Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat maar komen Patje! Zeg Patje je hebt niet meer gereageerd op mn post over Wouter, spreken we over dezelfde persoon?
 
Vanavond zie jet eindresultaat al en daarna bouw ik die in he maatje.

Het blok zonder gears is op de kop 2,5 op 2,5 cm dus een erg klein werkgebied he

Euhhmmm waar was dat nu weer maatje dat je dat zette???

Zo ,de kabeltjes zijn erop en ga dan de motor inbouwen.Voor ik dat doe ga ik hier en daar wat herstel werk doen aan de schilderwerken.









de belichting is niet optimaal maar omdat ik niet kon wachten tot morgen kon ik nie anders dan kunstlicht te gebruiken he.

Zo als laatste update deze foto's nog van de ingebouwde motor.






Er moet nog heel wat worden gedaan hier aan deze motor ruimte dus dit is maar een voorlopige update

Goede middag,heb snel nog twee fotokes genomen in daglicht,moet wel nog wat werken aan de ligging van die kabeltjes.



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hallo frikandel!

Die is echt mooi geworden Patje. :O


Mijn complimenten hoor!!



Droop
 
mmmmmmmmmm doomwad precies een moter die van de fabriek komt

nice work
 
Ziet er goed uit Patje.
 
Ik denk dat dit de realiteit veel eerder benaderd he.Ik ga ook eens kijken om in de motor ruimte
de stootbevestigingen van de veringen te maken,lijkt het ook weer wat beter dan he.Ik ken er de echte naam niet van
Maar ik denk dat jullie me wel zullen begrijpen wat ik bedoel.


Patje dit zijn de voorste veerbeen beugels
de bovenste moer houd de schokdemper vast de andere drie boutjes worden
in de bovenste schelp van de veerpoot gemonteerd.

grt
Dikkie dik
 
Als ik iets wil van maken ja dan ben ik best dat ik deze details er bij doe vind je niet Luc??
Ik ga ook kijken om een brandstofleiding aan te leggen zodat het wat allemaal echter lijkt he.
Hoe meer details je gaat aanbrengen, hoe mooier het allemaal zal worden, maatje.
Straks zien we hier geen onderscheid meer tussen jouw model en een 1/1 exemplaar. ^^

Droop
 
Dat ziet er euhm.... tja was dit een modelbouwforum of een forum voor garagisten. Ik verschiet er nog altijd van hoever jullie kunnen gaan in het realisme en het bouwen out of the box zal ik maar zeggen. Eens te meer geeft me dit toch weer een beeld van de lange weg die ikzelf nog te gaan heb om op dit niveau te komen.
Wat dan ook natuurlijk weer goed is, het zien van jullie pareltjes geeft me zelf die drive verder en verder te gaan. Proficiat Patje!
 
Auto's zijn niet zo mijn ding maar wat ik hier zie is absolute klasse pat,mijn vrouwtje vind mij soms al ver gaan ze zou jou eens bezig moeten zien...;)

Mijn complimenten man...
 
Hoi Patje

Nou nou helemaal geweldig ben er even een paar dagen tussen uit en kijk wat er gebeurd helemaal goed vriend je hebt het weer helemaal te pakken (in de goede zins des woords)

Ga zo voort Patje

Gr
Dirk
 
Dank je maatje doet deugt dat van jou te horen.er rest me enkel nog wat beter te gaan detailleren.
Ik ga bijvoorbeeld de lucht filter wat wash geven,het beetje verweren van de motor ruiimte,nog wat bedrading aanleggen voor de ruitensproeiers reservoir. de batterij wat beter afwerken ook kabeltjes aanleggen en die dan op de hoofdverdeling aansluiten enzo he.
Als ik iets wil van maken ja dan ben ik best dat ik deze details er bij doe vind je niet Luc??
Ik ga ook kijken om een brandstofleiding aan te leggen zodat het wat allemaal echter lijkt he.

Dank je Fred,het word nog mooier hoor als alle details er zijn.

Hihihi ja dank je lionel,er word nog wash gedaan hoor aan de luchtfilter en zal dat ook doen aan de wielen.zo lijkt hij een gebruikte wagen he.Moet je es kijken wat ik kocht bij rubriek nieuw gekocht man.weer een amerikaan.

mmmmmmmmmm doomwad precies een moter die van de fabriek komt

nice work
Ge moogt me gerust bij de naam noemen ze maatje;)

Dank je maatje maar kan nog mooier zenne,komt goed he.

Hey Dikkie dik man wat een verrassing zeg alles goed maatje???Dank je alvast voor de juiste benaming he want wist het echt niet.

Hoe meer details je gaat aanbrengen, hoe mooier het allemaal zal worden, maatje.
Straks zien we hier geen onderscheid meer tussen jouw model en een 1/1 exemplaar. ^^

Droop
Oeioei Droop dat zal wel niet het geval zijn denk ik,zo een kunstenaar ben ik echt niet he hahahahaaaaaaaa
alvast dank voor je reactie Luc.;)

Ik ga eerst wat ander werk gaan doen en daarna begin ik aan de wagen weer en ga wat kabeltjes erbij steken.

Dank je Tom maatje voor de lovende woorden.Als je wat vragen hebt stel ze gerust we helpen zo goed we kunnen he.

Dank je maatje doet deugt te horen.zet me nog meer aan om nog verder te gaan

Jup dank je man dat is inderdaad zo,beetje duwtje links en rechts je kent het he.vanavond weer kleine updates

Hoi allemaal ,helaas gisteren niks kunnen doen,zal hopelijk vandaag toch kunnen verder werken.

Zo mannen en vrouwen ,goede avond .Ik heb zojuist wat details aangebracht aan de ruimte waar de motor in ligt.
Er werden weer wat kabeltjes voor zien zoals voor de ruiten sproeier,1 rode kabel aan de batterij,stroomkabel naar het contactslot juist onder de hoofd verdeler op de firewall.Dus kijk je mee?










De buis van motor naar radiator zit in dryfit,deze word eerst netjes ontbraamt en geschuurd.
Zo meteen doe ik nog de min pol aan de batterij en dan es kijken of ik de peil stok kan plaatsen,zit er niet bij dus word scratchen he.Als dat is gedaan volstaat het voor me en doe ik verder aan de rest he.;)
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Patje, vreed wijs ziet dit er uit !
 
das allemaal goe met die kabels, maar start hij:P
 
Mooi mooi mooi,
goe bezig Patje.
 
Hij gaat goed man ,,,, als je nog iet wilt toevoegen aan je schokbrekers ,, een mooi stabalisator stang zou goed staan ... de vlakken lenen zich er goed voor ...
 
Neen verdikke hahahahaaa mankeer de zwarte nog he Peterke.;)

Dank je Gunit,vond dat het wat kaaltjes was he:)

Thx maatje,straks nog wa bij doen zoals de peil stok en hier en daar nog een kabeltje.

Hij gaat goed man ,,,, als je nog iet wilt toevoegen aan je schokbrekers ,, een mooi stabalisator stang zou goed staan ... de vlakken vlakken lenen zich er goed voor ...
Aja in zo een v vorm he,denk dat ik dat ga doen ook ze

Snel nog een foto erbij,ik maakte veerbeen beugels(strut mounts),deze worden later netjes bij gevijlt en voorzien van de pootas die eruit komt.



de foto is iets scheef vind ik en laat wat misleidende beelden zien,net alsof de twee beugels niet echt in lijn staan.
Toch is dat wel zo,dus het ligt echt wel aan de foto.
Patje.

gaatje in geboord en afgevijld

nu alles netjes laten verder uiharden,maar eerst nog een asje in steken dan lijkt het of de veerpoot erdoor zit .
Tenminste het asje voor bevestiging.
Patje. likerkant zie ik dat het beetje mag worden proper gesneden want er zit een uitsteekseltje zie ik

Het is nu 3u en 6 en ben nog steeds bezig,gelukkig heb ik een dag vrij en kan ik dat dan.de veerpootasjes zitten erop en moeten uitharden.
Daarna bij snijden op lengte en alles netjes verven he.Dus snel nog een foto.





zo en nu stop ik want het word tijd voor bed.Slaapwel allemaal.
Patje;)

Kon me niet houden he mannekes en maakte een contact sleutelke nog.









Zo en nu ben ik echt weg zulle hahahahahaaa.
Bye mensen.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig Patje vooral die contact sleutel wie denkt daar nu aan.
De veerpoot bevestiging is heel mooi gedaan ziet er realistisch uit kabels netjes (vooral de slang voor de ruitensproeiers).

Gaat goed Patje je vorderd weer lekker.

Gr
Dirk
 
moest dat kunnen? jaja zou k doen.Maar ik denk dat het hier bij ophoud want dat gaat al ver nu he.
Enkel nog de metertjes vinden want die zitten er niet bij en dat is het zowat voor het interieur.;)

even samen gevat wat er allemaal is veranderd

1:deuren uit gesneden
2: kofferdeksel uit gesneden
3: bougie kabeltjes toegevoegd
4: koffer ruimte uigebouwd en voorzien van binnenwerk met brandstoftoevoer naar vul deurtje.
5: lenzen aangekocht ter vervanging van clear parts voor koplampen
6: delco hoofdleiding geplaatst
7: rode stroomkabel voorzien op accu
8: ruitensproeier leidingen
9: deurposten versterking aangebracht
10: stroomkabels naar claxons
11: contactsleuteltje +kabeltje ernaar vanuit firewall(word onzichtbaar helaas)
12 : achteruitkijk spiegel (moet nog worden gemaakt want zit er niet bij)
13: veerbeen beugels vooraan

Tot daar de stand van zaken he,dus er is al heel wat aan veranderd wat niet aanwezig was in de kit.
En ook wat ik extra toevoegde.
Patje.

LOL ja kijk ik vond dat de sleutel niet kon ontbreken.Verder ga ik straks de veerbenen een beetje korter zetten en dan alles schilderen.
Wat die bevestigingen betreft kon ik niet echt precies namaken zoals de comet want dan moet ik al microchirurgie gaan toepassen hahahahaaa,dus loste ik het zo op he.Ik vind ze er wel goed op passen.Later vanavond stel ik weer een paar foto's .
We hadden zojuist uitval van de stroom,bleek het van de verdeler te zijn en na drie kwartier sprong alles weer netjes in gang.
Waarschijnlijk hadden ze daar een panne he.
Patje.

Goede avond kijkbuis kinderen,we gaan weer es wat posten he.De veerbeen bevestigingen zijn geverfd en er rest me enkel nog de pootasjes zelf nog een te verven in ironmetalic.de binnenkant ,in de cirkel dus word zwart.Hebben we een mooi contrast he zo.Hier gaan we dan.......


deed het opzettelijk zo,lijkt wel in een open garage te staan met zoveel licht he;)





zo en nu wat eten zie,tot later mensen.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan