Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil je daar 2 PBtjes van maken aub.

[mod]

Jongens waarom zo geheimzinnig. Is er iets dat wij niet mogen weten??
Als er iets prive afgesproken gaat worden doe dit dan ook prive, maar zet het dan niet zo op het forum. Hier komt wel eens een probleem van omdat men nog wel eens andere conclusies kan trekken.

Anders als het om info gaat. Zet dit er dan gewoon neer. Dan leren wij allemaal bij.
[mod] modelengeneer
 
Sorry jongens,
Dat dit misschien verkeert overkomt,onze maat Beyond had informatie gevraagt over Kingtiger's die in zijn projekt zouden deelgenomen hebben,zowel op het forum als via PB en terecht,de enige fout die ik heb gedaan(en bedankt om de daar op te wijzen"terecht") is dit niet ook in deze topic te plaatsen.
Bij deze mijn exuses,in de toekomst wordt alles medegedeelt.
Beyond treft geen enkele schuld.
:k:k:k
 
De Kingtiger 204 is in de omgeving van La Gleize gevonden door de gealieerde,
achtergelaten als gevolg van tekort aan brandstof,de 204 heeft wel een eigen leven geleden in die periode(zie links van de andere forumleden)
Bij deze.......
:k
 
@Modelengeneer, en alle nieuwsgierigen,
Sorry in naam van allen voor die PB's hoor,
Het is anderzijds ook soms moeilijk om te weten wat wel en niet mag/kan gepubliceerd worden zonder de auteursrechten te schenden??
Zo heb ik via PB info ontvangen van een publicatie in een boek, maar soms hebben die auteursrechten...
Van mij mag alles gerust hier op het forum geplaatst worden als het verband houd met mijn project.
Misschien iets voor de moderatoren om duidelijkheid te scheppen naar iedereen toe over wat kan daaromtrend??
Ik ben er steenvast van overtuigd dat ALLEN die info via PB gestuurd hebben hier GEEN enkele bijbedoeling mee hebben, en er iedereen gerust willen laten van meegenieten.
Rest enkel de vraag, wat mag en wat kan?

Groeten,
Beyond
 
PS: indien gewenst kan ik de info, verkregen via PB, gerust nog altijd posten als dat gewenst is...

Groeten,
Beyond
 
Hallo geinteresseerden :k

Om terug "On Topic" te komen,
Hierbij een foto waarop ik mij een beetje gebaseerd heb voor de modder op de tank

Foto uit Waffen Arsenal, Band 189
Tiger2040002.jpg

't Is wel geen Königstiger, maar dat zal wel niet zoveel verschil maken denk ik...

Groeten,
Beyond
 
Beyond ...maatje ,als je het over modder hebt,als je die foto bekijkt dat is wel echt modder...ammaai...
:|:|
 
Hey Beyond,

Die foto van die rupsvoertuigen is volgens mij ergens in Rusland op de steppe gemaakt. Het lijkt wel of er "gras" tussen de modder zit.
Aangezien je een tank tijdens het "Wacht Am Rhein" offensief wilt bouwen, zal je je op foto's moeten baseren die tijdens dat offensief zijn genomen. Het was erg koud, temperaturen onder het vriespunt, dus veel modder zal je niet op de tanks zien.

Groeten, Pascal
 
Jah, Pascal heeft daar inderdaad een punt die ik even uit het oog verloren was ivm de vorst (en ik bedoel niet de koning...:D), Bedankt P.

Zal mij dus een beetje moeten inhouden met de modder :|, gelukkig zie je niet veel van wat ik reeds aangebracht heb, de wielen verbergen het grootste deel cute

Grtz,
Beyond
 
Heb hier een link gevonden,met een 15'tal filmpjes van de Kingtiger,zowel reeel
als modellen,ik vind ze leuk.......
Kirlytigris

Op de site naar Downloads gaan......
:k
 
@ allen,

Door een klein misverstand :k:k is deze info bij mij aangekomen als PB.
De eer gaat naar Swa, AKA Ardennenoffensief.
Maar ik wil deze toch delen met iedereen:

Maatje nog een intressante site,wat betreft King's.

THE RUSSIAN BATTLEFIELD

Groetjes.
Swa

Met dank aan Swa,
Beyond
 
Beyond......
Je ws iets sneller dan ik ,want ik was er aan het werken om het hier te zetten,
bedankt maatje en ik ben tevreden dat ik een steentje kan bijdragen om iemand te helpen,want nogmaals ik zal jullie hulp ook nog heel hard kunnen gebruiken...

:D:D:D
 
Hallo mannen,

Momenteel nog geen update, maar alweer een vraagje...
Op de achterkant op de uiteinden van de tank,zowel links als rechts, hoort iets te zitten/staan, maar ik weet niet juist wat het is?
Ik vermoed dat het een soort antennes zijn, maar zeker ben ik het niet?
Volgens de instructies moet er een stukje koperdraad gebogen worden die dan via de zijkanten van de tank lopen. Ik heb wel geen idee hoe deze moeten geplooid worden en hoelang deze stukjes moeten zijn?
Eerst dacht ik dat het leidingen waren, maar ik heb geen idee waar deze naartoe zouden lopen, en het leek mij alsook een raar idee dat er eventueel leidingen langs de buitenkant van de tank zouden lopen...
Heeft er iemand een idee wat ik bedoel? En weet er iemand hoe en hoelang ik deze stukjes koperdraad moet plooien?
Alvast bedankt voor jullie aandacht, en hopelijk kan er mij iemand helpen.


Groeten,
Beyond
 
Euh, ik weet intussen WAT het is, het gaat blijkbaar om fuel vents, maar ik weet nog steeds niet hoe ik deze moet namaken (plooien)?
Iemand een deftige foto of afbeelding hiervan?
Liefst van beide zijden, ik denk namelijk dat ze niet symetrisch zijn...

Bedankt,
Beyond
 
Anders eens een foto maken van de bouwbeschrijving die dit aangeeft. :k

Dan kunnen de kenners meekijken.
 
Zo, hier dan de bouwbeschrijving, in het rood is wat ik moet weten, of toch de lengte ongeveer in 1/35.
Eventuele foto's van de echte tank zijn meer dan welkom...
In schaal mag natuurlijk ook...
Tiger2040005.jpg

Groeten
Beyond
 
Ik ben al van 6 uur vanmorgend aan het zoeken naar die informatie.....maar tot hier toe.....:s:s:s:s
maar we geven de moed niet op....:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan