Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik hiermee klaar ben, ga ik proberen wat verfschade aan te brengen.
:laugh::laugh::laugh::laugh: grapjas.

Maar het voertuig ziet er al goed wat de basis betreft dus dat kan al niet meer verkeerd gaan, wat de rest van je plannen betreft heb je weer aardig wat werk voor je zelf verzonnen :O ;)
 
Leuk dat je deze weer opgerakeld hebt, Guy.

'k heb ergens eens gelezen van iemand die dergelijk net modelleerde met steriel verband en strookjes alu-folie. Dit kwam zeer realistisch over.

Groeten Rik
 
Ik volg zeker mee, voor dat camo net sluit ik me aan bij Rik, ik gebruik zelf ook steriel verband voor camonetten.

Grtz Bart.
 
we zijn weer een en al oor Guy ;)

Cheers,
André
 
Bedankt voor de reacties en de tips voor het camonet !

Eerst echter nog vele andere zaken te doen, zoals het heel subtiel aanbrengen van kleine verfschade. Omdat de tank laat werd ingezet en geen harde actie zag, wil ik deze relatief onbeschadigd laten.

Ik ben gaan shoppen en heb verscheidene Humbrol enamelletjes gekocht om chipkes mee te sponsen/schilderen.

De werken zijn hier in volle gang :

60-1.jpg
 
ja deze ga ik ook verder volgen, kan ik ook nog het een en ander van leren precies!! knap model :D
 
Altijd welkom Kevin. Vragen staat vrij, als ik iets wil te weten komen, vraag ik het ook hoor.

De afgelopen modelbouwmomenten heb ik in de turret geïnvesteerd.

Na de vuile wash, pinwash, beperkte verfschade etc. was het tijd om een eerste laagje over de trackdelen te zetten. Hiervoor gebruikte ik een mengsel van Humbrol (een aardetint, heb even het nr. niet), raw umber en ultramarine olieverf, in enkele dunne laagjes aangezet.

Dan heb ik met AK Winter streaking grime vuile aflopers aangebracht, en ook in de gelaste delen werd deze toegepast omdat ook daar vuil samenkomt. Na het aanbrengen kan je deze met wat white spirit in het penseel mooi uitdeemsteren.

61.jpg

Morgen dergelijke vuilophoping en aflopertjes op de hull placeren...

Groeten ! G.
 
Schone vorderingen aan je Comet Guy, ben je wat tevreden over het gebruik van AK product want heb daar zelf nog geen ervaring mee.
 
Mooi Guy, er komt leven in de zaak.

De diverse washes hebben een gunstig effect op de toren.

Groeten Rik
 
DJs, ik heb deze onlangs gekocht en heb er vandaag een eerste keer mee gewerkt. Het leuke aan deze enamel based producten is dat ze sneller drogen dan olieverf, maar ook nog goed bewerkbaar blijven gedurende enkele uren.

Rik, ik ben tevreden tot zover, vooral in de lasnaden komt het product goed tot z'n recht. Op de foto is dat niet zo zichtbaar als in het echt, beetje spijtig...
 
Praachtig, de tore komt mooi tot leven. Ben benieuwd naar de body.

Grtz Bart.
 
dat ziet er knap uit,lijkt mij een fijn model voor te maken
grten jurgen
 
Dank jongens, Jurgen, dit is ronduit een prachtige kit, zelfs ootb, uit het doosje zeg maar...ik weet 200% zeker dat er ooit nog eentje gebouwd gaat worden, als target op een schietveld ergens in GB.
 
De hull werd verder voorzien van zachte aflopers en vuil dat rond bouten is gaan zitten.

De komende dagen ga ik eerst een begin maken met het aanpakken van jerrycans enz...

63.jpg

64.jpg

65-1.jpg

Groeten G. !
 
guy manneke. wa kunnen we daar op zeggen. voorlopig nie veel want men bakkes ligt op de grond....

Knap man...

Cheers Trobwal.
 
Ongelooflijk knap. Ik kan het bijna niet geloven... en in het echt is hij/zij nog schoner.;):)
Ook dit gaat weer ne prijswinnaar zijn, geloof me vrij.

Oh, ja en nog eens bedankt voor de tips en het voorbeeld. Heb al een beetje aan het proberen geweest (en dat lukt nog ook^^):wub:

Mark (die benieuwd is naar het vervolg)

Dit was trouwens mijn 444e bericht.
 
Tja zoals mijn collega bouwers hierboven, wat zegt nen mens hier weer op. Ik blijf steeds verbaasd over het realisme wat in je modellen zitten. Niets, maar dan ook niets geeft ook maar een teken dat dit plastic is...
 
Merci Trobwal, ik hoop dat alles intussen weer wat is bijgetrokken ?

Mark, het is tot nu naar m'n zin maar ik moet nog zoveel doen vooraleer ik gerust in de zaak kan zijn...vooral de pigmenten blijf ik tricky vinden, en dan niet zozeer de opgedroogde en natte modder maar wel het stof dat zich ophoopt, tricky business. Zover ben ik echter nog niet.
Graag gedaan, het was erg tof om nog eens zoiets te doen. Proficiat met uw 444ste !
 
Jawadde, dit is wel zéér realistisch!!! Prachtig werk, om van te genieten ;)

Erwin.
 
Ik sluit me aan bij de rest, ik kan niets zeggen, ik sta gewoon met mijn mond open. Subliem.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan