Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed idee stalen lat gebruiken als mal om te pooien, kan ook voor andere materialen van pas komen 8)
 
Ik gebruik om CA te lijmen een satepriller (tandenstoker in de volksmond). Wanneer deze te dik of stomp wordt door gedroogde lijm, gewoon een stukje afsnijden met een mes en je bent terug vertrokken.
 
Update 21/08/2010

Hier dan nog wat foto's van de mast en katapult voor de vliegtuigen in PE.

Gespoten in de grijze primer van Action
IMG_5408.png


IMG_5442.png


Dan het plooien van de PE katapult

De onderdelen
IMG_5440.png

IMG_5448.png


IMG_5449.png


IMG_5441.png


(*2 uur aan gewerkt, totaal 192 uur )
 
Schitterend werk weer Dirk.
Ook hele mooie foto's trouwens!

Groeten, Rinie
 
Hoi Dirk,

je pe setje gaan gesmeerd zeg !!!:35::35:
Naast de bouw besteed je ook nog wat tijd om alles nog mooi in een foto-repotage te gieten met je eigen watermerk er in !!!-fck--foto--fck--foto-
 
Bedankt John, we doen ons best he ;)
Morgen komt een nieuwe update van de vorderingen die zijn gebeurt, alles klaargezet voor het spuiten voor morgen, en nog wat geschut geplaatst, morgen foto's.
 
Elke keer weer een kunstwerkje hoor Dirk, petje af :)
 
Geheel dit topic niet meer gezien. Bij mij verdwijnen de nieuwe ongelezen topics steeds na 10 min pauze, maar het ziet er wel heel strak uit. mooi gedaan allemaal.

Maar dat logo.... Is wel heel erg groot hoor....
 
netjes dirk . en je 2 metalen meetlatjes zien er nog onberispelijk uit ;)

als ik het mijne bekijk :wall: is het presies opgegraven uit de loopgraven van den oorlog. moet me na 15 jaar tog maar eens een nieuw aanschaffen denk ik .
 
Strak werk, al die kleine onderdelen schilderen dat is een talent en techniek op zich Applaus
 
Bedankt voor de complimenten mensen ;)

Dan een kleine update
Heb dus nog een beetje geschut aan de Yamato toegevoegd en hier een paar foto's.
Ook heb ik nog de katapults uit PE gespoten, daar volgen in de loop van de dag of morgen foto's van.

Commandotoren2-1.png


Commandotoren-1.png



(*3 uur aan gewerkt, totaal 195 uur )
 
Update 23/08/2010

En dan nog een paar foto's van de kraan die ik maakte, die op achterdek komt te staan om de vliegtuigen uit het schip te halen.


IMG_5490.png


IMG_5497.png

Ook bijna alle geschut staat op het schip nu.

Er is we iets die tegenvalt aan mijn schip, en dat is de romp, hij toont kraken in de verf, ik denk door het leven van het hout, is mijn eigen stomme schuld om geen G4 te gebruiken voor ik de primer en de lak er heb opgezet, nu is er niets meer aan te doen, en is uiteraard terug een leerschool voor mij en nog andere mensen die dit lezen, pas dus op met hout bouw, hout blijft een beetje leven, foto's volgen.


(*2 uur aan gewerkt, totaal 197 uur )
 
hout blijft een beetje leven, dat is de rede dat ik met fineer en epoxy diagonaal bouw Dirk. Bij 1/1 boot karveelbouw na 6 maand op de wal zo lek als een zeef, voor men te water ging werden gedurende 2 weken natte doeken binnen op de bodem gelegd om te zorgen dat de pomp bij het te water laten de boot drijvende kon houden en tijd te geven terug dicht te trekken O-oOcute
 
De volgende keer zal ik de volledige houten romp (als het een geschilderde romp word uiteraard) met G4 bewerken, dan heeft het hout de kans niet meer om te gaan leven, en zou dit euvel opgelost moeten zijn, nu is het natuurlijk een jammerlijke zaak, of het hadden er veel meer moeten zijn zoals het dan op een echte romp met huidplaten gaat gaan lijken.
 
Dirk welke lijm heb je gebruikt voor je romp te lijmen? witte watervaste houtlijm op water basis maakt je hout nat tijdens het lijmen, daarna droogt dat er langzaam uit. Zou voorlopig niets aan doen, maar wachten tot de romp zich gezet heeft, na een winter met de centrale verwarming en daarna die kleine scheurtjes wegwerken .
 
Die kraan is prachtig. En de rest ook trouwens. Mooie details.

Christophe
 
Bedankt Christophe

René, ik zal straks nog een paar foto's plaatsen, en dan zal je zien wat ik bedoel, om dit weg te werken zou ik de romp opnieuw moeten schilderen om het niet meer te zien denk ik, dat zie ik niet goed zitten hoor :)
 
Nog een paar foto's vlug genomen om te tonen wat ik wil zeggen.

Hier zie je dus een van de scheuren in de romp.
IMG_5500-1.png


Dan nog een paar foto's van het geschut en de commandotoren.

IMG_5503.png


IMG_5502.png


IMG_5501.png


(*2 uur aan gewerkt, totaal 199 uur )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan