Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Een hydraulische olietank en de overbrengingen moesten ook nog gemaakt worden, al zitten ze aan de binnenkant.
De overbrengingen van de kit zijn te klein gemaakt en het detail is wat simpel.
Even de maten van de doorsnede op schaal overbrengen naar een tekening van de voorzijde. Helaas is er geen info meer te vinden over deze Allison TX500.
En het moet natuurlijk in tweevoud, beide trucks hebben er eentje.
Begin je je niet wat te ergeren aan 'Blueprint Models' Renwal? Hier te groot, daar te klein, bijna niets lijkt op het origineel... waar koop je dan die kit voor, kun je je afvragen. Als jij kunt meten, kunnen zij dat ook zou je zeggen. Maar he wie ben ik.
Goede vooruitgang verder, gelukkig hou je er de vaart (en de moed) in dus het is geen gebed zonder einde.
Dat zou zoiets zijn als je ergeren aan de Egyptenaren dat ze geen linkervoet aan een rechterbeen konden tekenen. Het was al een mirakel dat de elementen voor een aandrijfsysteem überhaupt aanwezig waren. Dit gebeurde zelfs enkele jaren nadat het ontwerp in gebruik genomen werd door het leger. Een feit is ook dat ik er zonder deze kit niet toe gekomen was om dit onderwerp te bouwen. Het model gaat de komende jaren in 1/72 in de wedstrijden voorkomen, maar dat is niet mijn schaal. Straks kan ik ook de motoren gaan maken...
De inwendige details zoals het dashboard welke je na voltooing bijna niet meer gaat zien geven jezelf altijd Net dat beetje extra in voldoening. Er zijn modellers die datgene wat je niet ziet weglaten. Ik vind dat zonde want je doet het juist daarvoor. Uistekend werk tot nu toe al weet ik dat dit voor jou standaard is.
Omdat er elders een vraag gesteld was toon ik even een overzicht van mijn styreen plaatmateriaal.
De dunste versie is Raboesch 0.3mm, dat wordt gebruikt voor gebogen platen en dekplaten waar weinig krachten op komen te staan. Het is gemakkelijk bewerkbaar maar niet goed bestand tegen lijm. Onder spanning mag je het dan ook niet tegen een steunrand aan lijmen, dan plooit het door. Daarom zijn de kokervormen op de transmissiehuizen alleen aan de randen gelijmd. Voor wanden van gietstukken en bijvoorbeeld de frontschijven heb ik 0,75mm gebruikt, dat is uitgestoken rond een schets en dan in vorm gevijld. Het derde stuk is Evergreen 1mm sleuvenplaat, bruikbaar als je maar een kant kan zien.
De stukken zijn nu al verder afgewerkt maar nog niet geplamuurd. Dat doe ik als de bovenkant af is. Enkele spareparts waren al van nut. De details tonen wat er uiteindelijk van te zien zal zijn. Ik heb ook een nieuwe toeschouwer gekocht:
Die kijkt van een afstandje mee wat er allemaal gebeurt met het atoomkanon. Ik had de kans om een vrouwtje te bemachtigen voor de eenzame peacock phelsuma man die het met twee langstaarthagedissen als gezelschap moest stellen. Ze zijn niet vaak te vinden en deze kostte 60 euro voor een diertje van 10 cm. Het brengt wat leven in de brouwerij want ik zie ze vaak heen en weer springen.
Styreen is toch een dankbaar materiaal om te scratchen hé
Heb er ook op verschillende diktes, en dat is tot nu toe nog geen overbodige luxe geweest
Mooi vrouwtje dat je aangekocht hebt, ik dacht eerst aan een Madagascariënsis, maar die heeft meer blauw op de zijde denk ik?
Zelf ooit nog een Luipaardgecko, twee koningspythons en enkele Elaphe gutata's gehad...
Het is inderdaad geen reuzendaggekko, die worden me wat te groot. Nu weer over naar de transmissie. Deel 1 is afgewerkt:
Voor de zestig koelribben op de onderkant paste ik maar voorlopig. Voor het volgende stuk zal ik daar niet aan kunnen ontsnappen.
Het zou niet helemaal rechthoekig moeten zijn, wat hoger moeten worden en met scherpere details. Dit zie je wel goed zitten maar gelukkig heeft alleen de achterste truck het.
Amai wat een bouwwerk... ongeloofloos wat een veranderingen en aanpassingen je daar maakt...
Wordt ongetwijfeld een pronkstuk om van achterover te vallen...
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.