Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties

Er komt geen 2de beplanking of fineerlaag op, deze romp word geschilderd en zal dus met plamuur behandeld worden na eerst een primer aan te brengen omdat deze beter hecht dan, tip van Rik.
 
Mooi hoor, Dirk. 't Wordt tijd dat ik nog eens kom kijken geloof ik.
 
ja dirk ik vind het al een mooi schip worden ben benieuwd naar hoe ze er straks uit ziet al ze in de plamuur zit:wub:

gr ron
 
Ja he Dominiek, eens afkomen he.
En Ron, ik ben ook benieuwd, maar het komt wel goed, heb volle vertrouwen in mezelf ^^
 
De eerste stap in het afwerkingsproces.... schuren, schuren, en nog eens schuren.... :P

Maar dat maakt het wel af.... Ga zo door, ziet er goed uit...
 
Beplanking Yamato ( plamuur )

Zo hier dan een foto of 2 van het aangebrachte plamuur.
1_IMG_3995.jpg

En dan maar laten uitharden tot morgen en dan schuren maar he :P
1_IMG_3994.jpg
Na dat ik deze laag grondig heb bijgeschuurd zal ik kijken waar er nog bijgewerkt kan worden, en dan terug schuren en schuren.
Dit zal ik dus een aantal keer doen tot ik tevreden ben van de romp, ik zal proberen om terug een mooie gladde romp te bekomen, ze mag wel wat plooien hebben in de huid platen,maar niet overdrijven, echte schepen nieuw van de werf zijn ook nooit recht, echt niet.

Dus tot de volgende.


(* 3 uur aan gewerkt, totaal 56 uur )
 
Laatst bewerkt:
echte schepen nieuw van de werf zijn ook nooit recht, echt niet.

He,he,eeeehhhhhhh, wat je zegt is wel waar......... maarrrrrrrrrr.

We hebben het over een model. Dat betekend een natuurgetrouw model van het origineel. We splitsen dit op in twee types. Nieuwstaat dit is dus strak glad en vlak.

De andere tak is echt natuurgetrouw. Deze is dus incl verwering etc.

Wat ik dus wil zeggen is maak een keuze.... En blijf bij dit plan.

Ik blijf je met arensogen volgen...:P
 
commandotoren Yamato + romp update

Zo, een beetje mooi weer en heb ik de romp zitten schuren en nog een laag primer gespoten buiten, nu zie ik terug de foutjes die ik kan gaan bijwerken, zal nog 1 of 2 keer moeten gebeuren denk ik, tot ik tevreden ben uiteraard.


1_IMG_4000.jpg


1_IMG_4001.jpg


1_IMG_4002.jpg


1_IMG_4003.jpg

Dan heb ik terwijl de romp aan het drogen is nog een paar ijzeren onderdelen een zeep sopje gegeven en zijn deze ook laar om verder gemonteerd te worden, dit is een serieus werkje hoor, niet onderschatten, want op al die geschutten die je ziet liggen moet ik ook nog eens 2 of op sommige 3 lopen maken, dus veel werk, dan nog al deze lopen monteren, is secuur werkje ( zoals alles).
1_IMG_3999.jpg

Ook nog een paar onderdelen en klein geschut op de commandotoren geplaatst.
1_IMG_3997.jpg

En dan een foto van commandotoren met radar er op, nog niet gelijmd.
1_IMG_3998.jpg

Einde van deze update

(* 5 uur aan gewerkt, totaal 61 uur )
 
Laatst bewerkt:
8) wow dirk dat ziet er tog lekker strak uit hoor veel bijplamuren zul je tog niet moeten doen van hier gezien :)

en het ijzer werk is zeker een hele hoop . ziet er goed uit ook je toren en de radaar ziet er netjes uit hoor 8)
 
8) wow dirk dat ziet er tog lekker strak uit hoor veel bijplamuren zul je tog niet moeten doen van hier gezien :)

en het ijzer werk is zeker een hele hoop . ziet er goed uit ook je toren en de radaar ziet er netjes uit hoor 8)

Bedankt voor uw mooie reactie Dirk ;)

Maar dat bijplamuren zou je nog van staan kijken hoor, ik zal vandaag of morgen nog een foto zetten van de romp waar ik de plamuur heb aangebracht, ik ben nog niet zo snel tevreden, ik wil hem redelijk strak krijgen en dit is nog bij lange niet goed genoeg.

De toren en radar zijn goed aan het meevallen, en het geheel moet nog in de verf wat het nog mooier zou moeten maken, dus dit beloofd.
 
Die laatste toren begint zich aan de werkelijkheid te spiegelen.
Het ziet er steeds beter uit.

Maar, laat je die romp buiten liggen om te drogen? Met deze wiond van vandaag, moeten er toch kleine deeltjes in waaien en meedrogen op deze manier?
 
Die laatste toren begint zich aan de werkelijkheid te spiegelen.
Het ziet er steeds beter uit.

Maar, laat je die romp buiten liggen om te drogen? Met deze wiond van vandaag, moeten er toch kleine deeltjes in waaien en meedrogen op deze manier?

Kijk eens waar hij staat, naast de platen geen wind ;)
Maar heb hem maar 25min laten buiten staan tot ik hem kon verplaatsen.
 
Ik ken niet veel van schepen maar vindt het mooi werk.

De toren ziet er goed uit met de PE.

Mark
 
je bent hier reclame aan het maken voor die kit hé, ik heb enorm veel zin om die ook aan te schaffen:wub:, en als ik dit topic doorloop weet ik ineens hoe het moet;)
 
Mooi werk Dirk,

Die romp ziet er een stuk imposanter uit met die grijze primer erop. :)

De bewapening is nog een flinke klus, maar dat maakt dit schip wel heel speciaal hé ?

"Wet Sellery"
 
Hoi Dirk,

je romp ziet er zeker netjes uit hoor.
Toch even een vraagje waarom geen grijze primer gebruikt?
Zie je de foutje toch beter of niet, heb je bewust witte gebruikt.
En die toren krijgt al heel wat vorm!!
 
Hey Dirk,

ik heb net je bouwverslag hier zitten doorlezen... jongen, jongen, wat een werk. De draai in mijn hersenen die ik te veel of te weinig heb voor heli's heb jij blijkbaar voor boten.
Hoe dan ook, het wordt een prachtig ding dat met veel liefde en toewijdig zal gerealiseerd zijn.

Heligroeten en nog héél veel bouwplezier,
sayonara,

Nick
 
Beplanking Yamato ( plamuur )

Voila, en dan de foto waar je kunt zien hoeveel ik nog wil bijwerken.

1_IMG_4006.jpg
Nadien terug een primer laagje en dan nog eens bijwerken, daarna zal ik pas de eerste lak laag aanbrengen om de kleine foutjes nog beter te zien.


(* 1 uur aan gewerkt, totaal 62 uur )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan