Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk,

zijn er nog wat vorderingen gebeurd??:unsure:
Af heb je ook van het prachtige weer genoten met frisse pintje, ik zelf heb samen met het gezinnetjes een lekkere Duveltje gedronken. :8:8:8
Het zijn er meer dan één geworden!!:nowink::nowink:
 
Niet veel, heb men nieuwe foto toestel van vandaag, ben daar nu een beetje mee bezig alles aan het goed zetten en aan het proberen :)
 
Nieuwe foto toestel? Dat betekent dat we nog meer foto's van dit mooie model te zien krijgen?
Goed!

Groeten, Rinie
 
Update 18/08/2010

Een beetje verder gedaan aan de relingen van het zware en minder zware geschut van de Yamato.
Zijn ook al geschilderd met grijze Gunship Testors verf, nu nog de loopje er op plaatsen en de matte blanke lak er op en ze zijn klaar om gemonteerd te worden aan boord van het schip.
Hier een paar foto's van het geschut.

IMG_5329.png


IMG_5330.png


IMG_5331.png


Zwaargeschutwitteachtergrond.png


(*4 uur aan gewerkt, totaal 187 uur )
 
Laatst bewerkt:
Klasse, :) en je nieuw foto toestel heb je ook al onder de knie, scherpe foto's 8)
 
ja watte die foto s zien er wel heel goed uit met de nieuwe kamera.
maar ook het werk mag gezien worden dirk.

zijn de kleuren op de foto ook zoals ze in het echt lijken want het ziet er wat donker uit ?
 
Ja het zijn de correcte kleuren, je ziet ze natuurlijk nu op de foto's iets donkerder of lichter door de flits of door de extra verlichting, maar de kleuren komen zeer goed overeen ;)
 
Hoi Dirk(pantani),

het verschil van de je foto's (lichtsterkte en kleur v. achtergrond) geeft zeker een meerwaarde aan je project !!!8)8)8)
Maar hoelanger ik er naar kijk hoe meer de verschilllende detail je ziet.
Maar een vraagje: aan de zijkanten van je grote afweergeschut zie ik twee uitstekende stompjes zitten.
Zijn deze om de kanonen eraf te nemen???
Op de laatste foto lijkt het dat ze niet helemaal er tegen aan zitten !!
 
Ziet er indrukwekkend uit net als je foto's!
 
Ze zitten allemaal zo John, zal zo wel zitten zeker, waarom geen idee :(
 
Bedankt mensen, ben al tevreden dat jullie de foto's ook goed vinden, moet wel nog beetje werken aan de instellingen, maar komt goed ;)
 
Knappe foto's Dirk ^^

Die stompjes aan de zijkanten zijn volgens mij een onderdeel van het elevatie-systeem van de kanonnen. Dus het mechanisme waarmee de kanonnen hoger of lager kunnen worden gericht.

Groeten

Sellery, wet not soaked
 
Bedankt voor de reacties mensen

Update 19/08/2010

Heb me vandaag een beetje bezig gehouden met de PE , de foto's leggen het beter uit, morgen nog meer uitleg hier omtrent.

Hier alle delen nog in het frame.
Kraanmast.png


Dan 3 foto's van het bijna samengestelde gedeelte.
IMG_5397.png



IMG_5395.png


IMG_5394.png

Morgen meer ;)


(*3 uur aan gewerkt, totaal 190 uur )
 
Zeer indrukwekkend PE werk Dirk!
Welke techniek gebruik jij om de PE delen te lijmen, het ziet er namelijk superstrak uit.

Groeten, Rinie
 
Eum, passen, passen bijsnijden en nog eens passen, dan stukje per stukje vastlijmen, ik heb dus eerst de voorkant vastgepunt met drupje CA lijm, dan als deze droog is kun je dus de stukken nog bijbuigen of door iet kracht te zetten kun je de delen dan dus op hun plaats brengen en terug vast punten met CA lijm, als alles op de correcte plaats zit het geheel hechten.

Meer doe ik er niet aan, alleen het buigen zonder special tool die ik niet heb is wat moeilijk, om zo'n lang stuk gelijkmatig te plooien vond ik tegen vallen, maar heb daar al een trucje voor gevonden voor de volgende keer, zal dus een platte stalen meetlat gebruiken, en spanvijzen, en zo alles vast zetten en dan kun je toch het geheel plooien in 1 stuk, nu heb ik stukje per stukje gedaan met een platte tang :(
 
Bedankt voor de uitleg Dirk. Dat heb je handig aangepakt.
Het lastigst met PE vind ik altijd het lijmen met CA. Hoe zorg je ervoor dat je hele kleine hoeveelheden/druppeltjes op de PE aanbrengt? Ik zit vaak te knoeien met een naaldje...

Groeten, Rinie
 
Bedankt voor de uitleg Dirk. Dat heb je handig aangepakt.
Het lastigst met PE vind ik altijd het lijmen met CA. Hoe zorg je ervoor dat je hele kleine hoeveelheden/druppeltjes op de PE aanbrengt? Ik zit vaak te knoeien met een naaldje...

Groeten, Rinie

Inderdaad Rinie, ik gebruik ook een naaldje, maar maak deze geregeld schoon dat ze een mooie punt blijft behouden, dus de oude CA er af doen iedere keer, allee als er teveel aanhangt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan