Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties mensen.

update 1-11-2009


Nog een klein beetje verder aan het spuiten geweest, allee, een klein beetje is het woord niet echt, heb redelijk wat aan het airbrushen geweest.
Een groot deel van het geschut is dus in de lak gezet en hier op de foto heb ik net alles in de matte vernis gezet.
1_IMG_4071.jpg

een van de dekplaten voor het achterschip in de lak gespoten.
1_IMG_4072.jpg

De voet van het geschut en commandotoren enz ... in de lak gespoten, eerste laag.
1_IMG_4073.jpg

En ook de commandotoren en radar een eerste laag gegeven van de lak, ik gebruik voor deze kleur nu Testors 4752 Gunship grey, met een verdunning met gedestilleerd water 5:1 wil dus zeggen 5 delen verf en 1 deeltje water, werkt bij mij perfect.
1_IMG_4074.jpg

Sorry voor de niet al te beste foto's, je ziet moeilijk de echte kleur, maar omdat ik op mijn zoldertje werk is het moeilijk om foto's te maken met echt daglicht en ik zie het niet zitten om alles naar beneden te dragen om alleen maar een foto te nemen en het risico te lopen brokken te maken.

(* 3 uur aan gewerkt, totaal 87 uur )
 
Laatst bewerkt:
ja dat zou stom zijn en dat voor een paar foto s brokken maken. het ziet er wel goed uit dirk
en lijkt me heel goed gespoten B:
 
Ik ben eigenlijk niet tevreden van de foto's, je ziet er bijna niets op, ik zal ze proberen beter te maken.
 
Een beetje laat maar toch vindt het dek er prachtig uitzien.
En al mooie vorderingen met de commando toren.

blijf in stilte volgen.

Mark
 
Ziet er netjes uit.
Dit lijkt me ook moeilijk op de foto te zetten, misschien een achtergrond met meer contrast gebruiken (maar zeker niet beneden gaan met de kans op brokken).
 
Update 02/11/2009

Heb eens geprobeerd om een beetje duidelijkere foto's te maken van de commando toren zodat je het kleur beter kan zien, ik hoop dat het een beetje beter is.

1_IMG_4079.jpg

1_IMG_4081.jpg
Dit is nog maar voor de eerste keer gespoten, ik heb juist gedaan met de 2de laag Testors 4752.

1_IMG_4080.jpg

Ook ben ik nog een beetje verder gegaan met het beplanken van het dek, deze is ook bijna klaar om te schrapen.
1_IMG_4076.jpg

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 89 uur )
 
Laatst bewerkt:
picobello allemaal? maar het dek scharpen? wat bedoel je daarmee. is dat om het ruwer te maken?
 
Hoe bevalt die Testors nu om te spuiten, Dirk?
 
Schrapen Kurt
Dit is het dek effen maken, in plaats van schuren schraap ik door tips van Rik en anderen met een stanley mes, zo'n brede, die hou je onder een hoek van 45° en trekken maar.

Hoe bevalt die Testors nu om te spuiten, Dirk?

Dominiek, Testors is vanaf nu mijn verf, er komt geen andere meer binnen, of als er een kleur is natuurlijk die testors niet heeft en heb het echt nodig, ja dan kan ik niet anders, maar Testors is prachtig man.
 
Hoi Dirk,

ik heb even de tijd genomen om een kijkje te nemen hoe ver je bent.
Er komt stel aan een beetje zicht in, mooie foto's van je toren!!
Ik blijf zeker op geregelde tijden kijk hé, suc6 nog!!
 
Dank u mensen voor de lovende woorden

update 04-11-2009

Nog een paar kleine stukjes gemonteerd, die tekening zat dus bij de bb, ik heb hier een copytje van genomen en gebruikt om de lijn over te zetten zoals de bb beschrijft.

1_IMG_4089.jpg


1_IMG_4090.jpg

Hier onderaan de keil heb ik wat plamuur aangebracht om er mooie rondingen in te krijgen, als de plamuur dan droog was heb ik het mooi geschuurd .
1_IMG_4085.jpg

En dan de beplanking van het dek al de eerste laag vernis gegeven, ziet er mooi uit, de vernis is Magonie, en ik zal er een laag of 3 van op doen en tussen elke laag een beetje schuren met fijne korrel.
1_IMG_4091.JPG


(* 4 uur aan gewerkt, totaal 93 uur )
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer mooi uit.
Beplanking is echt goed met die verschillende tinten.

Erik.
 
ziet er goed uit dirk 8) komen er nog roostertjes op die uitsteeksels of word dit ook beplankt ?

wel op passen dat je dek nu niet gaat krom trekken met langs 1 zijde te behandelen. mischien met de behandelde kant naar onder leggen( als het droog is ) en er iets zwaar opzetten zodat de buiten kanten niet naar boven krollen.

maar dit kan best mee vallen hoor. maar beter voorzorgen dan later met de vodden zitten ;)
 
wel op passen dat je dek nu niet gaat krom trekken met langs 1 zijde te behandelen. mischien met de behandelde kant naar onder leggen( als het droog is ) en er iets zwaar opzetten zodat de buiten kanten niet naar boven krollen.

Nou,ik vind dit best wel een goed en verstandig idee,goed aan gedacht.Beter voorkomen dan genezen.

Ron.
 
Bedankt voor tip Dirk zal ik omdraaien zodra die een beetje droog is.

En inderdaad er komen nog roosters op die uitsteeksels, dit is voor een later.
 
Dirk heeft een goed punt hier.

Volgende keer beter wachten met lakken tot het dek vast gezet is op de plaats. Dan zul je daar geen ellende mee hebben. Maar dat is voor de volgende keer.

Verder ziet alles er toch weer goed uit.

De houten dekspanten die je gemaakt hebt netjes schreuren en de koppen even instrijken met verdunde plamuur. Die gele welbekende tubes kun je met water verdunnen, dat trekt dan in waardoor de koppen niet meer zoveel verf gaat trekken. ;)
 
Update 05/11/2009

Hier de onderkant nog eens gespoten met primer van Action

1_IMG_4095.jpg

Dan in de lak gezet als een eerste keer met Testors 4752 die nog altijd prachtig spuit :D

1_IMG_4101.jpg

2de laag vernis, nog een laagje en het zal goed zijn denk ik.


Tot zover deze foto's


(* 1 uur aan gewerkt, totaal 94 uur )
 
Laatst bewerkt:
1_IMG_4096.JPG


Dit ziet er toch fantastisch uit,ik vind dat altijd mooi om bij een houten dek die kleuren verschillen erin te kunnen zien,Het is immers een natuurlijk materiaal,mooi werk,Dirk.

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan