Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je van plan om hem op 1/1 te bouwen misschien???? :O

Waarom???
Ik denk dat ze geen kleinere potjes maken daar zo.
1L zal het kleinste zijn denk ik, en Dominiekske menne beste maat, dat is geen klein bootje hoor die Yamato, die is meer dan 1 meter lang hoor, dus zal wel wat verf nodig hebben maar een liter is inderdaad veel, maar dat loopt niet weg ;)
 
Bij ons kan ik die laten maken in potjes vanaf 0,25 liter.
Lijkt me iets handiger.

Verder ben je goed bezig, ik steek hier heel wat op voor als ik zelf begin (ergens binnen 5 jaar ofzo :laugh: :P )

Erik.
 
Bij ons kan ik die laten maken in potjes vanaf 0,25 liter.
Lijkt me iets handiger.

Verder ben je goed bezig, ik steek hier heel wat op voor als ik zelf begin (ergens binnen 5 jaar ofzo :laugh: :P )

Erik.

En ik maar wachten tot je me volgt, ik dacht al die is in het geniep begonnen en zal zo zijn foto's posten dat hij even ver staat als ik, maar zal wachten worden dus.
Wat die verf betreft zal ik morgen eens gaan kijken en er gelijk meebrengen, als het kan 0.5L zou mooi zijn natuurlijk.
 
Update 23-09-2009

Gewoon vertellen dat ik nog verder gedaan heb aan de beplanking en een stukje aan de support voor de commandotoren en natuur lijk de tijd proberen bij te houden, daarom schrijf ik dit nu :D

(* 3 uur aan gewerkt, totaal 32 uur )
 
Update 23-09-2009

Voila, dan hier nog wat foto's van de vorderingen van de beplanking.
1_IMG_3885.jpg


1_IMG_3886.jpg


1_IMG_3887.jpg

Ik denk morgen klaar te zijn met de beplanking, dan begint het echte schuurwerk :wacko:
1_IMG_3889.jpg

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 34 uur )
 
Laatst bewerkt:
Begint al een aardige dame te worden. Snel gedaan hoor, in 32 uur.... ;)

Ben benieuwd naar de rest straks.
 
Ziet er goed uit.
Kan misschien beter ineens mee op de boot springen en aan de mijne beginnen.
Eens een nachtje over slapen.

Erik
 
Update 24-09-2009

Zo, om verf geweest naar de gamma ral 7021 grijs, en eens een canon mee gespoten, het ziet er goed uit alleen als ik spuit zijn het allemaal kleine puntjes, is dit de druk of de verdunning van de verf, ik verdunde 7 delen verf 3 delen gedistilleerd water.
1_IMG_3890.jpg


1_IMG_3893.jpg

En dan de beplanking die gedaan is, heb wel nog aan de binnenkant verstevigd met mix van schuurstof met lijm.
1_IMG_3895.jpg


Hier en daar moet nog een klein spietje in geplaatst worden en dan morgen schuren maar.
1_IMG_3894.jpg

Tot zover deze update

(* 4 uur aan gewerkt, totaal 38 uur )
 
Laatst bewerkt:
Update commandotoren Yamato

Dan zal ik een klein beetje uitleg geven hoe ik de radar verder heb gemaakt met PE.
Aan de hand van een reeks foto's kun je het een beetje volgen.

1_IMG_3897.jpg

Ik heb dus een stukje PE moeten nemen en er 4 hoekjes uitsnijden.
Dan plooien en gelijk snijden met het houten malletje die er bij zat, mooi he :D
1_IMG_3900.jpg

Hier dan het resultaat.
1_IMG_3898.jpg

Dan het resultaat naast een oude belgische 1 frank muntje om je de grote te laten zien.
1_IMG_3901.jpg


1_IMG_3899.jpg

Dan heb ik nog een PE onderdeel moeten plooien en heb ik dan uiteindelijk de radar bekomen.
1_IMG_3902.jpg

Een gemonteerd
1_IMG_3903.jpg

Beide gemonteerd, dit geheel moet nog grijs gespoten worden, maar dit doe ik pas als het volledig klaar is zoals alle stukken van de commandotoren.
1_IMG_3908.jpg

Hier ben ik dan de lucht roosters aan het maken ook in PE
1_IMG_3905.jpg

Alles samen gelijmd en dan nog een beetje bijschuren en plooien om goed te doen aansluiten op de accommodatie.
1_IMG_3907.jpg
Zo einde van deze update.

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 40 uur )
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit.
En het is precies makkelijk :P :P
Heb de onderdelen al eens bekeken en de pasvorm is soms maar zozo.
Of is dat een gedacht?

Erik.
 
Wel, echt makkelijk zou ik niet zeggen, het is wel makkelijker dan gewoon een kit kopen en via het plan werken, alles word netjes uitgelegd.
Dat er hier en daar wat moet bijgewerkt worden, ja dat is waar, niet alles past, soms grote delen moet me weg schuren, zoals ik in eerder verslag schreef, hoe sommige mensen het gaan moeten doen met alleen een vijl, mja, ze zullen weten wat gedaan :)
 
dirk de radar ziet er wel goed uit hoor en ook je kanonetje.
wat de verf betreft 7/3 lijkt me een aardige meng verhouding maar het zou natuurlijk kunnen. dit ga je zelv een beetje moeten uit testen op een stukje plastic dat je niet meer gebruikt. als ik spuit meng ik meestal 1verf 3 water.

wat de kleine puntjes betreft dit zou aan je meng verhouding kunnen liggen ( te dik gemengt ) het kan ook zijn dat je als je stopt met spuiten geen lucht meer geeft en zo blijft er elke keer een druppel aan je naald hangen als je dan trug begint te spuiten geeft dit in begin kleine puntjes of soms wel een grote druppel op je werkje. als je nog niet zo goed met een ab kunt spuiten spuit dan eerst een beetje naast je werkje en ga dan over je werkje dan heb je van die druppel geen last meer die er nog aanhangt.

het kan zelfs je primer zijn die nog te grof is en dit kan zig ook vertalen in de puntjes. of gewoon stof.

probeer eens wat uit en kijk of het dan nog is. ik kan je van hier uit niet zien spuiten dus kan ik ook niet zeggen dat het aan je techniek ligt of aan je verf

maar op de foto zie ik niet veel verkeerd hoor het ziet er strak uit 8)
 
:ohmy: dirk ik heb je foto eens uitvergroot op mij pc :tongue:

ik zag niet veel fout behalve dit hier



het ziet er naar uit dat je hier 1 dikke laag gespoten hebt of meerdere lagen dan elders. als je het echt uitvergroot zie je goed het kleurverschil.

maar al bij al valt het best mee hoor en puntjes zie ik zo niet direkt staan. probeer overal even veel verf te spuiten en dan ziet het er best goed uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij hebt niet stilgezeten Dirk!
Je hebt weer mooie stappen gemaakt.
Ik ook met veel interesse naar je PE werk, daar kan ik van leren voor mijn eigen project.

Ga zo door!

Groeten, Rinie
 
Bedankt voor complimenten Mega ;)

Dirk, ik heb inderdaad misschien hier en daar wat kleurverschil nog, maar heb dan ook nog maar 1 laag gegeven, en ik denk dat het wel goed komt na nog een of 2 fijne laagjes te geven, en nadien een matte vernis erover.

Zoals je zei zou het wel eens kunnen zijn dat de primer ook iets te grof gespoten is en te weinig na geschuurd, en als ik dan spuit die hele fijne puntjes zie.
De verf op zich zou niet kunnen?? Behalve de verdunning en de druk dan?
 
Update commandotoren Yamato


Hier zie je een paar onderdelen liggen die ik heb gemaakt uit 1 mm messing draad die een antenne moet gaan voorstellen.
De oogjes zijn uit 0.5 mm messing.
1_IMG_3909.jpg

Hier zie je het gemonteerde resultaat, het geheel moet later nog grijs gespoten worden en hier en daar een detail kleurtje, ook op de antenne komt nog wat wit en dergelijke maar dit is voor later.
1_IMG_3910.jpg

De Commandotoren zelf ben aan het voorzien van de trappen, ook dit geheel moet later grijs gespoten en geschilderd worden met hier en daar natuurlijk details van andere kleuren zoals de vensters enz ....
Ik noem ook schilderen omdat als je airbrush gebruikt je niet overal bij kunt en dit gaan we dan oplossen door de onderdelen waar ik niet bij kon met de airbrush te schilderen.
1_IMG_3911.jpg
Tot zover deze update, ik ga nog klein beetje verder doen :D

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 42 uur )
 
Laatst bewerkt:
8) daar zal het probleem dus al niet liggen

en een probleem ? eerlijk gezegt als je er zelf niet overbegonnen had had ik het zeker niet gezien en buiten het kleine kleurverschil zie ik ook geen fouten hoor zelfs niet als je het uitvergroot.

als je mooi egale laagjes spuit denk ik dat het helemaal goed komt hoor probeer wel je verf wat meer te verdunnen om eens te kijken wat efect dat geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan