Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Nee,het is ook wel moeilijk om daar precies mee op uit te komen.Het verschil zit meer in de maat.Ook ik denk dat het niet meer te zien is als het zwart is.

Ron.
 
Een paar kleine foto`s van de primer.Ik heb deze er lekker met de hand op geverfd.Dat ga je missen.Ik vind dat soms gewoon lekker om te doen.

1_P7140001_goed.jpg

1_P7140002_goed.jpg

1_P7140003_goed.jpg

1_P7140005_goed.jpg

1_P7140007_goed.jpg

1_P7140008_goed.jpg

Ron.
 
Ron,
Ben niet anders gewend dan het lakken en verven met het handje te moeten doen :D (luchtspuit staat wel op het verlanglijstje).
Dat die onderste rand (overlap op romp) lichter oogt is waarschijnlijk een andere lichtinval?
 
Ja,het is en blijft leuk om te doen.Al is het wel zo,dat je met spuitwerk een strakkere oppervlakte krijgt.Maar al doende wordt het handmatig verven ook wel steeds strakker.

Inderdaad lijkt de horizontale oppervlakte lichter van kleur.Zal best wel aan het daglicht hebben gelegen.
Inmiddels is dit gedeelte nu helemaal zwart geverfd en geseald.Klaar voor de deeltijd weathering:P.

Ron.
 
Ziet er goed uit Ron. Echt mijn petje af voor deze grote schaal. :O

Maar even uit het hoofd, Volgens mij zat er nog een soort geul langs de tower afwatering of iets dergelijks. Klopt dat??
 
Voor zover ik uit de referentie foto`s kan ophalen heb ik niets vergeten.Misschien bedoel je de kleppen/luikjes aan iedere zijde,welke je wel eens ziet openstaan?.

Deze zijn bedoeld als luchtverversing.Doch ze staan niet altijd open.Maar hebben verder niets met water afvoer te maken.Ik heb ze ook daarom niet aangebracht omdat ze niet standaard open staan.

Ron.
 
De tweede stap in de constructie van de schroeven.

Hierbij heb ik uit aluminium plaatjes de schroef bladen geknipt en in de vorm gevijld en geschuurd.De kegels heb ik al in een eerdere fase gemaakt(enkele bladzijdes terug).

1_P7160001_goed.jpg

De twee plexiglas ringen(in het midden)komen tussen de kegel en de schroefassen in om te voorkomen dat het balsa ruw blijft in de plamuur fase.

Omdat ik deze twee grote 7 blads schroeven demontabel wil hebben,heb ik er M5 schroef asjes in gemonteerd.Zo zijn ze altijd eraf te draaien voor vervoer,want door hun grootte kunnen ze snel beschadigt raken.

Verder heb ik om verwisseling van schroefas te voorkomen een draadeind vast gemonteerd in de schroefas.Zo zijn de links en rechts draaiende schroeven niet per ongeluk te verwisselen.

1_P7160002_goed.jpg

En als laatste een foto om te zien hoe groot ze zijn..

1_P7160003_goed.jpg

Bij de volgende stap ga ik de bladen in vorm buigen.

Ron.
 
Hey Ron,

Ben benieuwd hoe de schroeven er gaan uitzien ^^ Maar waarvoor dienen die 2 plastic ringen ?

komen tussen de kegel en de schroefassen in om te voorkomen dat het balsa ruw blijft in de plamuur fase.

Ik snap niet wat ge daarmee bedoeld.

Toren zit heel netjes op de romp, maar er is wat kleurverschil tussen de overgang en de rest van de romp. Of komt dat door de foto's ?

Zoals steeds ziet het er weer allemaal fantastisch uit :)

Groeten, Pascal
 
Hey Ron,

Ben benieuwd hoe de schroeven er gaan uitzien ^^ Maar waarvoor dienen die 2 plastic ringen ?



Ik snap niet wat ge daarmee bedoeld.

Toren zit heel netjes op de romp, maar er is wat kleurverschil tussen de overgang en de rest van de romp. Of komt dat door de foto's ?

Zoals steeds ziet het er weer allemaal fantastisch uit :)

Groeten, Pascal

De plastic ringen komen op de kopse kant tussen de kegel en de schroefas.Ze worden vastgelijmd tegen de kegel.De rest van de kegel ga ik plamuren om deze glad te krijgen.De ringen komen op deze plaats omdat deze kopse kant toch wel beschermd moet zijn tegen de schroefas en omdat balsa hout erg zacht is.Door deze ringen is alles goed beschermd.

De kleur overgang heb ik ook gezien in de foto.Zal aan de camera liggen,want in het echt zie je dit niet.

Ron.
 
Aha, nu snap ik het. Bedankt voor de uitleg Ron. Is een mooie oplossing om de kopse kant van de schroeven glad te krijgen ^^

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
ja ron ziet er wel heel goed uit hoor ik doe dus mijn petje af voor u 8)
 
Interessant Ron,
Ga je nog een soort mal gebruiken om ze allemaal hetzelfde te krijgen?
 
mooi man ben ook benieuwt hoe die schroef er straks uit ziet succes


mvgr ron
 
Interessant Ron,
Ga je nog een soort mal gebruiken om ze allemaal hetzelfde te krijgen?

Nee,ik ga dit gewoon op mijn zicht doen.
Ik heb,voor de zekerheid,enkele bladen extra gemaakt.Mocht het zijn dat er een mislukt dan is nog geen schip overboord 8)

Ron
 
Hmmmmm, even zien, die bladen... loopt dat niet puntig toe bij een fluister stille schroef? Jij hebt daar van die bolvormige uiteinden aan gemaakt. Waarom heb je dat gedaan?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan