Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wees gerust, met deze thinner kan je binnen seconden je plastic doen smelten/oplossen. Het is enkel omdat het zo vluchtig is dat dit niet gebeurt als je gecontroleert airbrushed, maar ik gebruik het spul ook al niet omdat het zeer penetrant de luchtwegen ingaat.
 
knap dat je deze weer verder afwerkt
want het blijft een mooi bouw verslag

de Laquer thinner met GELE dop van tamiya = zeer goed spul beter dan de gewoone verdunner van
tamiya . spuit daar ook graag mee

tom
 
Inderdaad Tom, ik vind dit de beste ook.

Het primen en het zwartwerk zijn achter de rug :

SDC13020.jpg

Laters ! G.
 
Laatst bewerkt:
Wat word het uiteindelijke kleur ? Een soort kakhi ? Kan zijn dat ge het ergens al gezegd hebt hoor maar ben een beetje lui vanavond en heb juist de laatste 2 paginas bekeken voor het kleur en vind het niet terug, vandaar.
 
Toch een schoon beest; vind ik persoonlijk nog altijd één van de beter ogende tanks van Engelse makelij en van WO2 in het geheel.
 
Famo, ik heb een paar groentjes gekocht, nl. Nato green en Olive green. Morgen komt de basistoon (middentoon) erop. Ik ga met de turret beginnen, dus een foto komt eraan.

Erwin, het is eigenlijk een model dat gemakkelijk mee kon met de pantsers uit de jaren 50 en 60. Ook tijdens de bouw had ik soms het gevoel dat ik aan een vrij modern uitziende tank werkte. Ik heb de Comet gekocht omdat het niet altijd Duits hoeft te zijn, en vooral omdat Engelse tanks toch ook imposant genoeg zijn om eens aandacht aan te besteden. Neem nu de Churchill varianten (denk aan de bunker buster, de vlammenwerper uitvoering...), de Centaur, de Tetrarch, de Cromwell, de Mathilda,...toch stuk voor stuk aparte modellekes.
 
De eerste groenbehandeling op de hull :

SDC13035-1.jpg

G.
 
Het spel gaat beginnen...Waar is de popcorn?
 
Laatst bewerkt:
Nog geen popcorn nodig Koekie, enkel de turret en de loopwielen kregen vandaag een groene basislaag.

52-3.jpg

G.
 
Nonkel Guy is aan de slag geweest met lichtere groentonen, ik ga deze niet uitgesproken modulair schilderen. Er komen evenwel nog enkele stages met andere tonen.

SDC13039.jpg

Later ! G.
 
Hey Guy,

Mooi he, met die oplichting al, ben benieuwd naar meer ;)
 
al een mooi strak gespoten jasje en de groen tonen komen er al goed uit ook
maar die popcorn zullen we toch nog nodig hebben GUnit
want jou kunnen over troeft alles


tom
 
Swaken, ik ben blij dat ge het zo zegt, die oplichting bedoel ik...dat is wat er gebeurd is en wat er nog een tikje meer aan zal gedaan worden, zonder al te zwaar in typische color modulation te verzeilen.

Bart, het was even zoeken maar ik ben er best tevreden mee, al zal een andere bouwer dezelfde Comet wellicht een ietwat andere kleur groen geven, dat is het leuke eraan, iedereen kan z'n eigen smaak en aanvoelen erin steken...net zoals je zovele uitvoeringen van Panzergrau vertaald ziet door modelbouwers.

Koekie, als ge hem maar niet komt opeten is het goed LOL.

tom, ik ga een gans leven te kort komen om alles wat ik nog wil leren ook daadwerkelijk te kunnen vriend !

Beyond, bedankt ! Ps uw avatar is toch wel de meest vertederende !
 
Wielen kregen naast hun kleur nu ook een satijnglanslaagje vernis voor de bescherming en een glad oppervlak (washes/filters).

Morgen volgt een dunne satijnlaag over de hull en dan kunnen de decals erop, tevens zal de gun mantlet cover worden gekleurd.

Een snelle foto in afwachting van betere :

SDC13043.jpg

Groet G.
 
De vooropgestelde doelen werden gehaald ondanks de verplichtingen binnen het gezin (feestje voorbereiden).

Enkel de decals zitten er nog niet allemaal op.

SDC13046.jpg

Morgen en de komende dagen is hier véél werk aan de winkel (lees : tank);)

G.
 
dit wordt een pracht van een tank! Goe bezig Guy! Vraagje: welk kleur het je gebruikt voor die gun mantlet cover?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan