Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank jullie voor de enthousiaste reacties, da's hier wel wat anders dan op sommige andere forums waarvan ik heel diplomatiek geen namen zal noemen ha !

Ik heb momenteel geen foto's om te tonen, maar de Comet nadert stilletjesaan z'n voltooiïng.

Een poging om de twee opbouw uitlaatbakken te vervaardigen van het bijgeleverde pe uit de Bronco set is op niks uitgelopen, ik was absoluut niet tevreden van het te dikke dus te stugge pe-plaat.

Ik kon nog rollen zoveel ik wou, het werd nét niet de perfecte curve die ik nodig had voor zuivere aanpassing op de andere onderdelen, en een continue spanning veroorzaken da's om moeilijkheden vragen denk ik.

Maar omdat ik zo graag met plastic aan de slag ga tegenwoordig, heb ik de grote uitlaatschouw uit de doos gebruikt en dungeschuurd om twee aparte te bouwen, met dunne flanken van plastic card. Het resultaat is een solide stelletje schouwen.

Voor de birdcage gunsight die typerend is voor de Comet tank was het pe dan weer wel super om te verwerken. Met wat Evergreen strips heb ik nog twee kleine details gevormd en op de kooi toegevoegd.

Verder werden nog bouten voorzien voor de bevestiging van het visier op de standaard bovenop de turret. Het werd al verlijmd op z'n plek.

Sloopwerk heb ik eveneens gedaan, de vier beschermbeugels vooraan op de upper hull langs de lichten werden weggehaald en vervangen door andere omdat duidelijke referentiefoto's van de laatste dagen

aantoonden dat die uit de kit (die ik met koperdraad had nageplooid en gemonteerd) niet klopten. Ook die nit pick heb ik dus uit de weg geruimd.

De fenders kregen hun laatste versterkingen vooraan.

Nu volgt nog de fabricage van een nette antennevoet met Evergreen spullen en na de vele punch&die die ik voor de boeg heb, kan ik beginnen met het aankleden van de Comet. Dit wil ik voornamelijk gaan doen

met home made sculpted zakken, tassen...


Binnenkort foto's want aan dit gezwets heb je weinig.
 
Ja zo te lezen heb je al weer aardig wat werk verzet.

PE is ook niet altijd de oplossing ,want zeker als ge moet beginnen rollen kan dat nog eens verkeerd uit draaien
en dan is plastic inderdaad de oplossing.

Ben benieuwd naar de pics.
 
Dank jullie voor de enthousiaste reacties, da's hier wel wat anders dan op sommige andere forums waarvan ik heel diplomatiek geen namen zal noemen ha !

:laugh: hoef ook niet ik weet het zo ook wel welke het zijn en tja als er geen balkenkruis opzit dan is het niet goed genoeg en dat is hier op het forum gelukkig (nog niet) aan de orde en waarderen we elkaars werk goed of fout.

Maar geen foto`s :O wat zit je dan te zwetsen hier :laugh::laugh::laugh::laugh:

Ik ben benieuwd naar je volgende update met foto`s.

Ron
 
Helemaal into plastic Djs, als het met pe te knullig werken is, zoals hier met de uitlaatschouwen achterop...het pe was gewoon té hard en te stijf om mooi te verwerken. Aan detail heb ik niet hoeven inboeten denk ik.

Ron, het wàs gezwets, dus hier opnieuw maar nu met foto's !

Danny, het gaat om één bepaald forum waar ik me verder niet druk om maak hoor, maar na de Comet zal ik er waarschijnlijk geen nieuw topic meer openen, en ze zullen me niet eens missen ha !

Hardcoremedic (wel wennen hoor uw nieuwe nickname!), ik betwijfel eigenlijk zelfs of het te maken heeft met allied of dark side...

Tijd voor een paar foto's !

De uitlaatschouwen bekwam ik door de grote schouw uit de kit in twee stukken te zagen, op maat te maken en te voorzien van nieuwe dunne flanken. Deze maakte ik simpel door een pe flankje als snijvorm te gebruiken.

Om ze verder te detailleren kwam m'n Evergreen spul goed van pas, in dit geval plastic latjes van 1mm breedte.

3000.jpg



De birdcage gunsight uit de kit was een mooi stukje pe waarvan de dikte en stijfheid zich prima leenden om het allemaal te plooien zonder dat het gevaar bestond dat de boel desintegreerde !

3002.jpg



De kooi werd eenvoudig verder verfijnd met twee stukjes uit plastic card en enkele bouten.

3001.jpg



Nog een weekje verder prullen en de Comet is klaar voor het optuigen.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Uitslover:D:D:D;)

Zo als al erder gezegt dit is klasse Guy...............ik hoop hem snel eens live te zien

Eindhoven????

Cheers,
André
 
Je uitlaatschouwen zijn inderdaad goed gelukt zo met je plastic.
Het is goed te zien op je foto's dat je al heel wat aanpassingen hebt gedaan.
Het word zeker een mooi model ook al hangt er geen balkenkruis aan "keep on the good work" guy. ;)
 
Heel mooi werk GUnit wat ik wil vragen,lijm je de PE en welk merk gebruik je of soldeer je alles..
 
Uitslover:D:D:D;)

Zo als al erder gezegt dit is klasse Guy...............ik hoop hem snel eens live te zien

Eindhoven????

Cheers,
André

Ik was er graag heen gegaan maar de baas beslist er anders over, moet werken !

Maar ik hoop hem volgend jaar zeker eens aan jullie te kunnen tonen in z'n verfjas.
 
Je uitlaatschouwen zijn inderdaad goed gelukt zo met je plastic.
Het is goed te zien op je foto's dat je al heel wat aanpassingen hebt gedaan.
Het word zeker een mooi model ook al hangt er geen balkenkruis aan "keep on the good work" guy. ;)

DJs, ik zou er- om in de gunst te komen- een beutetank van kunnen maken !
 
Heel mooi werk GUnit wat ik wil vragen,lijm je de PE en welk merk gebruik je of soldeer je alles..

Danny, ik heb hier alles gelijmd met cyano. Eerst verlijm ik de vlakken zelf, daarna leg ik nog een dun laagje in de hoekjes dat ik nadien dan weer gladschuur. 100% stevig.

Ik heb nog niet gesoldeerd.
 
Danny, ik heb hier alles gelijmd met cyano. Eerst verlijm ik de vlakken zelf, daarna leg ik nog een dun laagje in de hoekjes dat ik nadien dan weer gladschuur. 100% stevig.

Ik heb nog niet gesoldeerd.

Ok alvast bedankt voor deze info GUnit,natuurlijk had ik deze vraag bij mijn vorige post kunnen zetten :wub:is het de gel vorm die je gebruikt...
 
Danny : het is de gelachtige jup. Het is niet altijd even moeiteloos schuren want verdorie het is hard spul. Met het scalpel even passeren helpt ook als dat mogelijk is.

Erik : dank u vriendje !
 
Ben benieuwd naar de evergreen strip update lol
Excellent werk makker, kijk ernaar uit om in januari onze duo build te starten :)
 
Ja Guy , dat is het é, een echte tank met alles erop en eraan maar dan een slag kleiner.
Ben al volop aan het uitkijken naar de verfkunsten die je hier weer zal tentoon spreiden.

Even off- topic. welke duo build gaan jij en Boseau uitvoeren in januari ?
 
Hey Famo,

we gaan voor de M1A2 TUSK op 1/35 alleen weten we nog niet of we de Tamiya of de Dragon gaan bouwen! Hij wordt ook uitgerust met stowage en een M151 RWS!
 
Famo : ik wil eens gek doen en een moderne bak maken puur ter afwisseling. Laatst zag ik een docu over de Abrams en die trok me over de streep om hem te kiezen. Aangezien ook Boseau gegrepen is door het model van de Abrams was de duo build snel een feit.
 
Weer over naar de Comet.

Ik heb een begin gemaakt met het scratchen van de tool clamps op de linkerfender.

Zoals op de foto te zien is, werd het houweel verzekerd met een draaistop op een pin. Dit was een geduld- en prullenwerkje want ik diende heel onooglijke driekhoekige deeltjes tegen mekaar te lijmen (<1mm2).

Ook de clamps voor de schop zitten erop, deze blijven leeg. De schop komt gewoon los in de geopende gereedschapsbak links te liggen.

De houders van de steel van het pikhouweel zijn ondertussen bijna klaar (nog één houder).

3003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi gescratchte clamps en als ge de shop weglaat komen ze zeker mooi tot hun recht op het einde.

>w Jammer dat ik niet wist van de groepbuild ging anders gewacht hebben met mijn M1A2 en er ook een Tusk van gemaakt hebben. Ik kan jullie zeker de dragonkit aanraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan