Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
4 vlindermoertjes en dan daar uren over doen??? je was toch niet in slaap gevallen GUnit :laugh: ;)

Nee hoor een grapje uiteraard en mijn hoed af voor het werk wat je heb verricht met deze kleine rot dingetjes :O

In een grijs verleden heb ik ook weleens een poging ondernomen om ze te maken om dezelfde redenen als jij, ik maakte toen gebruik van een Punch&die en toen de rondjes in model snijden en schuren en meestal had je nooit twee gelijken :nowink:

Ron
 
Hoi Ron, ik heb 4 keer een strookje van 1,5mm zacht afgerond. Daarna een minuscuul driehoekje ertussen uitgesneden. De zijkantjes afgeschuind zodat je een hartvormpje krijgt en dan het puntje onderaan weggehaald. Met een fijn schuurpapiertje zoveel mogelijk in vorm gebracht en opgelijmd en fijntjes bijgewerkt op het model zelf, tot er identieke deeltjes ontstonden in vorm en grootte.
 
Ja hallo zeg, ge moet het maar zien zitten om er zolang aan bezig te zijn. :wacko:
Maar het resultaat mag er wel zijn, doe mijn hoed hier voor af :amish:
Heb je er geen afdruk van gemaakt om later resin vleugelmoertjes te maken. :nowink:
 
......doe mijn hoed hier voor af :amish:

Tiens Danny :dry:, ik wist niet dat ge een hoed had !? :nowink:

@ Guy : ge moet het maar zien zitten om zulke vleugelmoertjes te maken. Op verschillende overschotten van allerhande PE-rastertjes heb ik er nog zitten en das handiger (allez voor mij toch ;) )
 
DJs : geen resin afgietsels in het verschiet, ik ben al blij dat ik er 4 gelijkende heb kunnen maken voor nu.

Famo : ik heb al mijn pe rastertjes afgespeurd maar er hing nergens één vleugelmoertje aan, tja dan is de beslissing snel genomen.
 
Dit is nu het voordeel van onze hobby we kunnen bijna alles zelf maken,en dit is nu het gene dat echte voldoennig geeft aan deze hobby...

Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te maken de ene keer al wat beter dan de andere keer,maar voor mij is dan het belangrijkste ik heb weeral iets bij geleerd...;)

Verder GUnit is het echt genieten van wat je hier laat zien,telkens kijk ik weer uit of er een nieuwe update is geplaatst op het forum.Maar een ding weet ik zeker door zulke topics zullen heel wat bouwers de motivatie vinden om verder te doen of hun grenzen te verleggen...;)
 
Hey Danny, het is eigenlijk allemaal de schuld van die verdraaide walkarounds die de relatieve detaillering van de kits blootleggen...maar het is goed om zelf dieper in te gaan op echte fijne details want je leert er een voertuig goed door kennen en op het einde van de rit kan je zeggen dat je toch een aantal min of meer gelukte zaken hebt kunnen verwezenlijken.

En natuurlijk lukt hier ook niet altijd alles, maar zoals je stelt, het gaat om voortdurend iets bijleren.

Ik blijf het plezant vinden om updates van m'n escapades te doen, maar spijtig genoeg tonen die niet altijd het leed dat voorafgaat aan de foto's, zwoegen is soms een understatement, om nog te zwijgen van stukjes die ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen, of zaken die in de allerlaatste fase toch nog mislukken.

Zo was er vandaag het geval antennevoet !

In 't begin dacht ik dat het niet verkeerd kon gaan, ik had immers de pe antennevoet uit de kit ter beschikking want de plastic standaard versie van de sprue was echt een lachertje (schande Bronco, er zaten meer gietpunten aan de beschermring dan aan de sprues van een Dora kanon !)

Maar het ging dus verkeerd, want eerst zag het er weliswaar goed uit, zo zonder referentiefoto's of een klare uitleg van de Bronco handleiding...maar mét een referentie erbij bleek dat er geen zak klopte van het gele messingding uit de kit, dan zag ik dat er een knik in de vier steunarmen van de ring moest zitten (en bij mij liepen die dingen recht !).

Zo was er de grote ring van de beschermvoet, die was in het geval van de pe uitvoering plat, terwijl die opstaand moet zijn. Knudde dus, voor mij genoeg reden om dan zelf maar te PROBEREN een eigen fabricaat te maken.

Hopelijk kan ik de meubels redden en hier straks een min of meer acceptabele home made voet tonen. En anders...plat op den bek zeker ?

Tot later !
 
er zaten meer gietpunten aan de beschermring dan aan de sprues van een Dora kanon !

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Inderdaad iets zelf maken geeft meer voldoening dan een kant en klaar product en dat dit met vallen en opstaan gebeurd dat mag de pret niet drukken..

Ron
 
Ha Guy jou kennende zal er al veel mis moeten gaan voor dat ge plat op den bek gaat he. :D:D

En zoals ge zegt het is veel de schuld van de walkarounds want een mens ziet altijd maar dingen die anders zijn dan op je model
en we streven naar correctheid en zo steken we veel tijd in aanpassingen. Maar zolang we het maar graag doen dan blijft het
een leuke hobby. ;)
 
Wacht maar . Bij mijn volgende update zal ik er even de tijd bij vermelden bij hetgeen ik aan het maken ben. Doe maar jullie gordels aan.......
 
Danku heren.

Ik heb een antennevoet gemaakt, nu enkel nog verder afwerken. Ik lijm hem nadien nog niet op mijn model want ik wil een tweede maken en zien of het niet beter kan, gemaakt uit Evergreen strips (moet ik dringend eens aanschaffen) ipv. uit zelfgesneden dunne strookjes plastic card.

1011.jpg

Ik post zeker nog een duidelijker foto later.
 
Evergreen strips zijn een must voor een modelbouwer die zelf regelmatig iets scratchbuild, die strips zijn wel redelijk geprijsd en je heb er veel plezier van zodat het zich zelf weer terug betaald.

Ron
 
Inderdaad Ron die Evergreen strips zijn echt niet goed koop maar wel geweldig goed ik gebruik ze ook steeds meer en meer...

Ziet er weeral supper uit GUnit...
 
Ron, de Evergreen strips, rods en meer van dat worden morgen besteld, ik heb trouwens besloten om te proberen een verfijnder antennevoet te maken. Het is niet zo goedkoop maar voor de rest geef ik niks uit dus gun ik me deze 'luxe'.

Danny, ik sneed steeds mijn spullen uit plastic card maar er zijn toch zaken die inderdaad handiger tot stand komen met Evergreen.


Een update van de werken van de laatste dagen :

In grote lijnen, de fenders werden geplaatst en kunnen nu verder gedetailleerd worden met bouten, rivets en nog enkele toeters en bellen. Ik ga ook ineens een punch&die kopen voor deze klus.

Ik heb gewoon niet genoeg goed gereedschap en daarin wil ik verandering brengen.

Er werden nog tamelijk wat kleine zaken geschratched naar referenties.

Droogfit :

2003.jpg

Tot later ! GUnit
 
Direkt een heel ander zicht met die fenders erop. Je gereedschapskist komt ook mooi tot zijn recht zo.
En veel plezier met je toekomstige punch&die.
 
als je dit model bekijkt zie je eigenlijk goed hoe ver modelbouw eigenlijk al ge-evolueerd is , gewoon aan de kleur van de verschillende onderdelen zie je hoeveel verschillende materialen er gebruikt worden om het model beter te up-graten.
Nu, in ieder geval het begint er toch al serieus op te trekken é. Allez , op een tank wel te verstaan
 
De opkomst van Resin en PE heeft inderdaad de modelbouw naar een hoger niveau getild maar voor mij persoonlijk zijn de scratchbuild items toch altijd de winnaar in dit verhaal.
Waarom scratchbuild? daar komen de talenten van de bouwer naar voren als bouwer.
Met resin en PE kan bijna iedereen uit de voeten ( dan moet het wel netjes verwerkt zijn uiteraard) maar van een mooie scratchbuild gereedschapkist, om maar iets te noemen, kan ik meer genieten dan van een PE gereedschapkist.

Jaja ik gebruik ook PE maar dat is omdat gewoon lui ben :laugh: en daar is uiteraard ook niets mis mee.

On topic(denk ik) ik kijk al uit naar afwerking.

Ron
 
Deze tank is nu al een streling voor het oog. Wat zal dat zijn als hij helemaal af is? Het is inderdaad prachtig om te zien hoeveel verschillende materialen er worden gebruikt om deze tank te detailleren.
Modelbouwers met oog voor detail en afwerking, daar hou ik van! Goe bezig!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan