Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Dirk, ik vind het niet erg dat die kleine scheuren in de romp zichtbaar zijn. Het is tenslotte een schip uit hout, en op deze manier blijft het hout een klein beetje zichtbaar. Het doet zeker geen afbreuk aan uw schitterend werk aan dit model.

Groeten

Wet Sellery
 
Pascal heeft gelijk, gaat echt geen afbreuk doen aan de kwaliteit van je werk en met AB moet dat toch plaatselijk te herstellen zijn ? soms kun je te perfectionist zijn :wink1:
 
Jullie hebben gelijk, ik zal zien wat het zegt nadat hij volledig af is en nog eens in de matte lak gezet word.
 
Dirk,

Ik zou aan die scheurtje niks doen hoor. Het geeft wat karakter eraan vind ik, en het is omdat je het weet dat je er nu zo op let.
Komt helemaal goed zo ;)
 
Zo, ben begonnen aan een van de laatste werkjes aan dit mooie schip, namelijk de reling op het schip plaatsen, zijn zo'n 120 paaltjes uit messing die ik moet, boren, lijmen, knippen, en dan nog de reling in touw, die na het schilderen op stalen kabel zal lijken, monteren.
Foto's volgen.
Dan heb ik nog een paar kleinere onderdelen gemonteerd en een beetje klein geschut.
Ook heb ik nog de kraan in de droogkast staan die ik met blanke lak heb bespoten, deze moet nog gelijmd worden aan boord, en dan zijn we er bijna, er waren ook nog 2 kleine vliegtuigjes die er normaal op moeten, maar deze zal ik niet monteren, ze zouden een storende factor zijn in mijn ogen.

Zo het einde is in zicht, nog een paar dagen werk en Yamato is klaar.
 
En dan een update met de foto's van de relingen.
1 zijde is gedaan met plaatsen van de steunders van de reling, nu nog andere kant en dan de kabels.

IMG_5604.png


IMG_5608.png



IMG_5606.png



IMG_5607.png


Je kunt ook goed de scheurtjes in de romp zien nu, jammer maar helaas.

(*4 uur aan gewerkt, totaal 203 uur )
 
En dan al aan 1 kant de kabels gespannen en vast gemaakt.
Zie foto's

IMG_5610.png


IMG_5611.png


(*2 uur aan gewerkt, totaal 205 uur )
 
ziet er heel netjes uit dirk. alleen die scheur is bizonder jammer .

maar als je ze terug een beetje verft gaat het zicht al heel wat beter zijn en zeker niet zohart opvallen
 
prachtig gedaan dirk,en mooie kleuren,spijtig dat de scheepvaart hier minder aan bod komt
 
prachtig gedaan dirk,en mooie kleuren,spijtig dat de scheepvaart hier minder aan bod komt

Wat wil jij nu zeggen met scheepvaart minder aan bod komt???
Kijk hier eens naar http://www.modelbouwen.bedisplay.php?f=4 en ik zie toch schepen genoeg gebouwd worden, of zie ik dat mis, dus ik versta niet goed wat je hiermee wil zeggen met spijtig dat de scheepvaart hier minder aan bod komt.Of reageren ze niet genoeg op uw topic???


Nu je dit hier zo zegt, schiet het me net te binnen, dat je ook zoiets op een ander forum hebt gezegd over ons forum, dit aprecieer ik niet zo yvan, dus hou daar aub mee op.Je kan me altijd een pb sturen als je meer uitleg wil.
 
Knap werk Dirk, het is inderdaad wel jammer van die scheurtjes.
Wellicht kun je die nog een beetje wegwerken door het schip te verweren of anders nog even zoals Dirk (amazone) al zei even de spuit er overheen haalt.
 
Ziet er allemaal goed uit hoor.
Die scheurtjes, dat is jammer hoor. Ik denk iets te snel gewerkt met plamuren en spuiten van de pimers zo te zien. Volgende keer iets meer uitharden.

meestal kun je dit soort schuren zoals Amazone wel gewoon bij werken. :)
 
Hey Dirk,

die kras lijkt (op de foto althans) nogal mee te vallen... Veel modelbouwers doen trouwens al de moeite van de wereld om hun modellen te voorzien van blutsen, krassen, afgebladerde verf, roest enz.
Enne, indien er ooit iemand een opmerking over geeft kun je altijd zeggen dat er een mijn langsheen is geritst...wacko

Heligroeten,

Nick

PS. Schitterend bouwwerk dat tot in de puntjes is afgewerkt.
Ik wacht al tot de vliegerkes op het dek komen...
 
Hehe, bedankt voor het vertrouwen nick ;)

Ik heb die scheurtjes een beetje bijgewerkt, ik dan als ik er nog een laagje vernis op zal doen dat het nog moeilijk te zien zal zijn.
Vanavond zal de Yamato klaar zijn, ben bezig met de laatste draadjes aan het plaatsen en dan is hij klaar, ik zal nog proberen een paar foto's te maken morgen om hier te tonen aan jullie, volledig klaar zal hij maar zijn als ik hem nog eens heb bespoten met de matte vernis, waar ik nu niet genoeg meer van heb.

Dus, vanavond men werkplaatsje opruimen en klaar maken voor een ander project ;), waarschijnlijk eerst nog een vliegtuigje en ook verder doen met de H.M.S. Bounty.
 
Voila, de voorlopige foto's van de Yamato zo goed als klaar.
Op de verschillende foto's zie je dus de relingen in geschilderde toestand.
Ook op de foto's kun je zien dat ik de antenne kabels en de vlaggen heb gehangen, de kraan en de katapult zie je ook nog gemonteerd op het schip.
Ik zal proberen om in het weekend de eind foto's te verzorgen en te posten voor ik terug vertrek maandag, deze keer voor een weekje of 8.


IMG_5623.png


IMG_5624.png


IMG_5625.png


IMG_5626.png


IMG_5627.png


IMG_5628.png


IMG_5629.png


IMG_5630.png


IMG_5631.png


(*5 uur aan gewerkt, totaal 210 uur )
 
:O:O:O

Nu al klaar??

:O:O:O

Jammer hoor. Dan moeten we dit verslag weer gaan missen....

Maar ehhh... Er komt wel weer iets moois voor terug....

Enn tot zover ziet dit er toch werkelijk weer heel strak uit.... ;)
 
heel mooi dirk vooral de foto s van boven genomen vind ik echt prachtig met het houten dek.

en wat een strakke afwerking weer . en de rigging is wel niet zo veel maar ziet er heel goed uit dikke profisiat dirk
 
Een paar foto's genomen in een donkere living :) als hij beneden stond, zijn geen eind foto's en zal niet in deze vitrine kast komen, zal waarschijnlijk voorlopig in mijn bureauke komen boven.
Ben wel op zoek naar een vitrine kast waar ik meerdere schepen kan tentoon stellen.


IMG_5640.png


IMG_5642.png


IMG_5644.png


IMG_5648.png


IMG_5650.png
 
Wat een beauty heb je ervan gemaakt.
Is echt wel een bakbeest.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan