Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

100 keer beter Ron! Heel mooi gemaakt.
 
Inderdaad een hele verbetering. Het is jammer van een aantal dagen werk aan die vorige schroeven, maar met dit resultaat zul je dat gauw vergeten zijn.
 
echt mooi werk ik wou dat ik hem op de kast mocht zetten als ie klaar is

mvg hans
 
Mijn dank aan jullie voor de lovende woorden.Ik heb vandaag de bladen definitief vastgelijmd en de naden geplamuurd.Morgen wil ik dit alles gaan fijn schuren en er een vernislaag op gaan aanbrengen.Daarna kan ik er de eerste laag verf op aanbrengen gaan.

Ron.
 
Jawadde :O Ik ben eens 3 dagen niet op het forum en hier worden niet 1 maar 2 sets schroeven gescratched !!

Zien er heel mooi uit Ron. De eerste versie vond ik al goed, maar de tweede is een hele verbetering. Nogmaals een bewijs dat uw bouw-skills (ondanks het feit dat ze al van een héél hoog niveau zijn) er toch nog altijd op vooruit gaan. Prachtig om te zien hoe ge steeds weer een geniale oplossing vind.

Ik denk dat er nog heel wat fantastische projecten op u liggen te wachten ^^

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Dank je wel,Pascal.Je laat mij blozen:wub:.

Inderdaad liggen er nog veel projecten op stapel.
Teveel om op te noemen:P,maar dat hebben we allemaal wel:8.

Maar eerlijk is eerlijk,op dit forum zie ik ook heel veel talent zich ontwikkelen.
Hopelijk gaan daar ook op termijn enkelen zich wagen aan scratchbouw.

Ron.
 
Ron,

Op bovenstaande foto zijn de toppen van de bladen van de linkse prop naar voor gebogen en van de rechtse naar achter.

Moeten deze niet langs beide kanten naar dezelfde richting buigen?

Misschien is het gezichtsbedrog hoor....
 
Ron,

Op bovenstaande foto zijn de toppen van de bladen van de linkse prop naar voor gebogen en van de rechtse naar achter.

Moeten deze niet langs beide kanten naar dezelfde richting buigen?

Misschien is het gezichtsbedrog hoor....


Hoi Michel,ik geef je het beste hetzelfde antwoord als dat ik gegeven heb op modelbrouwers.

"Destijds bij de U82 had ik de fout gemaakt om de twee schroeven beide dezelfde richting met hun spoed op te laten draaien.

Ik heb daarvan geleerd en heb er nu opgelet om niet weer diezelfde fout te maken.Gelukkig is dit geen rc model,maar een statisch model.

Als scratchbouwer let je er op dat je je project zoveel als mogelijk naar het origineel laat gelijken.Dit lukt nooit voor de volle 100 %.Je gaat er wel voor.

Belangrijk is,dat je als kijker het grote voorbeeld eruit kunt halen,ik denk dat de schroeven best aardig zijn gelukt.Ik heb ze inmiddels de eerste bronslaag gegeven en vind ze er zeer goed gaan uitzien nu.

Ze hoeven ook geen aandrijving te geven,ze staan louter als voorbeeld.

Ik vind het wel fijn,dat er zoveel aandacht aan wordt gegeven.Maar ik ga ze nu niet meer opnieuw vervormen(de bladen),dan wordt teveel voor ze.

Dit is dan weer een punt voor een volgend project.De spoed en de richting is nu in ieder geval goed.De skewing wordt dan een onderdeel voor een vervolg.

Daarom ook dat ik de eigenbouw heb verkozen boven ze gewoon te gaan kopen.Dit zijn uitstekende leerscholen.Eenmaal volledig in de juiste kleur en geweatherd en gemonteerd,zal dit het er toch een verwijzing naar het origineel geven gaan.Daar gaat het zich om.

Maar wel een tip......schroeven maken is geen "klusje".

Maar wel leerzaam... ".


Ron.
 
Enkele plaatjes van de vorderingen.De bladen zijn aangepast.Meer kan ik er nu niet meer aan doen.

1_P7220003_goed_1.jpg

1_P7220002_goed_1.jpg

1_P7220001_goed_1.jpg

Ron.
 
Knap werk, ongelooflijk
ga je die verkopen aan Rusland ofzo ? :D
Zou ik zeker proberen :-)
 
Zeer mooie uitvoering Ron, me complimenten, en inderdaad je hebt dus verschillende soorten schroeven, naar binnen draaiende schroeven met dus een links en rechts draaiend schroef zoals de uitvoering van Ron, maar je hebt ook schepen die schroeven hebben die alle 2 dezelfde kant op draaien, 2 rechtse of 2 linkse schroeven.

En ik denk bijna dat de onderzeeboten pich propellers hebben, zodoende ze altijd hetzelfde toerental draaien en alleen de stand van de bladen kunnen verzetten, maar dat zal Ron beter weten ivm pich en onderzeeboten.
 
Ron,
Dit ziet er als gewoonlijk weer zeer goed uit! Complimenten voor dit staaltje scratchwerk.
 
En zo ziet het eruit als de schroeven erop zijn gedraaid.

1_P7220001_goed.jpg

1_P7220002_goed.jpg

1_P7220003_goed.jpg

1_P7220005_goed.jpg

1_P7220004_goed.jpg

Nu nog enkel de schroeven gaan weatheren en dan is de klus van de schroeven gereed.

Ron.
 
ron,
het is gewoon moooooooooooi.
maar we hadden van u ook niets anders verwacht.
bouw ze
groetjes,ronny
 
Hoi Michel,ik geef je het beste hetzelfde antwoord als dat ik gegeven heb op modelbrouwers.

"Destijds bij de U82 had ik de fout gemaakt om de twee schroeven beide dezelfde richting met hun spoed op te laten draaien.

Ik heb daarvan geleerd en heb er nu opgelet om niet weer diezelfde fout te maken.Gelukkig is dit geen rc model,maar een statisch model.

Als scratchbouwer let je er op dat je je project zoveel als mogelijk naar het origineel laat gelijken.Dit lukt nooit voor de volle 100 %.Je gaat er wel voor.

Belangrijk is,dat je als kijker het grote voorbeeld eruit kunt halen,ik denk dat de schroeven best aardig zijn gelukt.Ik heb ze inmiddels de eerste bronslaag gegeven en vind ze er zeer goed gaan uitzien nu.

Ze hoeven ook geen aandrijving te geven,ze staan louter als voorbeeld.

Ik vind het wel fijn,dat er zoveel aandacht aan wordt gegeven.Maar ik ga ze nu niet meer opnieuw vervormen(de bladen),dan wordt teveel voor ze.

Dit is dan weer een punt voor een volgend project.De spoed en de richting is nu in ieder geval goed.De skewing wordt dan een onderdeel voor een vervolg.

Daarom ook dat ik de eigenbouw heb verkozen boven ze gewoon te gaan kopen.Dit zijn uitstekende leerscholen.Eenmaal volledig in de juiste kleur en geweatherd en gemonteerd,zal dit het er toch een verwijzing naar het origineel geven gaan.Daar gaat het zich om.

Maar wel een tip......schroeven maken is geen "klusje".

Maar wel leerzaam... ".


Ron.

Ron,

Ik vind je schroeven er goed uitzien hoor! Ik schreef maar neer wat me op dat moment te binnen schoot.
Wel nog 1 vraagje en dan hou ik er mee op :$ :

Waren de schroeven van brons? Ik heb eigenlijk zelf alleen nog maar schroeven gezien in metaalkleur en messingkleur...

Verder eersteklas wat je hier neerzet ;)
 
Ik denk dat het een legering is van messing en metaal en misschien andere metalen?.
Ik noem ze wel brons,maar ik denk dat ze niet geheel van brons zijn.Misschien zelfs geheel zonder brons.

Ron.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan