Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Ron, ik heb zo'n twintig afbeeldingen van jute zakken gedownload in een mapje 'jute zakken'...de psycho in mij he...wel een heel mooie foto, zal wel in Engeland geweest zijn ?
 
De Guy heeft weer toegeslagen , goed idee om die zandzakjes te maken.

Mar nu moet ge mij ook eens uitleggen wat "praatpoeder" is. "Babbelwater" ken ik ,maar dat poeder ?

HOLALALA ! Guy jongen ge snuift dat toch niet op é ???????? :ohmy::O:huh:
 
Hoi Ron, ik heb zo'n twintig afbeeldingen van jute zakken gedownload in een mapje 'jute zakken'...de psycho in mij he...wel een heel mooie foto, zal wel in Engeland geweest zijn ?

Inderdaad dat is Engeland, maar ik dacht ik zal even een opmerking plaatsen voor het geval want als je zo diep bezig ben met iets kan er weleens wat vergeten worden ;)

Ron
 
Een betere foto die de details op de zakken laat zien :

6004.jpg

Goeie zondag !
 
De uitleg over praatpoeder is simpel.

talkpoeder = praatpoeder.

Ge ziet Famo, ik kan nog lessen Engels geven ook he !

A sniff of talkpowder a day keeps the dry poopskin away.
 
Ron, je bent een geweldige kerel ! En je hebt helemaal gelijk, als je diep gaat, vergeet je soms de elementaire dingen.

Danny, dank je, toen ik begon te experimenteren met het doekje en het eerste resultaat zag, dacht ik 'WOOOW !'. Dus dat moést goedkomen.
 
Mooi gevonden om de structuur te maken, wist wel dat je dit kon doen met een stukje gaas
maar dit is wel veel fijner.
Ben je niet bang dat de fijne structuur wat gaat verloren gaan bij het schilderen?
 
Een ideetje: als zo'n zak wordt geraakt door een projectiel (kogel of granaat), loopt het zand er natuurlijk uit...Need I say more?

Wat ik hier zie, is weer van een ongelooflijke kwaliteit he kerel.
Maar ik begin er stilaan aan te wennen, als jouw naam boven de topic staat.
 
DJs : ik heb reeds iets soortgelijks gedaan op m'n licht veldgeschutje (doek over een zijde van het schild) en dat is via subtiele drybrushing goed gelukt.

Koekie : ik had een zak gemaakt die rechtstond en open lag, maar bij het manipuleren naar de tank geraakte hij vervormd. Maar het is wel mogelijk om te doen, zeer zeker.

Ik ben bouten aan het maken met m'n nieuw gerief en hoewel ik er nog niet ben, begint het er al wat beter uit te zien op de fenders :

6005.jpg
 
Ziet er alweer heel anders uit met al die bouten erop.
Ge bent zo te zien wel content van uw nieuw gerief zekers.

Het verfjasje komt er bijna aan nu?
 
Heb dit zo'n beetje op een afstandje gevolgd. Ziet er toch echt goed uit. Hoeveel kunststof is er nog over? Niet veel zo te zien.

Volgende gewoon helemaal zelf maken. :)
 
DJs : heel tevreden ben ik, nu ik in een mum van tijd veel bouten kan maken. Het schilderen komt eraan, maar ik moet nog steeds een antennevoet maken, een homp stowage voor achterop het dek, en dan volgt een generale check.

Furioza : zelf maken, daar ben ik een maatje te klein voor hoor, maar je vertrouwen daarin strekt me tot eer.
 
De zwaarste loodjes van de bouw heb ik voor het laatst gehouden. Eerder was ik al eens bezig geweest met de antennevoet maar geen van de drie probeersels konden me echt bekoren. Het was wat behelpen op dat ogenblik met wat plastic card. Nu kon ik gebruik maken van Evergreen strips en rod, wat het toch een ietsje makkelijker maakte. Op dit ogenblik zit ik aan 13 stukjes teneinde het op een min of meer accurate antennevoet te laten gelijken. Feit is wel dat het fijner oogt dan het plastic Bronco onderdeeltje. Het photo etched antennevoetje heb ik vakkundig verkloot doordat Bronco nergens uitlegde hoe ik precies moest plooien.

Anyway, hij is bijna klaar (de bovenste deeltjes moet ik nog toevoegen) :

7000.jpg

Eerst had ik met fijne strips getracht om mooi rond het rod te plooien, maar de aansluiting op de uiteinden suckte geweldig naar mijn mening, dus heb ik het rot onderverdeeld in aparte kleine stukjes, met rondjes uit groen plastic ertussen. Het uitlijnen viel goed mee, gelukkig maar want het plaatsen van de houder met vier steunen was al een geduldwerkje genoeg.

Met de reuze 1 cent ziet het er zo uit (ja ik ben op de rand van de waanzin terechtgekomen, meuuuuuuuuh meuuuuuuh meuuuuuuuuh !) :

7001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja man ,van een prutswerkje gesproken..

Enne.....

ja ik ben op de rand van de waanzin terechtgekomen...

Dat moest ge nu niet speciaal meer vermelden hoor Guy ........
 
Dat is een mooie antennenvoet geworden GUnit, ik zag laatst tijdens het rondsurfen een koperen antennenvoet (dus geen PE geval die je zelf moest plooien) hetzelfde model die jou aan de rand van de waanzin heeft gebracht maar zelf maken geeft toch meer voldoening.

Ron
 
Famo, 't was voor de nieuwelingen onder ons he.

Ron, ik moet eerlijk bekennen, als ik even ervoor een referentiefoto had geraadpleegd had ik de fout niet gemaakt, maar evengoed had Bronco geen markering in het koper voorzien om op die plek te plooien (knikje). Anders was mijne frank wel gevallen. Achteraf ben ik blij dat ik het ding zelf heb kunnen maken, het was een goeie leerschool want rond het geval antennevoet zijn toch vele uren opgesoupeerd ter voorbereiding...

Leuk dat jullie 't geslaagd vinden.
 
Mooi voetje is het geworden Guy. En die prutsdingen maken een mens soms helemaal :aargh4:-fck-.
Allee je vuilbak zit vol met probeersels :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Hey, :)

Guy, 't is aan die dingen dat je je voertuig persoonlijk maakt, en da's gewoon schitterend. Daarvan geniet ik nu se....:wub:8);)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan