Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi gemaakt Guy, die mantlet ziet er prima uit.
 
Hey,

Guy jongen, die kleurnuances tussen de body en de fenders is subliem, prachtig gedaan maat. ;)
 
mad ice, dat was een mengsel van Flat earth en Buff.

bubblegum, bedankt om dit te delen !

wim, het is nog maar de basis, maar zelfs na een simpel washke zal het een pak leuker gaan ogen. Ik ga deze afwerken met olieverfjes.

Swaken, ik hou erg van kleurnuances omdat ze een model doorgaans net iets ruimtelijker maken, toch is dit een kwestie van smaak.

Update :

Nadat de decals erop gingen en afgeschermd werden met een laagje vernis, was het na uitharding tijd voor een eerste lichte verwering.

Hiervoor gebruikte ik de olieverfspots-methode (drager bevochtigen met white spirit, olieverfpuntjes leggen met een tandenstoker en ineenwerken met een vochtig penseel). Op het groen koos ik voor dots van gele oker, wit en zeer spaarzaam vert emeraude.

SDC13060.jpg

De loopwielen gaf ik kleurfilters als start, ik nam hiervoor olieverf gele oker, vert emeraude, en ultramarijn blauw.

Deze foto toont de nuances :

SDC13061.jpg

Nu laat ik alles weer erg goed uitdrogen een paar dagen, ondertussen kan ik wel verder met het rubber van de loopwielen en bijvoorbeeld de tracks, er moet ook nog wat boordgereedschap geschilderd worden.

Tegen het einde van deze week zit er een lekker vuile wash overheen, met tegelijkertijd een zwaardere pinwash, dit deel van de verwering is erg effectief.
 
Wederom weer zeer mooie vorderingen Guy en de kleur effecten spreken weer voor zich...
 
Mooi mooi! Ik vind modulatietechniek soms echt overdone maar u kleurschakeringen vind ik erg knap G.
 
strak spuit werk , de kleuren combinatie komen er zeer goed over

tom
 
vert emeraude leun die kleur nu meer tegen groen of blauw aan GUnit?
Is wel eens leuk om te zien wat die diversen filters doen met de basis kleur.
 
Danny, de kleuren gaan op hun best uitkomen bij het aanbrengen van de vuile washes, maar dit alvast is wel het halve werk geweest.

Michel, die echt harde contrasterende modulatietechniek vind ik zelf ook niks. Ik probeer het hier zeker eerder soft te houden.

Tom, gelukkig is het niet te subtiel gebleken, daar had ik dan weer wel wat schrik voor...

Ron, ik kan het zelf het best omschrijven als een levendig donker groen. Het is een erg veelzijdige kleur naar mijn mening. Het tweede wiel linksboven op de foto is gefilterd met een iets hogere dosis emerald groen.
 
Ik had die term vert emeraude even in Google gegooid en die kwam dus met groen en blauw tinten tevoorschijn dus vandaar dat ik nieuwsgierig werd ;)
 
De draad hier weer opgepakt en nu hopelijk in rechte lijn naar de finish.

De onderdelen even samengebracht na het aanbrengen van de eerste olieverfwash.

58.jpg
 
Dat ziet er net echt uit, je zou bijna zeggen dat dit geen schaalmodel is. Ook de zoeklicht komt heel goed uit.

Grtz Bart.
 
er komt (nog een beetje meer) leven in.
 
Een beetje nieuws van het Comet front.

Na de eerste vuile overall wash ben ik nu druk doende met een ingetogen pinwash. Ik gebruik hiervoor hetzelfde mengsel, met toevoeging van wat raw umber en ultramarijn blauw.

59-1.jpg

Als ik hiermee klaar ben, ga ik proberen wat verfschade aan te brengen.

Groeten G.
 
Ja en ik ben ook mee aangeschoven om te volgen...

Mark
 
Schuif allemaal aan en spring maar bij waar het nodig is. Dit wordt geen gemakkelijke uitdaging omdat ik alvast weinig beroep kan doen op spectaculaire chippings en gevechtsschade, de fenders te na...ik ga het vooral moeten hebben van de items die ik erop wil zwieren, oliecans, tarps, kortom allerlei zooi op het achterdek. En voorop wil ik graag een camouflagenet draperen, voorzien van jute stroken en enkele takken met gebladerte. Tevens wil ik me ertoe binden toch zeker één figuurtje te doen, poserend voor een foto oid. Er is namelijk een foto bekend van een bemanningslid dat poseert voor de tank...er komt dus ook wellicht alweer een bescheiden grondwerkje !
 
Hey,

haha, ge kunt het niet laten he Guy, goed he....;)
Mooi, ik volg.
 
Ben benieuwd, zeker naar dat net en die figuur.
Eens kijken wat jij allemaal van een figuur kan maken, leer ik nog wat bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan