Hoofdsponsor

1/32 M65 Atoomkanon [DONE]

Hey,

Indd, dit is scratch zoals het hoort te zijn, gewoon prachtig.....😉
 
Bedankt, Swaken. Vandaag had ik eens zin in de instrumentenpanelen van de trucks. Ze zijn bijna identiek.

attachment.jpg

Het was vooral rondjes uitduwen.

attachment.jpg

Zo zijn ze op schaal en is er toch iets op te zien, de kit had gewoon een kale plank over de volle breedte.
 
Een hydraulische olietank en de overbrengingen moesten ook nog gemaakt worden, al zitten ze aan de binnenkant.

attachment.jpg

attachment.jpg

De overbrengingen van de kit zijn te klein gemaakt en het detail is wat simpel.

attachment.jpg

Even de maten van de doorsnede op schaal overbrengen naar een tekening van de voorzijde. Helaas is er geen info meer te vinden over deze Allison TX500.

attachment.jpg

En het moet natuurlijk in tweevoud, beide trucks hebben er eentje.
 
Begin je je niet wat te ergeren aan 'Blueprint Models' Renwal? Hier te groot, daar te klein, bijna niets lijkt op het origineel... waar koop je dan die kit voor, kun je je afvragen. Als jij kunt meten, kunnen zij dat ook zou je zeggen. Maar he wie ben ik.

Goede vooruitgang verder, gelukkig hou je er de vaart (en de moed) in dus het is geen gebed zonder einde.
 
Dat zou zoiets zijn als je ergeren aan de Egyptenaren dat ze geen linkervoet aan een rechterbeen konden tekenen. Het was al een mirakel dat de elementen voor een aandrijfsysteem überhaupt aanwezig waren. Dit gebeurde zelfs enkele jaren nadat het ontwerp in gebruik genomen werd door het leger. Een feit is ook dat ik er zonder deze kit niet toe gekomen was om dit onderwerp te bouwen. Het model gaat de komende jaren in 1/72 in de wedstrijden voorkomen, maar dat is niet mijn schaal. Straks kan ik ook de motoren gaan maken...
 
De inwendige details zoals het dashboard welke je na voltooing bijna niet meer gaat zien geven jezelf altijd Net dat beetje extra in voldoening. Er zijn modellers die datgene wat je niet ziet weglaten. Ik vind dat zonde want je doet het juist daarvoor. Uistekend werk tot nu toe al weet ik dat dit voor jou standaard is.
 
Bedankt, Ron. Er zijn er die er liever de vaart in houden, daar kunnen we begrip voor opbrengen. Die zijn echter ook sneller aan een nieuwe kit toe.

attachment.jpg

Dit transmissiehuis ga ik tweemaal opbouwen uit styreenplaat.

attachment.jpg

De voorkant krijgt een metalen cover. De cilindervorm komt laatst.

attachment.jpg

De binnenzijde is hier en daar verstevigd zodat alles haaks zit.
 
Omdat er elders een vraag gesteld was toon ik even een overzicht van mijn styreen plaatmateriaal.

attachment.jpg

attachment.jpg

De dunste versie is Raboesch 0.3mm, dat wordt gebruikt voor gebogen platen en dekplaten waar weinig krachten op komen te staan. Het is gemakkelijk bewerkbaar maar niet goed bestand tegen lijm. Onder spanning mag je het dan ook niet tegen een steunrand aan lijmen, dan plooit het door. Daarom zijn de kokervormen op de transmissiehuizen alleen aan de randen gelijmd. Voor wanden van gietstukken en bijvoorbeeld de frontschijven heb ik 0,75mm gebruikt, dat is uitgestoken rond een schets en dan in vorm gevijld. Het derde stuk is Evergreen 1mm sleuvenplaat, bruikbaar als je maar een kant kan zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De stukken zijn nu al verder afgewerkt maar nog niet geplamuurd. Dat doe ik als de bovenkant af is. Enkele spareparts waren al van nut. De details tonen wat er uiteindelijk van te zien zal zijn. Ik heb ook een nieuwe toeschouwer gekocht:

attachment.jpg

Die kijkt van een afstandje mee wat er allemaal gebeurt met het atoomkanon. Ik had de kans om een vrouwtje te bemachtigen voor de eenzame peacock phelsuma man die het met twee langstaarthagedissen als gezelschap moest stellen. Ze zijn niet vaak te vinden en deze kostte 60 euro voor een diertje van 10 cm. Het brengt wat leven in de brouwerij want ik zie ze vaak heen en weer springen.

attachment.jpg

De man.

attachment.jpg

attachment.jpg

De buurman.
 
Styreen is toch een dankbaar materiaal om te scratchen hé ;)
Heb er ook op verschillende diktes, en dat is tot nu toe nog geen overbodige luxe geweest :))

Mooi vrouwtje dat je aangekocht hebt, ik dacht eerst aan een Madagascariënsis, maar die heeft meer blauw op de zijde denk ik?
Zelf ooit nog een Luipaardgecko, twee koningspythons en enkele Elaphe gutata's gehad...
 
Het is inderdaad geen reuzendaggekko, die worden me wat te groot. Nu weer over naar de transmissie. Deel 1 is afgewerkt:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de zestig koelribben op de onderkant paste ik maar voorlopig. Voor het volgende stuk zal ik daar niet aan kunnen ontsnappen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zou niet helemaal rechthoekig moeten zijn, wat hoger moeten worden en met scherpere details. Dit zie je wel goed zitten maar gelukkig heeft alleen de achterste truck het.
 
Je schrijft een mega-interessant topic dat ik met veel plezier volg Steven, what more can I say.
 
tijd is van geen belang ik had graag het geduld dat u opbrengt gehad.
bewonderingswaardig wat gij presteert .ik blijf met plezier volgen
grt Pascal
 
Amai wat een bouwwerk... ongeloofloos wat een veranderingen en aanpassingen je daar maakt...
Wordt ongetwijfeld een pronkstuk om van achterover te vallen...

Groetjes,
Kurt
 
Bedankt, heren. Het volgende stuk is al half afgewerkt, al heeft het me ook weer een tweetal dagen gekost.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Straks rond gaan afvijlen en de assen er in aanbrengen.
 
Oh boy, mag er niet aan denken wat een zenuwslopend werkje dit was.
 
Heb je dit geplooid uit één stuk? Of heb je meerdere onderdelen samengevoegd??
Ziet er inderdaad een zenuwslopend werkje uit :O
 
dit is toch prachtig werk hoor. je ziet dat de liefde voor detail en het bouwen van die foto's afdruipt. super topic om te volgen
 
pfff, en dan klaagt mijn vriendin dat ik te ver ga in het detailleren...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan