Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit blijf ik volgen, want ik moet ook nog zo'n romp gespoten krijgen.
Heb nog zo'n grote airbrush liggen, die waar men auto's mee spuit, 1 liter verf en de romp is klaar.:laugh:

Erik.
 
He Kurt en Dirk,
Ik heb inderdaad ook zo'n grote spuit pistolen liggen, maar deze zijn iets te groot voor dit werk hehe :D
En Kurt zo te zien aan u Bismarck zal het geen jaar meer duren hoor.

Nu, ik heb net eens getest met de Infinity op 0.8 bar en ik krijg hetzelfde resultaat.Ik heb dan ook terug op 1.8 bar en zelf 2.2 bar gespoten, blijf ik hetzelfde bekomen, al denk ik dat ik het gedekt zal krijgen.
Ik zal zo nog eens de andere soorten testen, en dan zie ik wel, het probleem is alleen, vind eens de kleur die ik wil in Vallejo want in Aqua Revell hebben ze die kleuren nog niet, die ral 3009 en marine grijs of de ral 7021.

Zo straks nog eens het resultaat van de andere tests.
 
vind eens de kleur die ik wil in Vallejo want in Aqua Revell hebben ze die kleuren nog niet, die ral 3009 en marine grijs of de ral 7021.

Het rood zou volgens verschillende sites Reddisch Brown zijn en dat is wel degelijk te krijgen bij Revell.
Namelijk nr. 36137
En de RAL 7021 zou overeenkomen met het Antraciet van Revell Aqua, nr 9, maar daar heb ik mijn twijfels bij.

Erik.
 
Ik denk ze te hebben gevonden bij Vallejo namelijk:
Ral 3004 = 926 ik zal de 3004 of 926 gebruiken ipv ral 3009, is iets donkerder en beter vind ik.
En voor het grijze heb ik 866 tegen gekomen, zou het beste bij die 7021 komen.
Toch bedankt om te helpen zoeken Dirk ;)
 
Toch gebruik ik deze methode ook altijd.

1_IMG_4006.jpg

Eerst een volledige laag plamuur,dan schuren met een blokje.Dan weer een laag en weer schuren met een blokje.Dan primer en controle.En dan met een flexibel plamuur mesje over de oppervlakte "strijken" met plamuur.Schuren met 800 of 1000 en da nweer primer en controle.Dat zolang tot je tevreden bent ermee.

En dan de laklaag.

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dirk, heb je nu G4 gebruikt op de romp of enkel primer voordat je begonnen bent met plamuren?

Persoonlijk zou ik de romp schilderen ipv te spuiten, ik vind dit bij schepen het mooiste...
 
Ik heb enkel primer gebruikt, als ik heel eerlijk mag zijn ben ik het vergeten, pas als ik aan de eerste plamuur ronde begon zat ik te vloeken dat ik normaal eerst het hout ging laten impregneren met de G4, maar een aantal laagjes primer doet het ook goed, al moet ik zeggen dat Laurent toch zei dat dit helpt om kraken in je verf te doen voorkomen.
 
Misschien kan je de binnenkant nog voorzien van een laagje G4 Dirk.
Het zal zeker helpen tegen scheurtjes maar volgens mij ga je dit zonder G4 ook niet krijgen hoor. ;)
 
Aan de binnenkant heb ik gebruik gemaakt van een mengeling van lijm met schuurstof er in, zodat ik dus ook een betere hechting en een stevigere romp krijg, ik heb dit zoals je op sommige foto's eerder kunt zien, royaal aangebracht, dus stevig is het wel.
Nu nog G4 aan de binnenkant aanbrengen heeft volgens mij niet veel zin meer, omdat ik dus met die mengeling zit.
Bedankt om mee te denken en uw reactie.
 
Beplanking Dek + Geschut


Hier heb ik het eerste deel van het dek mooi passend gemaakt en vast gelijmd met houtlijm en 1 nageltje om deze goed op de spant te laten drukken, ook de spanklemmen houden het stukje dek mooi op zijn plaats.
Ik heb dit eerste deel al gelijmd omdat ik nu alle andere delen ertegen aan kan leggen en een beetje kracht kan uitoefenen om ze passend te maken.
1_IMG_4015.jpg

Hier zie je het nageltje zitten en ook de klemmen zie je staan.Het nageltje op de verstevigingsbalk heb ik er al uit genomen om het dek mooi te aansluiten natuurlijk :P
1_IMG_4016.jpg

Hier heb ik het dek gewoon er eens opgelegd om te kijken hoe ik uitkom op het achterschip, zo te zie zal het allemaal in zen plooi komen.Je ziet dus hier en daar dat ik een klein beetje zal moeten aanpassen om ze mooi tussen de romphelften te krijgen, zoals je ziet aan bakboord midschips, daar zal ik een klein beetje moeten wegschuren om het dek er te laten invallen, maar met mijn zalige bandschuurmachine is dit een plezier.
Ook het nieuw tril schuurmachine is zalig om te hebben en een must vind ik voor iedere modelbouwer.
Is zeer makkelijk voor de kleine schuurwerkjes, hout plastic of metaal, en is relatief goedkoop.
1_IMG_4020.jpg

Dan hier een foto van het geschut die ik ook samen aan het lijmen ben.
1_IMG_4017.jpg

De loopjes liggen er al naast.
1_IMG_4019.jpg

Dan hier zie je pas terug hoe klein deze geschuts kanonnen zijn.
1_IMG_4018.jpg

En dan een plankje genomen en er kleine gaatjes in geboord, daar staan deze voorwerpen mooi klaar om gespoten te worden.
1_IMG_4022.jpg
Tot zover deze update

(* 3 uur aan gewerkt, totaal 69 uur )
 
Laatst bewerkt:
hallo dirk

indrukwekend al die kanonen het schip ziet er al goed uit

gr ron
 
Dirk, heb je aan de pillen gezeten waar je niet aan mag komen of wil je er gewoon over praten.

Mooi man. Die details. :O Lekker verder gaan.
 
:D ik denk dat hij springbonen gegeten heeft :laugh:

het ziet er wel heel netjes uit dirk maar moet je het dek langs bb en sb ook niet lijmen ? of komt daar van boven nog een latje tegen zodat het dek niet krom kan trekken
 
Update 17-10-2009

Zo een foto van de beplanking van het dek waar ik aan begonnen ben.
Ik heb er geen zwarte boorden op de latjes gedaan omdat ik nergens kon zien dat ze gekalefaat zijn.

1_IMG_4025.jpg

(* 5 uur aan gewerkt, totaal 74 uur )
 
Laatst bewerkt:
is dat hele dek beplankt met die latjes die daar rechts liggen op de foto?:ohmy:
 
Ja man, wat een snelheid van bouwen toch :wacko:
Het gaat niet ten koste van de kwaliteit van het geleverde werk zo te zien dus doe zo verder zou ik zeggen ;)

Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen om geen zwarte naden te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan