Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk,

er komt stilaan zicht in zeg!
Heb je ze er al op gelijmd? Want op de BB zijn ze zwart geverfd.
 
Zeker niet stom John, alle opmerkingen worden bekeken, daarom posten we op een forum he ;)
 
Update 05/08/2010


Een beetje verder gedaan aan het zware geschut zoals je op de foto's zal kunnen zien.

IMG_4836.png


IMG_4837.png

IMG_4839.png



IMG_4838.png


IMG_4840.png


Hier dan een foto van de kleine onderdelen die ik in een potje heb gestoken om zo mee te doen naar beneden om eerst mooi te ontvetten met een sopje.
IMG_4841.png


En dan nog een foto van de PE stukjes die bij de bouwdoos zitten, ik heb er al veel gebruikt zo als je hebt kunnen volgen, maar er volgen nog leuke klusjes met dit moois.
IMG_4842.png

(*3 uur aan gewerkt, totaal 170 uur )
 
De kleine onderdele ndie ik daarjuist heb ontvet in een sopje heb ik nu al een keer in de primer gespoten, hier een paar foto's

De laatste foto zijn gedeelte geschut die ik in de matte vernis heb gespoten.

IMG_4846.png


IMG_4847.png


IMG_4850.png


(*1 uur aan gewerkt, totaal 171 uur )
 
dat ziet er mooi uit dirk en ook netjes gespoten. wel veel geschut maar dat mag wel bij zo een slagschip
 
Update 03/08/2010

Voila, een 2de laag op de onderdelen en hier een paar foto's daarvan.

IMG_4879.png


IMG_4881.png


IMG_4882.png


Dan ook nog wat verder gedaan aan het zware geschut.

IMG_4886.png


IMG_4884.png


En ook nog een beetje aan de commandotoren met geschut gewerkt waarvan ook hier een foto :)

IMG_4887.png


(*3 uur aan gewerkt, totaal 174 uur )
 
Fijn spuitwerk, wat gebruik je om te spuiten ?
 
Hoi Dirk,

Ziet er allemaal zeer strak gespoten uit zeg!!!
Een vraagje je afweerschut is die beweegbaar of word alles vast op gemonteerd ????
 
Zo he, ik heb denk ik even niet opgelet. Daar houd ik van, mooi strak gespoten. Zeer schoon allemaal. :)

Kan zelfs geen kritiek leveren ergens op. Gewoon doorgaan.
 
Bedankt allemaal.

Om te spuiten gebruik ik airbrush Harder en steenbeck infinity 0.2mm nozzle en testors acryl verf verdund met gedestileerd water 1 op 4
De primer is er van de Action.
Het geschut blijft in deze positie is dus niet beweegbaar.
 
Bedankt voor de info, je zult stilaan de montage beginnen zeker?
 
Bedankt voor de info, je zult stilaan de montage beginnen zeker?

Inderdaad, ben ik stilaan mee bezig, maar voor ik de grote commando toren er op plaats zal ik zien dat alle andere er mooi op staat, zal een van de laatste werkjes zijn, maken dat ik er niet teveel aan blijf haperen :)
 
Doe rustig door en laat ons maar genieten van je eindrestutaat !!
 
Knap werk Dirk, zaten die blastbags ook in de doos?
 
Ja deze zaten er ook bij, alleen de kleur moet je zelf een beetje verzinnen, is gemaakt van wit met oker en beetje blauwgrijs :)
 
Bedankt mensen :)

Update 08/08/2010


Wat een ramp van een dag, heb nu al mijn kleine boortjes, is te zeggen tot 0.9mm gebroken op de relingen van het geschut, ik ben verkeerd bezig geweest en nu heb ik een alternatief moeten gaan gebruiken voor de reling omdat ik geen kleine boortjes meer heb.
De uitleg komt er aan de hand van foto's.

Ten eerste moet ik toch zeggen dat ik beter eerst eens verder kijk in de BB voor ik dingen ga schilderen of spuiten, want heb nu al teveel tegen gekomen dat ik het toch maar beschadiging en uiteindelijk opnieuw mag doen zoals men zwaar geschut die je ziet op de volgende foto's.

Hier heb ik dus afgetekend waar de relingen moeten komen, en je ziet dat er al klein geschut op staat en ook de lopen, en wat voor problemen dit heeft.
Ik moet er ook bij vertellen dat ik dus niet verder in de bb heb gekeken om nu te zien dat er een reling op moet :(

IMG_4892.png

Op deze foto toon ik nog met veel plezier een boortje van 0.5mm :)
IMG_4893.png

Op deze foto zie je dus al de schade die ik heb aangebracht door te boren, hier had ik al 3 boortje stuk, nu had ik nog 0.85 en 0.9 mm boortjes en groter over.
IMG_4895.png

Op deze foto heb ik de messing staafjes er al opgelijmd.
IMG_4897.png

Hier heb ik de volgende al afgetekend en zelf al de lopen er afgedaan voor de zekerheid, moet ze toch opnieuw spuiten :)
IMG_4901.png

En hier dan het resultaat van al mijn boortjes te breken, nu mag ik dus evergreen 0.55mm gebruiken in een gat van 0.9 mm omdat ik zonder boortjes ben gevallen.
Het zal niet veel opvallen, maar hiermee wil ik jullie toch duidelijk maken dat het zeker belangrijk is eerst eens je bb te lezen en een kleine werk volgorde te maken voor jezelf, en dat weet ik zelf zo goed, hebben ze mij ook al verteld en toch niet doen, dom, ik moet er nu de gevolgen van dragen.
IMG_4903.png

Om er nog bij te vertellen heb ik een beetje aan het expirimenteren geweest met mijn foto toestel die trouwens te koop staat op Ebay, de Canon powershot A640 omdat ik nieuwe reflex camera zal kopen.
De foto's zijn dus zeer goed nu, ben ik wel tevreden over.

(*3 uur aan gewerkt, totaal 177 uur )
 
Dat is idd erg balen van de boortjes. Ik koop ze van Wellerman. Dat zijn boortjes die je voor electronica gebruikt. Die passen ook in de dremel. En misschien klinkt het raar, maar daar gaan ze echt veel langer in mee. De boorsnelheid op een laag toerental. En rustig vasthouden en de boor zijn werk laten doen met een lichte druk. Dan gaat het echt veel beter. Zul je zien. Die handboortjes met zo´n veertje er aan om de pompen geeft een zijlinkse bewegeging, hierdoor knapt het boortje als het ware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan