Hey Danny, het is eigenlijk allemaal de schuld van die verdraaide walkarounds die de relatieve detaillering van de kits blootleggen...maar het is goed om zelf dieper in te gaan op echte fijne details want je leert er een voertuig goed door kennen en op het einde van de rit kan je zeggen dat je toch een aantal min of meer gelukte zaken hebt kunnen verwezenlijken.
En natuurlijk lukt hier ook niet altijd alles, maar zoals je stelt, het gaat om voortdurend iets bijleren.
Ik blijf het plezant vinden om updates van m'n escapades te doen, maar spijtig genoeg tonen die niet altijd het leed dat voorafgaat aan de foto's, zwoegen is soms een understatement, om nog te zwijgen van stukjes die ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen, of zaken die in de allerlaatste fase toch nog mislukken.
Zo was er vandaag het geval antennevoet !
In 't begin dacht ik dat het niet verkeerd kon gaan, ik had immers de pe antennevoet uit de kit ter beschikking want de plastic standaard versie van de sprue was echt een lachertje (schande Bronco, er zaten meer gietpunten aan de beschermring dan aan de sprues van een Dora kanon !)
Maar het ging dus verkeerd, want eerst zag het er weliswaar goed uit, zo zonder referentiefoto's of een klare uitleg van de Bronco handleiding...maar mét een referentie erbij bleek dat er geen zak klopte van het gele messingding uit de kit, dan zag ik dat er een knik in de vier steunarmen van de ring moest zitten (en bij mij liepen die dingen recht !).
Zo was er de grote ring van de beschermvoet, die was in het geval van de pe uitvoering plat, terwijl die opstaand moet zijn. Knudde dus, voor mij genoeg reden om dan zelf maar te PROBEREN een eigen fabricaat te maken.
Hopelijk kan ik de meubels redden en hier straks een min of meer acceptabele home made voet tonen. En anders...plat op den bek zeker ?
Tot later !