Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een klein betje informatie gevonden .....misschien kun je er iets mee doen...:D:D:D




De Tiger II was gewapend met de zeer nauwkeurige 88mm KWK 43 L71 tank wapen. This 88mm gun, 71 calibers long (6.3m or 21 feet), had a maximum effective range of 10km (6.2 miles). Deze 88mm kanon, 71 calibers lang (6.3m of 21 voet), had een maximale effectieve bereik van 10 km (6,2 mijl). The Tiger II was initially equipped with a binocular Turmzielfernrohr (TZF) 9b/1 sighting telescope and later with the monocular TZF 9d sighting telescope. De Tiger II was aanvankelijk uitgerust met een binoculair Turmzielfernrohr (TZF) 9b / 1 waarneming telescoop en later met de monoculaire TZF 9d waarneming telescoop. The gun could be elevated to a maximum of 17 degrees and depressed to a maximum of 8 degrees. Het kanon kan worden verhoogd tot een maximum van 17 graden en depressieve tot een maximum van 8 graden. The rounds for the 88mm gun weighed almost 20kg (44 pounds) each, which resulted in a relatively slow rate of fire. De rondes voor het 88mm kanon woog bijna 20 kg (44 pounds) elk, wat resulteerde in een relatief trage tempo van het vuur. The powerful 88mm gun was able to knock out Sherman, Cromwell and T-34/85 tanks at a range of 3,500 meters (2.2 miles), far beyond the range of enemy guns. De krachtige 88mm kanon was in staat om knock out Sherman, Cromwell en T-34/85 tanks bij een bereik van 3500 meter (2,2 mijl), ver buiten het bereik van de vijandelijke geweren. In addition, Tiger II was equipped with turret mounted Nahverteidigungswaffe (90mm NbK 39 close-in defense weapon).The crew was protected by thick sloping armor that made it a hard target, and only a few weapons were actually able to destroy it at even close range. Daarnaast Tiger II was uitgerust met torentje gemonteerd Nahverteidigungswaffe (90mm NBK 39 close-verdediging wapen). De bemanning werd beschermd door dikke afgeschuinde armor die duidelijk maakt dat een hard doelwit, en slechts een paar wapens werden daadwerkelijk in staat te vernietigen in de even nauwe range. There are no records or photographs to prove that the Tiger II’s frontal armor was ever penetrated in combat. Er zijn geen gegevens of foto's om te bewijzen dat de Tiger II frontale pantser doorboord was ooit in een gevecht. Its side armor was easier to penetrate by existing Allied armor (eg Sherman Firefly, T-34/85, JS-II). Haar kant armor was gemakkelijker binnen te dringen door de bestaande Allied armor (bijv. Sherman Firefly, T-34/85, JS-II).
Bron:Achtung Panzer!

Het is wel een mengeling van engels en nederands...klunzige vertaling:s:s:s
 
Laatst bewerkt:
En zie hier, wat de lieve Sint meegegeven heeft met de postbode :k :k:

1_Tiger_2040007.jpg


Net wat ik nodig had... :D:D:D
Ben weer enkele uren zoet om deze te maken...

Groeten,
Beyond
 
Goed bezig, Beyond.
Jullie weten het al, ik ben geen militair bouwer, maar kan deze dingen wel bewonderen. Je behaald hier een knap ogend tussenresultaat.
 
Hey Beyond,

Op die tracks zie je diagonale streepjes staan, dat is een latere versie van de tracks, diende om de tracks meer grip te geven (bij de Tiger I, heb je ook die zelfde modificatie).

Volgens mij had de schutter geen episcoop, hij keek door het vizier waarvan je het gat kan zien op de voorkant van de koepel. De lader had er wel één, die zat voor het luik van de lader.

Groeten, Pascal
 
Volgens mij had de schutter geen episcoop, hij keek door het vizier waarvan je het gat kan zien op de voorkant van de koepel. De lader had er wel één, die zat voor het luik van de lader.

Hey Pascal,

Bedankt.
Het was dus de die van de lader die ik bedoelde denk ik. ^^
Dus ik zal er nog eentje moeten bijzetten.

En inderdaad, het zijn de latere tracks die ik nu heb. Ik had de verkeerde voor een uitvoering van het Ardennen offensief...

Grtz,
Beyond
 
Zo,

Hier enkele foto's van de geschutskoepel in de primer.
Alles wat rood omrand is, zijn plaatsen die nog wat extra werk vragen.
Mocht iemand van jullie nog iets zien die niet omringd is, TELL ME

KopievanDSC03323.jpg

Groeten,
Beyond
 
oops, t'zijn nogal kleine foto's....^^

Maar het komt erop neer dat er nog wat kleine aanpassingen zullen moeten gebeuren om hem in orde te krijgen...
Als het zover is post ik wel nieuwe -foto-

Hier alvast nog twee totaalzichten:

DSC03324.jpg

DSC03325.jpg

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Yups,

Hier gaan we voor de tweede keer aan de tracks beginnen.
Deze keer echter de goeie types (Friulmodel ATL 16)

Hier een overzicht van de inhoud van de doos en het prille begin...

1_DSC03352.JPG




Intussen ook wat putty op de koepel gesmeerd, later nog wat opschuren...

Zo, kleine update, maar ik ben er nog mee bezig :k.

Groeten,
Beyond
 
Zo, kleine update, maar ik ben er nog mee bezig :k.

Groeten,
Beyond

Noem het maar klein, in die Fruil tracks gaat nog genoeg tijd zitten om ze in elkaar te steken :s:k

Mischien al bekend bij je, de tracks lopen vanaf het tweede loopwiel omhoog naar het aandrijfwiel.

Ron
 
Mischien al bekend bij je, de tracks lopen vanaf het tweede loopwiel omhoog naar het aandrijfwiel.

Ron

Had daar al willen op letten bij andere bouwers en op foto's...
Maar toch bedankt om mij, bij deze, wat zekerheid te geven cute

Wat het ineensteken van de tracks betreft, deze gaan wel wat vlotter ineen dan de vorige, daar waren 5 onderdelen nodig om hetzelfde te bereiken waar ik er nu slechts 2 voor nodig heb...

Maar de tracks worden in momenten gemaakt, hier aan de keukentafel, tussen het gezin :k ipv op de hobbyzolder, alleen... :D

groeten,
Beyond
 
Had daar al willen op letten bij andere bouwers en op foto's...
Maar toch bedankt om mij, bij deze, wat zekerheid te geven cute

Wat het ineensteken van de tracks betreft, deze gaan wel wat vlotter ineen dan de vorige, daar waren 5 onderdelen nodig om hetzelfde te bereiken waar ik er nu slechts 2 voor nodig heb...

Maar de tracks worden in momenten gemaakt, hier aan de keukentafel, tussen het gezin :k ipv op de hobbyzolder, alleen... :D

groeten,
Beyond

Ik ken die vroege tracks uit 5 onderdelen niet echt een leuk werkje om die ineen te steken

Ik maakte mijn Fruil tracks altijd als ik TV zat te kijken ook lekker ontspannend :-)

Ron
 
Dat is wel handig Ron.
Maar.... wij hebben geen TV :D:D:D:D

Ik maak ze aan de keukentafel, zodat ik mijn gezin niet hoef alleen te laten tijdens dit lange werkje.
Maar het gaat vlot (wacko) vooruit...

Intussen ook een gaatje geboord in de MG.
Is dan toch gelukt cute

Groeten,
Beyond
 
Hey Beyond,

Het is een late reactie op je vraag, maar ik heb zitten zoeken naar de 3-delige koepel. In het boek van François Verlinden zitten ze erop, maar ze zijn nauwelijks te zien. Ik denk dat je het zelfs met verf kan nabootsen.

Deze persoon deed het zo :

tigeriifd_14.jpg
Bron : hyperscale.com
Vind ik lelijk en veel te grof.

Op dit model van Tamiya staan ze ook heel fijntjes :

king_tiger2.jpg
Bron : 1/35 German King Tiger (Ardennes Front)

Ik weet niet of je deze al had, dit is een site met een schaalmodel op 1/6 !!!
Armortek 1/6th King Tiger Photos

En dan dit nog : een filmpje van de Königtiger van het museum in Saumur. Zeer indrukwekkend als zo'n gevaarte enkele meters voor je voorbij rijdt. Ook het starten met de zwengel, én het geluid van de motor vind ik heel indrukwekkend : YouTube - A restored kingtiger

Groeten, Pascal
 
Friul tracks, hele goeie beslissing Beyond. Dit wordt museumkwaliteit. GUnit.
 
Bedankt Pascal,
Het is nog niet te laat hoor, ben momenteel nog bezig aan het afwerken van de koepel en dat kan er nog wel bij :k
Bedankt ook voor de links, denk wel dat ik ze bijna allemaal gezien heb van de King Tigers, maar heb ze toch nog eens bekeken, samen met mijn twee zoontjes...
De oudste wordt binnenkort 3 jaar en weet intussen al heel goed hoe een tank eruit ziet :D:D

Als reactie op je filmpjes heb ik hier ook nog een mooie:

YouTube - king tiger tanks

:k

GUnit, bedankt man, teveel eer voor mijn tank...^^
Benieuwd of het dit niveau zal blijven na mijn schilderwerken???
Inderdaad Friuls geven wel iets meer aan de tank, maar hij is nog niet af hé, nog veel werk voor hij op het front (dio) kan gaan staan...

Vriendschappelijke groeten,
Beyond
 
Zo,
De Friul's zijn gemaakt (oef!!)
Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog enkele foto's te nemen.
Hier zijn ze dan, de friulmodel track links ATL-16:

DSC03353.jpg

DSC03355.jpg

Grtz,
Beyond
 
En als tussendoortje nog enkele foto's van de King Tiger in zijn geheel:

DSC03356.jpg

DSC03357.jpg

DSC03358.jpg

DSC03360.jpg

Enjoy....

En zo als altijd wordt jullie mening gevraagd...

Grtz,
Beyond
 
Ik zal niet zo snel iets zien waar ik commentaar op kan geven :s:D:D

Maar het ziet er allemaal netjes verzorgd uit Applaus

Ron
 
He Beyond, dat ziet er goed uit, maar wat ik mij afvraag is hoe je de tank wil presenteren. Als nieuwe of als oude en doorleefde tank.

Als het laatste, dan zou ik toch de pantser iets meer leven geven en wat beschadigen. Ook het messingpantser langs de tracs enzo. Mischien zelfs wel iets verbuigen enzo. Dat geeft een mooi effect. :D
 
Hey Modelengeneer,

Bedoel je zoiets als dit:

DSC03235.jpg

of dit??

DSC03137.jpg

DSC03138.jpg

of zoiets??

DSC03142.jpg

DSC03143.jpg

;P:D:D:D

Er zijn inderdaad al beschadigingen aangebracht, maar op die totaalbeeld foto's niet zo goed te zien...
Toch bedankt voor de opmerking, nog altijd liever nu dan als het te laat is...

Groeten,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan