar hal ik het vandaan......weet ik niet Luc maar het blijft me boeien.Heb het in mn hoofd en dan doe ik het gewoon he;)
Ik zag hier een vreed goede scratcher bezig ,ik geloof dat ie een stug aant bouwen is lollol.Dus zulke mensen inspireren me he.

@lionel: Maatje ik besef wel wat je bedoeld en daar heb je gelijk in,maar ik maak deze naar het voorbeeld van een stock mercury en die waren enkel vooraan.
Moet gezegd worden dat ze zelfs net zoals op de vliegtuigen zijn gemaakt,dus enkel op de heup werden vastgemaakt.
Maar om de verwarring weg te werken ga ik nog eens goed kijken om de gordels naar de nu tegenwoordige standaarden te maken,alhoewel......
We zien wel.
Patje.

Nog snel even zeggen dat van elk stukje de helft gaat verdwijnen door de riemen zelf.dus dat maakt het weer kleiner dan he.

Is nu twee dagen dat ik niks heb kunnen doen omwille van derden,ga hier niet over uitweiden maar het hangt beetje de keel uit.
Moet wel gezegd zijn dat het met niemand van ons forum te maken heeft laat dat al een troost zijn.
Als de situatie zo blijft zal ik nog moeten stoppen voor onbepaalde tijd.Uitstel is geen afstel dus definitief stop ik niet.
Nu het zo goed ging komt er weer eens een kink in de kabel.

We zien wel wat het word mensen,tot een dezer ens.
Patje.

jah zal een tijd duren
ga toch erg moeten opletten,gezien de omstandigheden ziet het er niet rooskleurig uit.
alleszins thx voor de steun.

Maatje op dat gebied kan ik geen hulp vragen dat gaat niet,alvast dank maatje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patje, je moet er vanuitgaan dat je nee als een antwoord hebt en ja kunt krijgen, dus als je ook maar denkt dat iemand op dit forum iets zou kunnen en willen doen aan je situatie om je uit de nood te helpen dan mag je zo'n kans niet aan je laten voorbijgaan. Dit houd niet in dat je heel je situatie uit de doeken hoeft te doen, we zijn het allerlaatste uit op sensatie. Maar toch, niemand kan alleen de wereld aan, daarom zijn we mensen.

Dit gezegd zijnde veel sterkte en niet opgeven.
 
Zo moet het Patje,
dit weekend wat bouwen om uw zinnen te verzetten.
 
Weet ik Tom en daar ben ik me van bewust,dit is iets dat door anderen niet kan worden rechtgetrokken.Ik ben dankbaar dat er mensen zijn die een reikende hand uit steken.Opgeven..neen nooit dat is iets dat ik niet ken.Maar soms kan het je zodanig beïnvloeden dat je de hoop zou opgeven en dat is nu juist wat niet mag.
Maar goed dit terzijde nu want dit is hier geen klaag topic .We gaan er gewoon voor en bouwen verder aan de comet mercury.
Ik zal trachten deze avond nog iets te doen als ik er tijd voor vind.Anders moet ik gewoon wachten tot het weekend.Morgen is het weer vrijdag en dan kan ik tot laat in de nacht weer verder werken zoals ik dat gewent ben ;).Alvast aan iedereen thx voor de steun mensen
Patje.

Inderdaad en dat ga ik ook doen,toch zal ik straks ook nog wat doen.

Goeie avond allemaal;ik ben zopas weer begonnen aan de bouw en heb ondertussen de achteras geplaatst.Eerst alle giet naadjes weg geschuurd want dat waren er een boel.





als deze goed droog zijn ga ik dan uiteindelijk de uitlaten plaatsen,ook deze hadden veel flash en heel grove giet naden.De crossmembers zitten er ook al op aan de voor as en die waren nog het ergste.Zat zeker twintig minuten bezig met het schuurstokje eer die mooi en glad was,het monteren verliep echter niet zo makkelijk daar de wiel assen steeds heen en weer draaiden,maar goed dat is dus achter de rug en zit er netjes op nu.De schade die je zowat kan zien is eigenlijk goed van pas en zal hier en daar wel weer wat bijwerken zoals aan de oilpan van de motor.Vind dat dit wel beetje moet worden herstelt.Op het chassis zelf zie ik wel wat ik kan doen,lijkt me dus ideaal om nog een washje over te gaan doen met wat zilver chipping erbij zodat het lijkt alsof er een beetje gebruikers schade is.







zo en nu weer wat verder gaan doen.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi werk Patje en mooi gedetailleerd zo te zien
en ja soms kan je niet verhinderen en moet je bij werken hier en daar
maar zo blijft men bezig

groetjes
Roel
 
Ja inderdaad bijwerken lol, dat heb ik de voorbije dagen aan den lijve ondervonden. Ben drie dagen bezig geweest aan de sloepjes voor mn Bismarck. Morgen ga ik nieuwe penselen halen, veel fijnere dan ik nu heb. En nieuwe verfjes, ga eens zien voor decal fixer, wat poederkes en nog wat dingen die ik nu nog niet weet hehehe.

Kheb het echt goed te pakken. In elk geval blijf dit topic heel goed volgen, als ik aan mn dodge charger begin heb ik hier al heel wat referentiemateriaal om mee van slag te gaan. Do zo voor Patje, ik ben een gelover ;)
 
Inderdaad zo is dat he en daar doen we het dus gewoon voor nietwaar;)

Mooi zo Tom dat is de juiste spirit man,heb je al wat kunnen vinden qua referentie voor de motor? van de charger

Zo meteen nog enkele foto's van de geïnstalleerde uitlaten

En daar gaan we dan.








moet wel nog gaatjes boren op het einde van elke uitlaat,gelukkig nog on dryfit hier:p
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patje, je laat me toch elke update weer versteld staan :), waar haal je het allemaal vandaan.
 
Ziet er weer netjes uit Patje zoals we gewend zijn.

Gr
Dirk
 
Ben nog even bezig en ga dan ook naar bed morgen maar weer een update als het goed gaat
 
Uit de kit he hahahahahaaa,dit zijn de kit parts maatje.;)

Thx Dirk en hoop dat het goed is zo.morgen nog wat werk aan doen.wielen plaatsen na washke gedaan te hebben.
Patje.

Zien we dan wel he;) ik ga pas morgen weer wat posten,eerst nog wat verven zodat dit dan klaar is he.
Slaapwel allemaal.
Patje.

Hoi nog snel even dit mensen.
De kit is erg leuk om te bouwen en is van goede kwaliteit.Ook de extra detaillering die ik er zelf aan toevoegde al staat me zeer aan.
Ik heb sinds de doomrod de hobby beter leren kennen en ben toch wel in alle bescheidenheid best een beetje fier over hetgeen ik al heb gebouwd.
Weet je de echte kunst zit in je hart en haal je er ook daar uit,enkel op die manier dat je zelf in je hoofd hebt kom je tot het geslaagde model mits naslag van referentie en zo meer.Ook ben ik eindelijk verlost van een lang aanslepende huidziekte en dat sterkt me des te meer om steeds verder te durven gaan in wat men heet "scratch". Ik denk dat ik best wel goed bezig ben??? dacht ik zo he........
Iedereen zijn mening en dat respecteer ik dan ook,goeie kritiek is opbouwend,negatieve zelfs nog meer want dan zie je in dat je naar alle waarschijnlijkheid fout zit,of fout begon.Toch is het uiteindelijke bouwen dat je met je ziel doet volgens mij en dat leg je in je schepping(je model dus).
Modelbouw!! ja dat is voor ons de hobby waar we echt onszelf in uitleven,komt er ook nog bij dat wij gebruik mogen maken van een toch wel voortreffelijk forum.
Zoals de leuze is"misschien niet het grootste maar zeker het gezelligste forum van België"
Dat is ook zo en ben echt fier hier lid te mogen zijn waarvoor dank aan het beheer en de moderatoren.
Mensen..... Patje is dood op en gaat eindelijk gaan slapen.Tot morgen eens he;)

Hallo allemaal,ik heb opgemerkt dat ik een klein probleempje zal hebben met de wielbasis achteraan.Het is en metalen asje dat door de eigenlijke as moet gaan die dan zo weer de wielen gaat dragen.Het systeem word vooral toegepast op die cast modellen en vind ik op zich eigenlijk niet toepasselijk voor modelbouw.Heb reeds de twee wielplaten erop gestoken en eens gepast,blijkt dat de wielen achteraan gaan heen en weer dansen.Ik toon je wat ik bedoel met en schetsje.

1_backwheel_axle.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Patje,
Dit kan je makkelijk oplossen door er een stukje spru tussen te steken.
Je boort er een gaatje in en lijmt het op de achteras en schuurt het dan mooi rond.
 
Ja dat lijkt me ook ,maar ga eerst de voorste wielen moeten gaan plaatsen om de basis ervan uit te meten want beiden moeten dezelfde afmeting hebben qua wielafstanden.

Ja kan ook,maar moet eerst wat metingen gaan doen,zodat we dan voor en achter dezelfde wielbasis hebben.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
patje dit kan je zelf makkelijk oplossen door niet telkens te antwoorden als er iemand reageert. wacht een paar reacties en antwoord dan in 1 bericht op verschillende reacties. mijn gedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan