Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Pascal,

De loop komt uit de reservedoos (eigenlijk een grote kist die bomvol zit :D), vraag me wel niet welk merk enz., dat weet ik niet meer.
De loop is niet uitgeboord, heb het geprobeerd, maar het plastic was te zacht, waardoor ik meer schade zou aanrichten dan dat het mooier zou worden... jammer genoeg.

bedankt trouwens voor de reacties,

Tot de volgende,
Beyond
 
Hey Beyond,

Heb je het uitboren geprobeerd met een machientje of met de hand ? Als je het met de hand doet, zou het kunnen lukken. Je prikt een heel klein gaatje met een naald en dan heel voorzichtig met de hand het boortje draaien.
Het kan ook met een Dremel en een freesje, op lage snelheid zodat het plastic niet gaat smelten.

Groeten, Pascal
 
Bedankt voor de tips.

Wel, ik heb het met de hand geprobeerd, maar ik denk dat ik het nog eens zal proberen...
Ziet er toch wel beter uit als het uitgeboord is hé?
En nu jij erover begint, zullen er nog wel zijn die het opmerken....
Bedankt.

Groeten,
Beyond
 
Hallo allen,

Vandaag slechts een kleine aanpassing gemaakt.
Iemand op een ander forum heeft mij erop gewezen dat de achterste "hatch" van de 204 anders was dan degene die ik op de Tiger staan had.
Mits een kleine aanpassing was dit vlug veranderd.
Ziehier het resultaat (met alweer een slechte foto :s ):

DSC03234.jpg

In de vorige post is dan weer een slechte foto vervangen door een betere :k
Als ik betere foto's kan maken zal ik deze ook vervangen...

Groeten,
Beyond
 
Hey Beyond,

Wat heb je nu eigenlijk veranderd ? Vind ik interessant, dat er blijkbaar verschillen zijn tussen het achterste luik.

Groeten, Pascal
 
King Tiger's voor de niet zo veel als er waren,werden konstant naar andere divisies getransporteert,verandert van kleur,van nummer ,van uiterlijk,plus dat alle verschillende bemanningen van één dezelfde tank ook nog ééns aanpassingen deden naar hun gerieven,dus we kunnen moeielijk spreken over standaard's,wel in de grote lijnen maar zeker niet in detail's...............
:k
 
Hey mannen,

Wat er veranderd is , is kort en duidelijk uit te leggen.
Op de eerste foto zie je het originele luik, met rondingen bovenaan (de "hoeken")

DSC03138.jpg

Op de tweede foto zie je dat deze rondingen in een hoek veranderd zijn, en dat er twee "bouten" (die witte rondingen ) zijn aangebracht.
Deze info werd mij verstrekt door een Poolse modelbouwer, die dit detail opgemerkt heeft op een foto van de 204.

DSC03234.jpg

Deze verandering stond gepland voor de latere King Tigers, maar niet alle KT hebben deze verandering ondergaan... (Waarschijnlijk door de constante bombardementen door de geallieerden, zodat ze zich moesten behelpen met de onderdelen die voorhanden waren...)

Bedankt voor de interesse.

Beyond
 
Dit wordt echt een tot in de puntjes waarheidsgetrouwe KT. Respect ! GUnit.
 
Hey Beyond,

Bedankt voor de uitleg, het was me niet opgevallen. Toch leuk hé, dat die persoon je die info heeft gegeven B:

Op die 2 foto's lijkt het handvat op het luik scheef te staan, of komt dat door de foto ?

Groeten, Pascal
 
@GUnit,
Ik doe mijn best, maar ik zal nog wel enkele foutjes gemaakt hebben hoor...

@Pascal,
Het handvatje staat inderdaad een beetje scheef :s ,Fractie van een mm, maar op de foto's duidelijk te zien, verd@#$e :k.

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag liefhebbers,

Nog enkele kleinigheden te melden,
Een klein stukje gescratcht:
DSC03247.jpg

En de bouten van het achterluik wat meer op hun plaats gezet:
DSC03252.jpg

Verder staat het onderste deel van de KT in een sopje om te ontvetten, zodat deze binnenkort een primer kan ontvangen.
Zo, dat was het voor vandaag.

Groeten,
Beyond
 
Jah,
Nog iets vergeten...

Op een ander forum werd mij verteld dat ik eigenlijk 8 uur "verloren" werk heb gedaan aan de tank :s:s:s
Blijkbaar heb ik de verkeerde tracks gekocht...
Dus dan maar vlug een brief geschreven naar Sinterklaas en vlug een bestelling gemaakt via evilbay, samen met nog wat materiaal voor toekomstige projecten (ik kon mezelf weer niet inhouden hé ^^^^)
Dus nu maar wachten op de zending uit Duitsland.

De tracks die ik heb zullen niet verloren zijn hoor, later nog een Jagdtiger of een tweede King Tiger aanschaffen ^^^^, waarop ik deze dan wel kan gebruiken...

En zo komt er dus weer geen einde aan het kopen :k:k

Groeten,
Beyond
 
Nog enkele foto's van de vorderingen :s

De keuze voor de fuel vents zijn genomen:

DSC03259.jpg

DSC03256.jpg

En deze werd afgewerkt:

DSC03265.jpg

DSC03268.jpg

Grtz,
Beyond
 
Beyond,prachtig maatje........oog voor detail....y love it,ik geniet er echt van en de feul vents,kan niet beter,je hebt zeker de goede keuze gemaakt,maar daar bovenop mooi gemaakt..................
:D:D
 
Die details zijn goed gelukt hoor.

Wat ik denk voor de volgende keer, is dat je de bovenbouw eerst op de romp neer zet en afwerk. Dan kun je daar nog wat gemakkelijker de zaken bijwerken. Nu moet je om de details heen gaar werken.
 
Wat ik denk voor de volgende keer, is dat je de bovenbouw eerst op de romp neer zet en afwerk. Dan kun je daar nog wat gemakkelijker de zaken bijwerken. Nu moet je om de details heen gaar werken.


Daar heb je wellicht gelijk in, maaaar.....
Ik ben een echte kwibus als het op volgorde en orde aankomt :s
Het is zo dat ik tijdens de bouw de tank begin te verdelen in grote stukken.
Onderbouw, tracks, hull, koepel,...
Tijdens de bouw zie ik dan gaandeweg wat er allemaal "moet" aan veranderd worden, maar het is soms een beetje als schaken, je moet soms enkele zetten voorop plannen, want na sommige werken is er dan bv geen of zeer weinig plaats om er nadien nog aan te werken...:s
Met schilderen zal het ook zo zijn, de tank zal in onderdelen bewerkt worden, zodat moeilijk te bereiken plaatsen, bij volledige montage, al geschilderd zullen zijn...
Vandaar mijn chaotische manier van werken.o-o
En soms krijg ik ideën al bouwende en verander ik van mening...cute

Maar toch bedankt voor de opmerking, zal misschien werken bij anderen?

Groeten,
Beyond
 
Hey Beyond,

Je oog voor detail is erg indrukwekkend, je brengt details aan die ik nog niet op een model van de KT gezien heb. Zoals die fuel-vents, ik heb een boek van François Verlinden waarin hij een KT bouwt, maar daar zitten ze niet op het model hoor.

Wat is er mis met de tracks, een vroegere of latere uitvoering ? En waarvoor dient dat "ding" dat je op die "uitlaat-houder" hebt gemaakt ?

Verder prachtig werk, je steekt veel tijd en liefde in je model en dat is er duidelijk aan te zien cute

Groeten, Pascal
 
...Wat is er mis met de tracks, een vroegere of latere uitvoering ? En waarvoor dient dat "ding" dat je op die "uitlaat-houder" hebt gemaakt ?


De tracks zouden een vroegere uitvoering zijn...wacko
Maar de juiste zouden door de Sint gebracht worden....:k
(Wat heb ik toch een schat van een vrouwtje cute...)

En op je tweede vraag moet ik je een antwoord schuldig blijven.^^^^
Ik heb gewoon (proberen) na te maken wat ik op referentie materiaal tegenkom...

Als er iemand anders het antwoord weet??
DSC03265.jpg
?verdacht?verdacht?verdacht?


Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
... het spuitwerk kan stillaan beginnen zeker nu?

Mjah, normaal gezien wel....

Maar ik wil nog wat genieten van de "naakte" tank...
En echt af is hij nog niet hoor, nog wat kleinigheden te doen...
Zopas nog een detail gezien die ik vergeten ben op een "afgewerkt" deel... :s
Maar alles op zijn tijd hé.

Ik werk graag "slow & easy"
Rap rap is al voorbij... :D

Santé,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan