Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Hi Ron,

Wat een joekel zeg -fck-

Ben blij dat ge haar heelhuids uit de kelder hebt gekregen. Project gereed ??? En de staander ? Ik veronderstel dat ge haar niet op die workmate laat staan ? ^^

Dit is geen modelbouw meer, dit is een creatie van een prachtig kunstwerk. Een fantastische replica van een zeer beroemde, maar helaas onfortuinlijke sub. Een echt eerbetoon aan haar bemanning.

Petje af Ron, echt super !!!!
 
Dank jullie wel allemaal voorde complimenten en de lovende woorden.
Maar het project is nog net afgesloten,de eind foto`s komen er nog aan,en ik wil nog een filmpje monteren.

De lengte is ongeveer twee meter en vijtien centimeter.De breedte is ongeveer een dikke 30 centimeter.
Wijkt dus een paar centimeter af van het origineel.Dus ben ik vrij aardig in de richting uiteindelijk gekomen.

Het gewicht valt reuze mee,ongeveer een dikke anderhalve kilo.

De standaard ligt onder haar,ik heb getracht deze zo klein als mogelijk te maken,gezien haar grootte die zo heel moi uitkomt.Ik persoonlijk vind een standaard alleen broodnodig,het brengt er geen meerwaarde bij in een model.Helaas is het niet anders bij een scheepsmodel.

Ik ga proberen om het filmpje vandaag te monteren,maar weet niet of het me gaat lukken vandaag.

Ron.
 
Het filmpje van de KURSK

Hierna komen nog de eindfoto`s van dit project en mijn slotwoord om het allemaal af te ronden.

Ron.
 
Ron............:O

Wat moet ik nu toch weer schrijven?? Kritiek geven kon ik ook al bijna niet. :wacko:

Een bijzondere bouwmethode voor een bijzondere boot. En dan ook nog eens zeer mooi afgewerkt. Mijn complimenten en mijn hoed af, met een diepe buiging.
 
En dan de eindfoto`s van de KURSK.

P7290007_goed.jpg

P7290008_goed_klaar.jpg

P7290009_goed.jpg

P7290010_goed.jpg

P7290013_goed.jpg

P7290014_goed.jpg

P7290015_goed.jpg

P7290018_goed.jpg

P7290019_goed.jpg

P7290042_goed.jpg

P7290032_goed_klaar.jpg


P7290022_goed.jpg

P7290025_goed.jpg

P7290040_goed.jpg



Binnenkort nog mijn slotwoord...

Ron.
 
Ron,

Respect voor dit geweldige resultaat!! ApplausApplaus

Mooie foto's en het filmpje met de filmmuziek was ook een genot om naar te kijken en te luisteren.
 
En zo is er een einde gekomen aan dit grote project.Hoewel het toch,naar mijn idee,snel is gegaan.natuurlijk zal het ook hebben meegespeeld dat ik de U82 op deze manier als eerste had gebouwd,en de Pershing 72 ook.Dus een beetje ervaring zit er wel in,denk ik.

Zoals bekend is,is dit project in opdracht gedaan.Bart(de opdrachtgever)heeft destijds de U82 van mij gekocht.En aan mij daarna gevraagd of ik ook voor hem de KURSK wilde bouwen.Ik heb dit met plezier vervuld.Omdat Russiche duikboten,in mijn ogen,mooie vormen hebben en ook vaak zeer goed uitgedachte technieken gebruiken.

Wel heb ik in dit project het gemis gehad van details.Zoals bij de Pershing en de U82.Maar moderne duikboten zijn nu eenmaal strak in het ontwerp..

Ik hoop,in ieder geval,dat dit project mensen wederom heeft aangespoord om eens te gaan scratchen.En misschien ook ooit eens over te gaan op full scratch,want dat geeft de meeste voldoening aan je project.Wetende dat jij alleen dit hebt volbracht,zonder dat er een kit voor nodig was.Voor mij is full scratchbouw nog de enigste vorm in onze hobby.


Voor de KURSK heb ik de onderstaande materialen gebruikt;

Metalen,

Aluminium-messing-ijzer.

Hout;

Balsa-vuren-MDF

Overige materialen;

Vilt,piepschuim(tempex)-papier en acrylglas(voor de ramen)en natuurlijk de schriftlabels voor de tegels.

De gebruikte verbindingsmaterialen;

Witte houtlijm-seconde lijm-hard pvc lijm-montage kit-kontaktlijm en draadeinden(schroefdraad).


Totale bouw uren zijn 167 uur.

Ik hoop dat jullie er veel plezier aan hebben beleefd om het te volgen.
Verder wil ik ook iedereen bedanken voor het geven van info,tips en opbouwende kritieken en input.

Een speciaal woord van dank aan Nektarios voor de gedetailleerde plannen van de tower.Ook een woord van dank aan Mitchell,waardoor ik in kontakt ben gekomen met Nektarios.

Beste mensen,dit is het einde van dit project.




EINDE



Ron.
 
Wat een pracht van een eindresultaat.
Echt een leuke topic om te volgen.
Al heb ik het misschien te veel in stilte gedaan.
Bij deze Ron, Applaus Applaus Applaus

Erik.
 
Hi Ron,

FANTASTISCH ApplausApplausApplausApplausApplaus

Ik ben er bijna sprakeloos van.


Maar ik zou Pascal niet zijn, als ik niet een paar zinnetjes zou neerpennen ;)

Als iemand enkel de eindfoto's zou posten en zeggen : "Deze heb ik volledig scratch gebouwd" , zou ik het niet geloven. Maar gelukkig heb ik de eer en het genoegen gehad om dit verslag vanaf dag 1 te mogen volgen :)

Wederom hebt ge een pracht-creatie tevoorschijn getoverd uit een hoopje niks. De afwerking en de details zijn ook dit keer weer verbluffend mooi.

En ja, helaas gaat ook deze uw kelder verlaten, maar ik denk dat het gevoel dat ge gaat hebben als Bart haar voor de eerste keer in "real live" ziet, ook geweldig gaat zijn.

Ge hebt haar een dreigend uiterlijk gegeven, monsterachtig groot, ook kwetsbaar, triest, maar vooral fier en trots.
Ze is tegelijk een oorlogsbodem, maar ook een schoonheid.

Rest in peace Kursk, dankzij Ron zult ge voor altijd onze harten hebben veroverd.

Groeten, Pascal
 
Dank jullie wel,jongens,voor de complimenten,dat is altijd fijn om te lezen.

Een speciaal woord voor Pascal,en ik citeer Pascal even;

"
Ge hebt haar een dreigend uiterlijk gegeven, monsterachtig groot, ook kwetsbaar, triest, maar vooral fier en trots.
Ze is tegelijk een oorlogsbodem, maar ook een schoonheid.

Rest in peace Kursk, dankzij Ron zult ge voor altijd onze harten hebben veroverd."

Hele mooie en emotionele woorden,Pascal.Dit zijn eigenlijk de woorden die er als afsluiting bij horen.
Passende woorden en zinnen.Mijn dank daarvoor,Pascal.

Ron.
 
Hoi Ron,

ik ben er even stil van maar het EINDRESUTAAT is maar met een ding te verworden ApplausApplausApplausApplausApplaus
 
ontroerent filpje ron echt mooi gedaan. en ook de fotos zijn zeer goed.

net als rik doe ik ook mijn petje af en een diepe buiging 8)

maar vooral de bouw die we hebben mogen volgen was er één om U tegen te zeggen , vol goede tips en goede foto s waar we allemaal met open mond naar zitten kijken hebben en meerdere malen ons toetse bord hebben moeten afvegen van de kweil die er op kwam gedropen :P

ik heb dan ook met volle teugen genoten van je bouwproject thx ron 8)
 
Dank jullie voor de lovende woorden,dat doet altijd goed.En zo weet ik dat ik het toch wel goed heb gedaan.

Ron.
 
Prachtig model Ron!
Subs zijn niet echt mijn ding (presoonlijke smaak) maar ik heb deze toch met grote belangstelling gevolgd en het is samen met je U82 de mooiste subs die ik al heb gezien.
De verwering geeft er ook mooi detail aan ipv egaal zwart.

Fijn dat je de bouw met ons wou delen.

Applaus Applaus Applaus
 
Schitterend werk Ron!
Ben ik een paar weekjes op vakantie en is de Kursk al afgerond.
Bedankt voor dit geweldige project en bouwverslag, het was een genot om je te kunnen volgen. Ik kijk al reikhalzend uit naar je volgende project!

Groeten, Rinie
 
Mijn dank voor de complimenten.Ik heb het graag gedeeld met jullie.
En jullie bedankt voor de inbreng.

Ron.
 
Mijn dank voor de complimenten.Ik heb het graag gedeeld met jullie.

En daar zijn wij allen heeeeeel erg blij mee.

Wat ik zo leuk vind aan jou topic´s is dat je zoveel aandacht besteed aan het laten zien wat je doet. Dat is erg leerzaam voor alle mensen hier. Zo ook laat je zien waar je mee bezig bent. En het topic op zich is al een how to op zich. Ook even mijn complimenten over hoe je jou topic brengt aan ons. :P
 
vermits al de superlatieven zijn opgebruikt.

mooi gedaan ron
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan