Hoofdsponsor

1/35 Ket-t [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
DJs mijn Russische mannen zijn meer van de zachte kant hoor :)

Vandaag even dat 1/16 project in de hoek gegooid en de KET-T erbij gepakt om de laatste dingen te doen (hoop ik )

Ten eerste de twee ventilatie roosters dicht gemaakt want het bleek dat de KET-T een late variant van de cabine heeft en die missen die twee roosters.
Ook een de constructie van de spiegels aangepakt, deze zitten bij de kit op een enkele stang en ik heb deze vervangen door een lange stang hoewel beide opties mogelijk zijn maar ach als ik dan toch bezig ben waarom dan niet wat extra werk verrichten :laugh:

Oude situatie
DSC_6576.jpg

Nieuwe situatie
DSC_6674.jpg

Morgen nog even alles nalopen en nog de laddertjes van de cabine en achterspatborden erop lijmen want anders breken ze toch maar af als je ze er te vroeg op zet.

Nog een overzichtje want het blijft een imposant voertuig.
DSC_6673.jpg

Op naar de 3 tone camo.

Ron
 
Morgen nog even alles nalopen en nog de laddertjes van de cabine en achterspatborden erop lijmen want anders breken ze toch maar af als je ze er te vroeg op zet.

wat bedoel je daar juist mee , want als ik goe lees ga je eerst lijmen anders breken ze toch maar als je ze TEVROEG op zet : begrijp het niet goed

mooi update trouwens , kijk al uit naar de drie camo schilderwerken

tom
 
De stangen voor de spiegels zien er goed uit.
Is dit een dryfit ron of is alles al gelijmd, want ben benieuwd hoe je die 3 tone camo gaat aanpakken.
 
DJ alles staat nog los voor spuiten en zal ook wel los moeten blijven want anders kom je nergens meer bij dus word nog een leuk werkje het spuitwerk :O

Tom Ik bedoel hiermee dat de laddertjes er als laatste opkomen omdat ze zeer breekbaar zijn.

Ron
 
So far , so good !
Op naar de kwasten en de verfpotten.....
 
Bedankt mannen.

Vandaag nog de laatste dingetjes gedaan zoals een paar nieuwe tiedowns terug geplaatst omdat ze ineens MIA waren :laugh: en hier en nog een likje putty dus morgen kan hij in een sopje om volgende week met de spuit werkzaamheden te beginnen.

Ron
 
Murphy is back in town :angry:

Afijn de eerste tegenslag met dit model en dat moest uiteraard het spuitwerk zijn.

Afijn zo ging ik van start,
DSC_6675.jpg

Toen het model in Tamiya Deck Tan gespoten en de boel gemaskeerd met met Humbroll masking
DSC_6677.jpg

Daarna de groene kleur van Vallejo erop gespoten (helaas de foto is verdwenen) en bij het verwijderen van de masking ging het mis, normaal krijg je wel een strakke rand als resultaat maar nu was dit niet het geval, het model zag eruit of er een hond op had liggen kluiven.
Ik heb nog geprobeerd om de randen wat met een kwastje bij te werken maar dat werd dus helemaal niets door het kleurverschil tussen het spuitwerk en het werk met de kwast.

Ondertussen alles weer verwijderd voor een nieuwe start.

Ron
 
Heb je enig idee waarvan dit de oorzaak kan zijn, Ron?



Droop
 
Ja zo te lezen heeft Murphy goed toegeslagen Ron. Jammer van al je werk natuurlijk.
Maar jou een beetje kennende komt alles wel terug in orde. ;)
 
Inderdaad DJs ik baalde als een stekker omdat ik dit probleem nog nooit heb gehad.

Ondertussen kunnen nadenken wat de oorzaak kan zijn geweest en kwam tot de conclusie dat de boosdoener de Vallejo verf moet zijn niet dat de verf slecht is maar deze verf heeft gewoon een langere droogtijd nodig dan Tamiya verf en de hechting is iets minder en de verf is erg elastisch heb ik gemerkt tijdens het schoonmaken.

Dus de nieuwe aanpak word dus nu eerst Vallejo groen en dan tegen alle regels in probeer ik de lichte camo vlekken van deck tan (Tamiya) aan te brengen om zo het afgekloven effect te voorkomen :wacko:

Ron
 
Jammer van je voorbereidend werk.

Ga je dan meer moeten afdekken met maskol? Of ga je gewoon hetzelfde doen, met enkel de kleuren omgekeerd??
 
Beyond wat in de maskol stond moest dus deck tan blijven en dat was juist genoeg van deze kleur voor de camo.

Eerlijk gezegd heb ik nog geen idee of ik weer voor de maskol methode gaat en inderdaad je heb het goed begrepen dat ik de merken verf andersom gaat gebruiken omdat Tamiya een hardere soort verf is en dat dit misschien mijn probleem oplos, ik denk zelf wel.

Ron
 
OK, bedankt voor de toelichting Ron.
Ik hoop dat het makkelijker zal gaan dan de eerste keer.

Anders eens proberen met van die bleu tack methode. Lijkt mij makkelijker handelbaar om grotere oppervlakten mee te bedekken...
 
Oei Ron, das wel een tegenslag. Dat met die maskol pas je best toe op bijvoorbeeld kleine oppervlaktjes die je na het schilderen nog moet lijmen (de contactoppervlaktjes).

Waar dat ook goed voor is om zware gechipte stukken te maken. De gekartelde randen kan je mooi bewerken om een roestrand te bekomen. Als je met Humbrolverf werkt en ge spuit een iets dikkere laag op je maskol. Goed laten drogen en dan de maskol verwijderen. Dan verkrijg je meestal een randje verf die loshangt/ omhoog krult (de verfrand kraakt/ breekt ). Dan kan je voorzichtig metaalverf ,roest en eventueel pigmenten aanbrengen onder dat opgekrult randje verf. Veel werk aan maar prachtig.

Nu ja ,ik kom dat ook wel eens tegen hoor. Het beste is als je iets afplakt, spuiten en afplakking verwijderen. Doordat je verf nog niet droog is zal het ook niet kraken of een rand achterlaten.
 
Ron , jammer van je tegenslag met valleyo , met maskol heb ik zelf nog nooit gewerkt zelf zou ik eerder kiezen voor afplakken met tamiya tape of met worstjes van bleu tack , hoppelijk blijf murphy deze keer weg

tom
 
....... afplakken met tamiya tape ........

@ Tom : ook opletten dat de verf niet te dik ligt tegen de rand van je tape. Gevaar voor een opstaand verf-randje als je je tape wegneemt + dat je kans hebt dat er verf onder je tape kruipt.
 
Met Maskol is wel degelijk een goede en scherpe rand te krijgen en wat de grote van het oppervlak betreft dat maakt niets uit want het gaat tenslotte om de rand en de rest is alleen bescherming.

Klein voorbeeldje van de scherpe randen en dit model is alleen met Tamiya verf gespoten
DSC_6099.jpg

Maar zoals ik al aangaf is waaschijnlijk de Vallejo verf de boosdoener omdat deze veel langer flexibel blijft (dus een beetje een elastiek idee) terwijl Tamiya gewoon hard word en dus ook strakker kan krijgen met afplakken of Mascol.

Ik werk sinds kort met Vallejo en moet dus ook nog alle eigenschappen van deze verf leren zowel de goed als slechte ;)

Tom ik zal inderdaad met bleu tac of zoiets kunnen werken maar ik moet een echt scherpe afscheiding krijgen en dat lukt niet met bleu tac volgens mij.

Maar we geven ons nog niet gewonnen 8)

Ron
 
Met Vallejo is het te doen hoor, maar je moet in hele fijne laagjes spuiten, zowiezo geldt dit in het algemeen en zeker als je met afplaktape werkt.
 
het is mogelijk om met blue-tack mooie scherpe randen te krijgen, maar de dikte van de worstjes bepaalt voor een groot deel de overspray. Zoals eerder aangehaald, met vallejo kan je goed en gemakkelijk spuiten, maar het is compleet anders dan tamiya of gunze. Ik heb tot nu toe ook nog maar 1 model gespoten in Vallejo, en je moet in dunne laagjes opbouwen, met niet teveel spuitdruk, bij je water om te verdunnen kan je een beetje ruitekuiservloeistof bijdoen, zodat het geheel iets sneller verdampt. En zeker voldoende tijd tussen je verschillende lagen laten bij het opbrengen, want doordat je water gebruikt als verdunning vervliegt je verdunningsmiddel veel minder snel dan bij gunze of tamiya die je verdunt met alcohol. Ik heb wel nog niet geprobeerd of deze laatste ook werkt op vallejo...

het modelleke waarop ik dit geprobeerd heb:

BV_top1.jpg

De witte strepen op de vleugels en de scheiding tussen boven en onder is volledig gedaan met blue-tack
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan