Hoofdsponsor

1/32 M65 Atoomkanon [DONE]

De nieuwe winch begint al vorm te krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zo op het eerste zicht lijkt de nieuwe winch toch meer gelijkenis te vertonen met je referentie foto. Mooi werk ;)
 
Mooie vooruitgang in de plaatwerkerij :)
 
Er zitten nu al meer details op.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de kabel zelf moet ik nog een remkabeltje ofzo zoeken.
 
Steven da is toch weer prachtig werk wat ik hier nu weeral te zien krijg
wow
Marc
 
Echt een stuk beter, vergeleken met jouw scratch is het originele onderdeeltje meer een karikatuur.
 
Hier nog wat details, maar ik vind de draad niet voor de dunste leidingen. Dus weer even over naar een ander stuk.

attachment.jpg
 
Hier nog wat details, maar ik vind de draad niet voor de dunste leidingen.

Plastic staaf verwarmen en uit elkaar trekken tot de gewenste dikte ;) en anders misschien een idee om eens te investeren in wikkeldraad waar ze stroomspoelen van maken deze kan kan je bijna in elke dikte kopen en gaat een leven lang mee voor weinig centen. Soldeerdraad kan uiteraard ook nog.
 
Ik heb de gewenste draad maar ik vind hem momenteel niet terug. Morgen misschien wel weer...
 
Als je 0,1mm. moet hebben voor de dunste leidingen, is Ron's suggestie voor stretched sprue vaak te verkiezen boven 0,1mm. koperdraad omdat dat bijna niet te hanteren valt. 0,1mm. plastic is nog redelijk stabiel.

Waar je ook voor kiest, succes met het vervolg.
 
Ik vond de draad inmiddels terug. Het is 0.3mm, dat gemakkelijk in vorm te plooien is. Nu heb ik eerst de onderdelen op twee profielen samengevoegd om de leidingen ermee te kunnen verbinden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Scratchwerk van de bovenste plank,wat een topic hier ook.
 
Dankuwel, heren. Hier een update over het hydraulische systeem van de draagarm. ik moest er een ventiel voor maken. Dat betekende dat er op een vierkante centimeter zo'n dertig onderdeeltjes aan elkaar bevestigd moesten worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Gelukkig stond er in het boekje een schema van. Ook nieuwe bedieningshendels en leidingen kwamen er bij.

attachment.jpg

Maar het is dus nog niet gedaan met leidingen leggen.

attachment.jpg
 
Heel precies werk Steven, zelfs nog een tikje meer dan ik van je gewend ben. Het lijkt erop dat je dit stukje van de bouw extra leuk of interessant vindt, maar misschien is dat maar schijn. Het ziet er in elk geval prachtig uit.
 
Bedankt. De mate van detaillering wordt bij mij ook wel bepaald door de hoeveelheid van het referentiemateriaal. Van dit onderdeel heb ik foto's uit bijna elke denkbare hoek en die plannen tonen ook nog eens wat je niet ziet. De juiste afmetingen kunnen daardoor beter bepaald worden.
 
Een model op zichzelf.
Respect Steven.
Doe rustig verder, we kunnen er maar van leren ;)
 
Bedankt, Beyond. Hier is de eerder gebouwde materiaalkist aan de winch verbonden via een frame van platen die met Mengboutjes aan elkaar geklonken zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Helaas is het geheel net een millimeter te breed om in het gat te passen. Ik ga dit dus iets groter moeten maken dan op de schaalfoto.

attachment.jpg

Dit zijn de eerste twee figuren van Miniart. Ik heb de mouwen wat verder uitgesneden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan