Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een paar fotootjes waarop je de voorkant goed kunt bekijken en je ziet helemaal vooraan een beugeltje staan.
Waarschijnlijk diende dit om de kabel op z'n plaats te houden, maar de reserve track zal daar evengoed in blijven zitten.

a34comet2.jpg


a34comet.jpg


Hoop dat het helpt.
 
Bedankt Koekie, die beugel is inderdaad bedoeld om de sleepkabels in te hangen. De reserve / extra armor tracks voorop zie je slechts zelden op een Comet-foto, maar zoals ik al zei, het geeft een massief uiterlijk aan z'n voorkant. Ook heb ik een foto waar je een stuk of wat zandzakken op de voorkant ziet liggen, ter bescherming voor gunner en bestuurder.
 
Ik denk dat het gewoon een sparetrack is want veel bescherming zal het niet geven bij +- horizontaal afkomende projectielen. Maar het geeft een extra-tje
 
Ik denk dat die tracks gewoon reserve schakels zijn want dit is wel een beetje weinig voor extra bescherming maar het staat wel leuk ongeacht wat de bedoeling voor deze tracks zijn.
Ik heb wel ergens gelezen als ze tracks voor extra bepantsering gebruikte dat deze gelast zaten.

Ron
 
Iedereen deelt de mening dat het hier ging om losse reserve tracks, dus die benadering ga ik alzo toepassen. Spare tracks dus !

En nu...

2004a.jpg

Deze zat verkeerd om, dankzij de ultra professionele tekeningen van de Voyager after market fender set ! Niks van geloven dus, check je referenties altijd voor je gaat lijmen.

Gelukkig kon ik beide delen losmaken en switchen zonder brokken te maken.
 
Deze zat verkeerd om, dankzij de ultra professionele tekeningen van de Voyager after market fender set !

Of had ge een vlieg in je oog Guy :P
Nee ik heb ook al ondervonden dat niet alle tekeningen even correct of duidelijk zijn.Geluk dat je alles mooi hebt kunnen rechtzetten.
 
Hey DJs, dat was zeker geluk hebben want ik gruw van pe onderdeeltjes meermaals moeten verlijmen.

Nu een klein, heel klein updateke !

Het gaat om een houder waarin een achteruitkijkspiegel op steun kon worden geplaatst. De kit voorzag in een wel heel rudimentair niemendalletje dus moest ik opnieuw beginnen scratchen. Na veel snijden en mierenneuken kwam er iets tiendeligs uit de bus wat tamelijk gelijkt op het echte onderdeel :

comet_010_of_211.jpg

5000.jpg

Ik heb ter vergelijking mijn reuze 1 cent stuk nog eens bovengehaald !:tongue:
 
Laatst bewerkt:
Guy man, hoe krijg je het toch voor elkaar!?

Schitterend detail, vind de horizontale buisjes met die 2 kleine boutjes op echt fantastisch! Alé ik ga er toch vanuit dat het bouten zijn! Echt knap man! Wordt een museumstuk :)
 
Amai veel werk gehad zeker om zo een grote cent te maken LOL
Nee weer een mooi stukje dat je hier gescratcht hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
GUnit wat ik al altijd heb willen vragen is het volgende,teken je eerst het stukje dat je maakt of begin je er gewoon aan zonder veel voorbereiding..
 
Guy man, hoe krijg je het toch voor elkaar!?

Schitterend detail, vind de horizontale buisjes met die 2 kleine boutjes op echt fantastisch! Alé ik ga er toch vanuit dat het bouten zijn! Echt knap man! Wordt een museumstuk :)

Een uitgebreide vloekencollectie, veel koffie en tot 100 tellen...

Groeten !
 
Amai veel werk gehad zeker om zo een grote cent te maken LOL
Nee weer een mooi stukje dat je hier gescratcht hebt.

NMBS koperdiefstallen eindelijk opgelost ! Dief ontmaskerd als maker van reuzegroot 1 centstuk !
 
Modelbouwerke : om nog te zwijgen van het ongeval dat ik laatst had toen ik struikelde over dat kamerbrede schuurpapier !
 
GUnit wat ik al altijd heb willen vragen is het volgende,teken je eerst het stukje dat je maakt of begin je er gewoon aan zonder veel voorbereiding..

Goh Danny, eigenlijk is dat heel eenvoudig.

Ik heb vele jaren getekend en met beeldende kunst bezig geweest, dus verhoudingen inschatten is niet echt een probleem.

Hier alles altijd met het nauwgezet bestuderen van zo'n onderdeel in allemaal kleine subonderdeeltjes, die ik in gedachten eerst tracht te realiseren middels uitvoerbare handelingen.

Daarna neem ik een in scale deeltje waarrond ik begin op te bouwen in de juiste verhoudingen. In mijn geval dus geen technische tekeningen en dergelijke...

Mocht ik eerst een aantal keren in de fout gaan of het zint me niet 100%, dan begin ik opnieuw.
 
Famo, je moet dat echt eens proberen, dat wérkt dus echt he ! Met de drie kids die dan het onderdeel vasthouden geen probleem.
 
Nieuwe update van de Comet.

Omdat tanks in een bewegingsoorlog zoals het oprukken naar Duitsland meestal goed bepakt

waren, vond ik dat de Celerity ook wat meer body mocht krijgen.

WO2 foto's van tanks tonen dikwlijls extra beschermingsmaatregelen die de bemanningen

zelf aanbrachten.

Zo ook zandzakken (grove textielstructuur) om in dit geval de schutter en de chauffeur voor

handvuurwapens te behoeden.

Ertussen liggen de reservetracks (en een weggemoffeld stuk zeildoek.

Er wordt later tevens een ketting bijgelegd om verschillende materialen en kleuren te kunnen

bekomen.

Op de plek waar nu even een jerrycan staat, wil ik graag een kubusvormige oliecan plaatsen.

Wanneer het werk van de eerste stap uitgehard is, kan ik indien nodig nog bijwerken.

Nu,

ik heb eens iets uitgeprobeerd en het is reuze bevallen, dus een aanrader om ook 'ns te doen

mocht je zandzakken nodig hebben !

Materialen :

- zakdoekje met fijne structuur,

- Milliput extra fine (deze neemt heel goed de textuur over),

- praatpoeder.


Let op het kinky zakdoekje !

6000.jpg

Eerst de Milliput goed doorkneden (twee componenten in gelijke delen) en superplat maken met getalkte handen.

Daarna het velletje Milliput op het getalkte zakdoekje leggen en deze omslaan zodat je twee kanten kan 'drukken'.

Dan is dit het fantastische resultaat :

6001.jpg

Nu kan je een bolletje Milliput aanbrengen in de wat uitgezakte vorm van het zand dat je in de zakken wenst.

Met een scalpel kan je dan het teveel afsnijden, er blijft gelijk een mooie rafelige naad over.

Omdat je her en der in het zakje nog wat lucht hebt zitten, kan je heel makkelijk

overtuigende plooien/vormen maken in de 'jute'.

Met een zacht penseel (zakdoekje ertussen houden, anders krijg je haarafdrukken !) kan je

verder modelleren ter plaatse op je tank, de omgeving waarin het zandzakje ligt, bepaalt ook

mee de vorm.

6002.jpg

Echt eens proberen mannen, het is simpel en al zeg ik het zelf, heel realistisch.
 
Mooie zakjes en een goede tip ook, maar heb je nu ook de stiknaden erin gemaakt want zo`n zak bestaat uit twee helften ;)

Als je goed kijkt zie je op de foto een naad lopen
H3223.jpg


Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan