Hoofdsponsor

1/35 Ket-t [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmmm een vliegding in mijn topic :@;):laugh: maar inderdaad dit ziet er zo te zien goed strak uit dus is het wel een poging waard om te proberen Silinoz


Ron
 
Yessss hij is nu helemaal gespoten :laugh:

Ik heb deze reis de bleu tac methode gebruikt (thnx silenoz) en ben er redelijk goed tevreden over helaas zit er nog wat extra bijwerk in omdat op een of anderen manier alsnog enkelen plekjes niet goed afgeschermd waren maar hier is mee te leven gelukkig.

Gestart met de bleu tac aan te brengen, toen de grootste gedeeltes met tape af geplakt en de reswtantjes waar geen tape zat heb ik gemaskeerd met Maskol van Humbroll. (niet op de foto)
DSC_6697.jpg

Na het spuiten en het verwijderen van de tac,plakband en maskol hielden we dit resultaat over een KET-T met stip :), nu de boel nog wat langer laten drogen en dan de laatste restjes maskol verwijderen en de derde camokleur aanbrengen, dit word een zwarte band en deze schilder ik gewoon met het handje.

Let op dit is een dryfit en dus een zooitje hoe alles past ^^

DSC_6699.jpg

DSC_6700.jpg

DSC_6701.jpg

DSC_6704.jpg

Ron
 
nice, very nice. blij dat ik kon helpen ;-). de trekbaren bovenaan, komen deze in een volledig ander kleur, of worden deze ook met de hand geschilderd?
 
Dat ziet er mooi gespoten uit hoor Ron.

Had dezelfde vraag als Silenoz, over de achterkant, komt daar geen camo??
 
Heel goed gelukt ! De camoslierten zijn een echte verrijking naar het model toe ! Goeie kleuren ook. Achterop heeft ie inderdaad geen camo maar net dat vind ik hem iets spannends geven !
 
Ziet er goed uit zo ron, is mooi gelukt met die blue tack.
Welke kleuren heb je gebruikt?
 
Ron , knap gedaan
wordt een prachtige camo

tom
 
Heren bedankt.

Silenoz/Beyond, Ik loop er over te denken om die die trekstang bovenop een menie kleur te geven en als dat niet echt werkt dan kan ik hem alsnog in een groene basis kleur zetten.

Beyond, Inderdaad aan de achterzijde komt dus geen camo, het is inderdaad een beetje vreemd maar het heeft wel wat.

GUnit, Ik vond dit camo patroon ook erg apart vandaar dat ik vandaag erg gelukkig was hoe het was uitgepakt want ik heb hier wel wat bezorgde uurtje over gehad :wacko:

DJs, Ik heb Vallejo Russian green en Deck Tan van Tamiya gebruikt als je eventueel nummers wil hebben dan hoor ik wel.

Tom, Bedankt.

Ron
 
Bedankt voor de kleuren ron, nummers heb ik ;)
 
Oeps het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een update heb geplaatst en ook ben vergeten een tussendoor stap te plaatsen :O
Nou dan gaan we het nu maar goedmaken met jullie.

Ik ben gestart met een lichte modder aan te brengen en deze keer maar weer eens terug gegrepen naar de pigmenten.
Ik heb hier een papje van gemaakt met gips en heavy medium gel mat van Talens, hetzelfde als de gel van MIG alleen goedkoper ;), ik heb geen zand en anderen prut toegevoegd omdat ik het redelijk schoon wilde houden dus niet eerst een paar dagen door het terrein te hebben gereden en als de wielen erop zitten zie je er ook niets meer van terug.
De mix was Europese dust en naderhand hierbij nog een zandkleurtje er doorheen gemixt.
DSC_6818.jpg

DSC_6819.jpg

Hier heb ik wat spetters aangebracht (hier komt nog wel wat bij )
DSC_6820.jpg

Ik heb ook al de wielen gemonteerd omdat ik anders constant in gevecht ben met de laddertjes die voorop en achterop zitten, die braken dus constant af als het voertuig iets te schuin hield.
DSC_6824.jpg

En een met een figuurtje erbij om een ide te krijgen hoe groot dit model is.
DSC_6825.jpg

Gelukkig hoef ik me niet te vervelen want ik moet nog diversen filters en stof effecten aanbrengen op de cabine en kisten achterop.

Oh ja toch nog een stomme fout gemaakt om met een sponsje te werken wat dus fout afliep door mijn eigen schuld....iets te enthousiast dus :$
Ik loop nu te denken om dit op te lossen door middel van enkelen chips in de basis kleur aan te brengen?
Alle ideeën voor een oplossing zijn welkom uiteraard.
DSC_6822.jpg

Ron
 
Ron ik blijf genieten van die magnifieke camostriping die heel ingetogen over het model kronkelt. De kleur van het zand onderaan verlevendigt in grote mate het groen van het voertuig. Ook de banden zien er netjes stoffig uit.

Natuurlijk is niet iedereen een fan van modulair en 3D schilderen (veel bouwers zijn ronduit anti !), maar omdat ik zelf net in dat straatje vertoef ben ik geneigd te denken dat hij nog levendiger kan worden door bijvoorbeeld een paar lichtere filtertjes, gewoon om wat meer de boel open te trekken. Maar dat is verder dus geheel persoonlijk en je doet er vanzelfsprekend mee wat je zelf wil. En dan nog blijf ik dit een mooi model vinden, simpel !
 
Ik vind persoonlijk dat je chipping niet verkeerd is, het heeft echt iets levendigs aan je model.
Misschien nog een paar kleine chips zetten en een kras of streep over het volledige gedeelte boven de trap.
 
Mooie Ket-T met knappe verwering! Een geslaagt model als je't mij vraagt! ;-)

Erwin.
 
Thnx mannen,

Guy ik wil nog enkelen filters op sommigen panelen aanbrengen, ik doe meestal eerst het grove werk om het zo te noemen en dan heb ik iets meer overzicht voordat ik verder gaat maar met dit model mis ik iets aan inspiratie maar dat is mijn schuld :$

DJs inderdaad ik liep ook in die richting te denken en anders doe een gereedschapskist of enkelen verkeers pionnen, die kegels met oranje banden, wonderen ;)

Erwin bedankt maar er komen nog wel aardig wat onderdelen op het voertuig die nog volledig behandeld moeten worden dus ik kan nog even voorruit met dit model.

Ron
 
Ron , de camo komt er goed uit omdat je verweering zeer goed geslaagd is
je figuur toont inderdaad de grote van je ket-t ,supper machine trouwens


knap bezig

tom
 
Ron, ik heb een retestrak idee : een rood/wit gekleurde ketting, zoals je die ziet als er iets afgebakend moet worden !
 
Een rood-witte ketting daar gaan we eens over nadenken Guy.

Weer wat onderdelen gechipt en op zijn plekkie aangebracht om later te bekijken of er hier en daar nog een filtertje kan worden aangebracht.

DSC_6855.jpg

DSC_6856.jpg

DSC_6857.jpg

DSC_6858.jpg

Nog een lange weg te gaan voordat deze rakker gereed is :$

Ron
 
Maar wel erg goed op weg! Dat lichte wiel is een leuk iets, goed bekeken.
 
prachtwerk! is even met de mond open staan gapen dit! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan