Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Swa,
Dit wordt zeer gewaardeerd
ApplausApplaus

Beyond
 
Yups,

Hier nog enkele foto's die ik gevonden heb op:

Panzer Museum Russland Kubinka

Hier zie je de plaats waar de "fuel vents" moeten komen op een King Tiger
httpwwwcockpitinstrumentededownload.jpg

En hier zie je de "fuel vents" van een Jagdtiger, deze werden ook gebruikt op de King Tiger, maar dit zijn dan wel de oude uitvoeringen, ik zoek foto's van de latere uitvoering...:s
KopievanDSC01911.jpg

Als er iemand meer info heeft, :k

Bedankt,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel prachtig dat je aan zulke details denkt Beyond,op vele modellen zie je het nog niet eens.....prachtig man.
Hier nog een foto van fuel vents op één van de eerste King's.

NSengupta_FtKnox_2006_4275_KingTige.jpg

Bron:Tankmuseum Fort Knox
 
Bedankt Swa,

Zijn inderdaad informatief.

Grtz,
Beyond
 
Da's pas opzoekwerk in de drang naar het ultieme model ! TOPwerk. GUnit.
 
Hey GUnit,

Het zijn gewoon details, maar 't zijn de details die 'et em soms doen hé :k
Natuurlijk heeft het ook zo zijn gevolgen: bouwen ligt een beetje stil daardoor :s

Maar bedankt,allemaal, om mee te zoeken Applaus
Beyond
 
Zo,
ik heb blijkbaar een moeilijke vraag gesteld :s, nergens is hier mooie/deftige info over te vinden...
Zal het dan maar met artistieke vrijheid proberen :k.

Toch bedankt voor het helpen zoeken.

Grtz,
Beyond
 
He Beyond,
Het is zeker geen moeielijke vraag,maar zelfs een zéér intressante vraag,ik zou het ook graag te weten komen.
Maar zoals je zelf zegt,heeeeeeel moeilijk te vinden,en ik kan het weten (ben al dagen aan het opzoeken,maar wat ik vind geeft geen voldoening ,maar we zoeken toch verder.........:D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Swa.
Vergeet niet op tijd en stond te eten, drinken en wat te slapen hé :k:D:D:D

Beyond
 
Neen hoor....maatje geen probleem ,ik ben zelfs bezig met de voorbereidingen van mijn beaufighter (remember....mijn éérste dag bouwverlof is aan gebroken):D:D:D
 
Eindelijk een foto gekregen van iemand op een ander forum met de late type fuel vents B:
Maar ook de melding gekregen dat ik misschien toch de vroegere versie ervan zou moeten gebruiken :s De persoon in kwestie is nog wat opzoekwerk aan het doen...
Wordt dus nog vervolgd, en hopelijk kan ik dan terug aan de slag met mijn KT..

Hier nog de foto (bron door mij onbekend):
KingTigerfuelventslate.jpg

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Maatje ,ik ben blij dit te lezen,want ik had ook altijd de indruk dat je beter de vroege versie moest gebruiken,omdat de 204 toch niet zo recent was,ben benieuwt...............
:k
 
Zo,

Eindelijk nog wat kunnen voortbouwen aan de King Tiger.
Wat is er zoal gedaan, behalve lang opzoekwerk?

Er werdt een kijkgat geboord in de koepel om te richten,
Nog wat PE geplooid en aangebracht voor de lichte trekkabel aan te bevestigen,
PE klem(metje :s) geplooid voor de grote trekkabel,
Tweede kant achter de wielen voorzien van de basis van de modder,
Baren (voor het reinigen van de loop) gemaakt van plastic rod, met gedraaid ijzerdraad aan de uiteinden,
en deze bevestigd aan de tank.

Denk dat dit zowat is wat ik tot nu toe heb kunnen doen, zelfs nog geen tijd gehad voor foto's te maken, maar zal nog deze avond proberen wacko

Groeten,
Beyond
 
Zoals ik kan lezen maatje,bent ge weer goe bezig geweest........Ik kijk er naar uit....maar dat weet je wel al zeker hé..........
:D:D:D
 
Het was mijn dagje niet foor foto's te maken, van de 20 foto's zijn er 4 die "toonbaar zijn :s

Zal ze toch posten, voor de liefhebbers onder jullie :k:k

Als eerste een totaal beeld van de bewerkte kant,hierop is bijna alles te zien die vandaag gedaan is:
DSC03208.jpg

Hier dan de cleaning rods in detail:
DSC03223.jpg

De klem:
DSC03233.jpg

En als laatste, wat ik vergeten te melden heb, de MG die vervangen is door een mooier exemplaar:
DSC03235.jpg
Jullie gedacht en opmerkingen zijn welkom.

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Maatje,ik vind het kijkgat héél goed gedaan,maar van wat heb je de cleaning rods gemaakt????......zie ik daarvoor kleine veren of vergis ik mij?
Maar ik val graag in herhaling......goe bezig.......knap....
:k:k
 
Hey Swa,

De cleaning rods zijn gemaakt van plastic rod, waaraan kleine "veertjes" uit ijzerdraad zijn aangebracht.
Deze werden zelf gemaakt door fijne ijzerdraad rond een heel fijn boortje te draaien en dan op maat te snijden.
Had eerst geprobeerd om deze "veertjes" te maken van onderdelen uit de reservedoos, maar het eindresultaat had geen "gezicht"...
Vandaar dan plan B, waar ik veel meer tevreden over ben.

Bedankt trouwens voor de complimenten...

Groeten,
Beyond
 
Bedankt voor de intressante tip,maatje........weer al iets bijgeleert en zoals ge weet,benieuwt(ongeduldig) naar de volgende.......
:D:D
 
Hey Beyond,

Die rods en beugels zien er heel goed uit. Waar komt de MG vandaan ? En heb je de loop ook uitgeboord ?

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan