Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Beyond,
Ga je beschadigingen op de tank aanbrengen ? Zoals spatborden die gedeukt zijn, of inslagen van anti-tank granaten ? Je kan de Königtiger ook een "nieuwe" look geven, bij het "Wacht am Rhein" offensief werden flink wat splinternieuwe tanks gebruikt.
Groeten, Pascal

Bedankt Pascal.

Wat de beschadeging betreft, deze zal niet zo overheersend zijn, want zoals je kan zien is het een Tiger zonder zimmerit, dus van de latere lichting.
Ook had ik gedacht om de Tiger redelijk in het begin van de operatie "Wacht am Rhein" te situeren, dus dacht ik dat deze tank wel een opknapbeurd zou gekregen hebben voor aanvang van deze operatie (?)
Dus enkel wat "kleine" beschadigingen aan de spatborden van de eerste confrontaties..en misschien wel een enkele inslag van een antitank wapen lijkt mij wel wat, al was het maar om aan te tonen hoe gepantserd deze tanks wel waren.. (een tank met wat beschadiging vindt ik trouwens ook mooier om naar te kijken...:k)


offtopic
Over Zimmerit, deze info (wat ik er van weet) :
Zimmerit was een anti-magnetisch product die op de tanks werd aangebracht.
Echter werd een gerucht verspreid dat deze "pasta" brandbaar zou geweest zijn na een voltreffer, zodat besloten werd om de later gebouwde tanks daar niet meer mee uit te rusten. Het is echter nooit bewezen of dit wel waar was...

Wie dit nog kan aanvullen, voel je vrij om te reageren...

Groeten,
Beyond
 
Hey Beyond,

Het Zimmeritt was een soort van "cement" (over de exacte samenstelling bestaat tot op de dag van vandaag nog discussie). Ik denk niet dat het anti-magnetische eigenschappen had, maar het vormde een isolatie op de stalen romp, waardoor magnetische ladingen er niet aan bleven hangen. Men heeft getest of het kon branden, en dat was niet het geval. Maar dat bericht heeft de fabrikanten en de gebruikers van de tanks nooit bereikt, waardoor het niet meer is aangebracht.
Je mag dan een goed gepanserde en bewapende tank hebben, (de motor, ophanging en het stuurmechanisme waren haar "achilles-hiel") maar als de organisatie van je oorlogsmachine slecht geleid wordt en slecht draait, kan je een campagne (laat staan een oorlog) niet succesvol beïndigen.
De Tiger en de Königstiger werden te vaak als een soort van "rijdende bunker" gebruikt, men gaf ze het bevel om boven op een heuvel of een kam te gaan staan, en dekkingsvuur te geven, waardoor ze een "sitting duck" waren. De tanks waren echter wel heel goed om een bres in de verdediging te slaan, en om als voorste gelederen en op de flanken een aanval uit te voeren.

Goed dat je geen Zimmeritt op de Königstiger gaat aanbrengen, het verbergt de mooie lijnen van de tank. Ik moet het eens opzoeken, maar ik geloof de Peiper vooral nieuwe tanks had gekregen voor het Wacht Am Rhein offensief, ik denk dat je - als je eens weet welke specifieke tank het gaat worden - die informatie wel op het net kan vinden (misschien op de site die ik je gegeven heb), zodat je weet of je beschadigingen moet aanbrengen of niet.

Groeten, Pascal
 
Hallo allo,

Nog maar eens een kleine update van de werkvorderingen.
En omdat foto's meer zeggen dan duizend woorden zal ik jullie de tekst besparen :k
Of toch zo min mogelijk...

Om te beginnen zijn de spatborden aangebracht, met een beetje schade...

Linkerkant:
DSC03137.jpg

DSC03142.jpg


Rechterkant:
DSC03138.jpg

DSC03143.jpg

DSC03144.jpg

DSC03146.jpg

Achterkant:
DSC03147.jpg

En aan de voorkant heb ik geprobeerd om een inslag van een antitank wapen na te bootsen...
DSC03141.jpg

DSC03140.jpg

En als laatste een "totaal" beeld van beide kanten:
DSC03145.jpg

DSC03139.jpg

DSC03136.jpg


Nu terug aan jullie om te reageren (en te bekritiseren wacko) a.u.b.
Alle commentaar wordt gelezen en (de tank) gekeurd... :k

Groeten,
Beyond
 
PS:

Pascal, bedankt voor de aanvulling over de zimmerit.

En ik had graag tank 334 (route gevolgd via Bourgeumont) of 312 (via Goronne) gemaakt, maar ik ben niet zeker of deze bij de gevechtsgroep van Peiper zaten??
Ze deden wel mee aan Wacht am Rhein...
Dus, als deze niet bij Peiper zaten, denk ik dat het tank 211 of 213 zal worden, deze zijn in La Gleize tot stilstand gebracht...

Thanx for reading,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
YouTube - Dragon King Tiger - Battle of the Bulge Tutorial 4/6 S2 ep18

Beste Beyond, hierboven vind je een link naar het eerste van zeven filmpjes op Youtube.
Ze tonen hoe een Japanse modelbouwer zijn Kingtiger bouwt, schildert en weathert. Ik heb alle zeven de filmpjes bekeken, en hoewel ik her en der mijn bedenkingen heb, zitten er wel plezante dingen tussen.

Voor alle duidelijkheid, jouw Kingtiger ziet er fabelachtig goed uit, zoveel detail, zoveel extra's die je op superieure wijze hebt aangebracht ! Ik weet niet hoe het komt, maar hoe is het mogelijk dat ik al deze tussentijdse updates heb kunnen missen ??? Ik ben toch regelmatig wezen kijken, en ik dacht dat ik heel de tijd "bij" was ???
In elk geval, dit is een der mooiste bouwsels die ik zag sedert maanden, doe zo verder, ik zit er boven op mate !

GUnit.
 
^^^^^^

Merci GUnit, dat doet echt deugd om zoiets te lezen over mijn werk.

^^^^^^
 
Bedankt trouwens voor die link Pascal, tis inderdaad niet volledig mijn stijl van werken, maar wel vréé interessant. Ik zal onbewust toch wel teen en tander opgestoken hebben ervan.
Ook altijd leuk om iemand anders aan het werk te zien, zeker als die dan nog hetzelfde aan het maken is...

Grtz,
Beyond

offtopic: Morgen terug gaan werken arghh = minder tijd om te bouwen boos
 
Ziet er al heel goed uit met al die pe.
Zo kun je een tank ineens van gedaante doen veranderen.

Mark
 
Hallo,
Sorry, maar ik heb nog geen update kunnen maken van de Tiger :s.
't Zal waarschijnlijk niet meer voor deze week zijn...(andere verplichtingen genoodzaken mij om de Tiger even aan de kant te laten liggen boos)
Maar vanaf het moment dat ik er terug mee aan de slag ga zijn jullie de eerste om er iets van te horen :k.

Groeten,
Beyond
 
:D:D, heb dan toch een klein beetje tijd gevonden om een klein beetje verder te doen...
Hier enkele pics:

Hier de twee staalkabels reeds klaargemaakt, deze zijn gemaakt van de ogen uit de kit, uitgeboord :s, en bevestigd aan oude remkabels van een fiets...:
DSC03174.jpg

Hier in detail:
DSC03178.jpg

Ook de twee voorste delen van de spatborden zijn ineen gestoken en bevestigd aan de tank:
DSC03171.jpg

DSC03170.jpg

Alsook nog een deel van de zijkant langsvoor erbij bevestigd, ik was niet tevreden met de vorige "look":
DSC03172.jpg

En als laatste nog 1 zijkant reeds voorzien van putty, die in feite modder moet worden...:
DSC03166.jpg

En hier in detail:
DSC03169.jpg

Nu is het een tijdje wachten op de volgende update (écht waar :k).
Zal deze week geen tijd meer over hebben...

Graag jullie bevindingen, opmerkingen en/of verbeteringen a.u.b.

Groeten,
Beyond
 
He Beyond...maatje ik vind het heel knap je vooruitgang....prachtig werk,alleen stel ik me vragen(als beginneling) of de putty het gewenste moddereffekt zal hebben ,misschien omdat het nog niet geschildert is ,maar ik ben zeker in een goed verloop......TOP...man.
cute
 
Hey Beyond,

De trek-kabels zien er heel mooi uit, ook de spatborden heb je heel mooi gemaakt.
Ik heb mijn twijfels over de modder, je hebt de putty op de volledige zijkant aangebracht, en hij ligt er erg dik op. Ik denk niet dat op die plaats veel modder kan blijven "plakken" omdat de baanwielen ervoor zitten en de rups er telkens langs schuurt. De modder heeft dus weinig kans om tot daar te geraken, en om daar te blijven plakken.
Het aanbrengen van modder op modeltanks is iets wat ik persoonlijk heel moeilijk vind. Eerst is er de vraag : welke modder wil je aanbrengen ? Natte of droge ? En dan : op welke plaatsen zit de droge "aangekoekte" modder ?
Wat je volgens mij kan doen is gaan "googelen" op het net naar modellen van professionele bouwers (BV Angus Creighton) en kijken hoe en waar zij modder op hun modellen aanbrengen.

Hier vind je een Königstiger met Porsche toren van Angus Creighton :
Angus Creightons Modelling Archive
Kijk vooral eens hoe hij de lasnaden over het hele model heeft aangebracht, maar deze man verdient dan ook zijn kost met modelbouwen.

Hier heeft iemand modder op een Sherman aangebracht, de uitleg vind je bij painting : M4 Sherman - The Classic US Medium Tank in Winter Camouflage
Je kan goed zien dat hij maar heel weinig modder heeft aangebracht, en toch een mooi resultaat heeft bereikt.

Groeten, Pascal
 
Beyond,

De kabels zien er inderdaad zeer goed uit.
Maar de modder daar in tegen vind ik niet zo goed wacko

Wat je de volgend keer moet doen is, zeer fijn zand vermengen met je putty zodat deze een korrelige structuur krijgt.

Ik zal van avond eens wat foto materiaal posten van de werk wijze als je interesse hebt.
 
Beyond,
Maar de modder daar in tegen vind ik niet zo goed wacko
Wat je de volgend keer moet doen is, zeer fijn zand vermengen met je putty zodat deze een korrelige structuur krijgt.

Ik zal van avond eens wat foto materiaal posten van de werk wijze als je interesse hebt.

Interesse heb ik zeker, laat maar komen die info en foto's...
Daarom juist vraag ik goede raad aan jullie...
Alvast bedankt, Churchill.

Ook bedankt aan de anderen voor jullie eerlijke mening, daar heb ik tenminste iets aan :k

By the way,
Ik heb mijn besluit gemaakt welke tank het zal worden: de 204, van de Schwere SS-Panzerabteilung 501.

Hier twee foto's uit: Der "Königstiger" 2.band, Waffen Arsenal,band 111
Tiger2040001.jpg

Groeten en nogmaals bedankt,
Beyond
 
Hey Beyond,

Ik heb nog wat informatie over die 204 ergens in een boek staan, ik zal het eens voor je opzoeken cute
Wordt vervolgd

Groeten, Pascal
 
Hey Beyond,

Ik heb nog wat informatie over die 204 ergens in een boek staan, ik zal het eens voor je opzoeken cute
Wordt vervolgd

Groeten, Pascal

Bedankt, alle info is welkom Pascal B:

Info uit die tijd, en vooral foto's, zijn niet zo makkelijk te vinden :s
Dus aan iedereen die info heeft en deze wil delen :k:k

Groeten en dank,
Beyond
 
Hey Beyond,

Op deze site vind je info over de 204, én foto's : 204's Journey

Op youtube vind je filmpjes van de enige nog rijdende Königstiger, staat in het museum in Saumur, Frankrijk.

Groeten, Pascal
 
Beyond....maatje ,ik ben héél blij dat je voor de 204 hebt gekozen...het is een machtige tank,en op één van de foto's,met die witte vlag in de toren,achtergelaten door gebrek aan brandstof,echt een mooie dio denk ik.
Ik ben echt benieuwt naar het vervolg.....ik blijf het dag en nacht volgen maatje......

cutecute
 
Hey Swa (Ardennenoffensief),

Jij vooral bedankt voor de info.
Jij bent hoofdzakelijk "verantwoordelijk" voor het kiezen voor de 204...
't Zal echter een dio worden voor het tekort komen van de benzine denk ik...
Maar toch bedankt voor de tip.

Groeten maatje,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan