Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het dek is prachtig, ook het spuitwerk met testors is knap, die verfjes ga ik ook eens proberen.;)
 
Update 06/11/2009


Dan al het messing dek op zijn plaats gelijmd en straks het dek mooi op zijn plaats leggen en kan ik de romp aanpassen dat het overal mooi aansluit op elkaar.
De messing heb ik gelijmd met CA lijm en de kleur is primer van Action.
1_IMG_4110.jpg


1_IMG_4111.jpg

Dan het dek er los op gelegd om aan jullie eens een totaal picture te laten zien.
1_IMG_4112.jpg
Tot zover deze update

(* 3 uur aan gewerkt, totaal 97 uur )
 
Laatst bewerkt:
dat past als gegoten 8) dat ziet er wel heel strak uit dirk mooi werk dat je hiet vericht hebt ;)
 
dat past als gegoten 8) dat ziet er wel heel strak uit dirk mooi werk dat je hiet vericht hebt ;)

Ooo maar ben er nog lang niet hoor, de romp past nog niet helemaal moet nog wat plamuren om hem mooi te doen aansluiten, had in feite nog een foto van de zijkant moeten nemen dan hadden jullie het gezien, zal ik straks of morgen eens doen.
Voor de rest ben ik wel tevreden, het komt zeker goed, en is toch een groot schip als je hem zo ziet.
 
:laugh: ja van een klein sceepje kun je hier niet meer spreken dat is wel duidelijk ;)

ben beniewt naar de andere foto langs op zij getrokken
 
update 06-11-2009

Dan de beloofde foto's van de zijkant.
Hier zie je dus mooi dat het nog een beetje plamuur zal nodig hebben, maar erg is dit niet.
1_IMG_4114.jpg

Hier heb ik voor alle zekerheid een stukje hout tussen gelijmd, dan moet ik de over gebleven ruimte niet gaan opvullen met plammur, zoals je kunt zien aan de overkant moet er nog een stuk weggesneden worden, en het dek moet nog een mm of 2 meer naar beneden op deze plaats, dus komt helemaal goed :D
1_IMG_4115.jpg

Hier ook nog een klein beetje schuurwerk maar veel is het niet.
1_IMG_4116.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update 06/11/2009


Ik heb me nog een beetje bezig gehouden met het aftekenen van de patrijspoorten aan bb kant.
Bij de bouwbeschrijving zat er een tekening op schaal 1/1 van het model en deze moet je uitsnijden en op de plaats houden die is voorzien,Dan met een naald de patrijspoorten aftekenen, lekker makkelijk, alleen bij het achter- en voorsteven moet je een beetje opletten en eerst een rechte lijn tekenen om zo alle patrijspoorten op dezelfde hoogte te hebben.
1_IMG_4118.jpg

Hier dus met een naald ( ik gebruikte een krasnaald voor metaal) genomen en de gaatjes mooi afgetekend.
1_IMG_4119.jpg

Ik heb ook al aan de bb zijde met plamuur de voorsteven bijgewerkt, morgen word daar aan verder gedaan.

Tot zover deze update



(* 2 uur aan gewerkt, totaal 99 uur )
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat goed vooruit Dirk, ziet er heel mooi uit ^^

Zitten er in de kit messing patrijspoortjes, of moet ge ze gewoon uitboren ?

"Wet Sellery"
 
Dat gaat goed vooruit Dirk, ziet er heel mooi uit ^^

Zitten er in de kit messing patrijspoortjes, of moet ge ze gewoon uitboren ?

"Wet Sellery"

Er zitten messing patrijspoortjes in de kit idd.
 
Ik weet niet wat de diameter van de patrijspoorten is, maar misschien kunt ge zoiets als dit gebruiken om de patrijspoorten te maken ? :

oeillet_chaussure_base.jpg

Bron : zeilringen - rivetten - gespen - drukknopen - ringen

"Wet Sellery"
 
Bedankt Pascal is wel een leuk idee, zal dit eens bekijken ;)
 
Ziet er goed uit Dirk, maar die patrijs poorten zijn inwandig, dus geen ringen of wat dan ook gebruiken. Dus gewoon een gaatje boren en eventueel met een ander boortje die groter is qua diameter nog even voor de helft inboren. Zie maar eens bij mijn Kareldoorman. Daar heb ik dit ook zo gedaan. Dan kun je met een beetje inkt de randjes verduidelijken en heb je mooie patrijs poorten. Deze gaan ook naar binnen to open indien mogelijk. ;)
 
ik sluit me bij rik aan wat de patrijspoorten betreft

voorde rest ziet er goed uit8)
 
Zo leren we elke dag weer eens iets bij heh.
 
Ik wil niet moeilijk doen, maar de meeste schaalmodellen hebben patrijspoorten met een ring aan de buitenkant :

Yamato%20JG%2018.jpg

yamato13.jpg
Bron : steelnavy.com

Deze foto is van het model (schaal 1/10) in het Kure museum :
y001s.jpg

Lijkt mij toch dat de luikjes van de patrijspoorten aan de buitenkant zitten ?


Heb nog een leuke site gevonden met 3D-tekeningen, deze zijn gemaakt voor de serie "Dogfight" op History Channel :

3DHistory - The new way of showing history -

"Wet Sellery"
 
De laatste foto is een goede om even te laten zien. Waar zie je dan de patrijs poort aan de buitenkant?

Ennnn. Pascal. Even serieus. Ik weet dat je niet lastig wil doen, maar voor schepen geld eigenlijk het zelfde als voor jou Ferrari. Deze moet toch zo accuraat mogelijk gemaakt worden. Dan geld wat je vaak bij modelschepen ziet, net als voor jou auto dus ook niet. Wat je laat zien met die vijsogen is een goed idee maar niet voor accuraat bouwen. Kit fabriekanten werken hier vaak nog mee omdat het makkelijk is en men dit verwacht. Meer als dat is het niet.
 
Volgens de bb moet ik voor de patrijspoorten een gaatje boren precies de diameter van de messing patrijpoort die ik er bij heb gekregen, dus een 2 mm.
Dat wil zeggen dat de patrijspoort gelijk komt te zitten met de romp van het schip, maar als ik het voorbeeld in de bb zie, dan zitten ze er op gelijmd, ze komen dus buiten de romp te steken, ik zal proberen om ze gelijk met de romp te steken.
Toch moet ik zeggen dat het idee van pascal niet mis is.

update 09-11-2009

Dan heb ik het stukje hout die ik voor de zekerheid heb gelijmd bewerkt met een beetje plamuur om dan later mooi strak opgeschuurd te worden.
1_IMG_4124.jpg

Ook aan de voorsteven heb ik met plamuur bezig geweest om alles strak te krijgen.
1_IMG_4123.jpg

De lopen en de bescherm hoezen heb ik er op gelijmd.
De kleur van deze bescherm hoezen heb ik gemaakt van 80% wit 20% brons als eerste laag.
Dan heb ik groene oker gebruikt als afwerking en zo komt het het dichtst bij de orginele kleur vind ik.
1_IMG_4120.jpg

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 101 uur )
 
Laatst bewerkt:
Hmm, 1/10, nu dat lijkt me nog eens een schaal om in te werken, alles veel eenvoudiger als je het mij vraagt.
Nu nog even een formuliertje invullen voor voor euromillions en daar gaan we dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan