Hoofdsponsor

1/24 Jaguar MK-2 Racing [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Steven ik heb het ook maar voor de eerste keer gedaan want ik heb ondervonden dat je met een marker werkt en het overtollige wegveegt met een doekje lichtjes in de alcohol gedrenkt is dat dat sporen in de vernis achterlaat die niet verdwijnen en een zwarte veeg achterlaten ik zal afwachten hopelijk van niet
 
Hoho, interessant artikel Steven, lijkt er op dat dus beter toch niet te doen.
 
Wie een airbrush heeft, is beter dat hij die ervoor gebruikt. De oorzaak is een verschil in pigmentkorrelgrootte, met alleen verf kan het dus niet gebeuren.
 
Ok een volgende keer eens proberen
Maar hetgeen die mens daar verteld heb ik als ik achteraf met een marker de panellines trek ik krijg da niet helemaal proper weggepoetst er blijven altijd vlekken in de vernis die er niet meer uitgaan
Marc
 
Zal het niet met een airbrush doen is tenslotte een wagen en geen vliegtuig of tank dus een beetje domme opmerking van Steven omdat je met een aibrush altijd overspray heb.
Misschien een idee om die panel lines met een klein kwast/borsteltje in te kleuren en de eventuele verf die teveel is met een doekje weg te halen.
 
Ik heb het vroeger zo gedaan en daarna met een marker maar dat laat sporen na op de lichte kleuren dus terug met verf
Bedankt voor jullie reacties
Marc
 
Eindelijk beste modellers heb ik nog iets gedaan aan de Jaguar al de sierlijsten in B.M.F. gezet en daarna hem in de vernis gezet
Die bmf is geen lachertje bij deze wagen want zelfs de ramen moest ik deels bekleven maar die staan er nog niet in
verder ben ik zeer tevreden van dit kitje past mooi en de chroom is niet zoals bij Revell of AMT dat is zo van die echte chroom deze is iets donkerder ven ietsje matter
hier de afbeeldingen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pracht van een kleurke Marc wat een spuitwerk zeg,ge moogt fier zijn.
 
Ziet er strak uit Marc.
 
Die BMF is toch iets speciaal hoor, mocht er iemand op de ledendag eens een demo willen geven, dan kom ik op de eerste rij staan (als ik kan komen natuurlijk :8... )
 
knap gedaan

zie ik hier een vingerafdruk ofzo staan?
attachment.jpg
 
Ik wil het gerust eens laten zien hoor , maar dan zal ik daartegen mijn stock moeten aan lengen
we zien wel he het is nog efkes
Marc
 
@Jordic waar ergens dat blinkend is de luchter van in de living want ik heb de carrosserie nergens aangeraakt
 
Coachke, die BMF, heb je dat er zo op gelegd of heb je die speciale lijm gebruikt?
 
@Erwin die is zo die had ik al jaren liggen dat is de echte Bare Metal Foil en dat kleeft vanzelf hij zit nu wel voor de eerste x mee onder de vernis
marc
 
Beste bouwers en vrienden mijn allergrootste excuses dat ik zo lang op me heb laten wachten hoor namelijk er is hier bij ons iets ergs gebeurt onze dochter heeft kort na Nieuwjaar haar auto perd totale gereden , denkelijk is ze in haar recht omdat ze op haar vak is aan gereden door iemand die uitweek voor een geparkeerde auto aan die kant zelf heeft ze niks maar haar sterke BMW is gewoon voor weg te smijten links voorwiel en draagarmen en een stuk uit het chassis gescheurd en nu moet pake chaufeurke spelen en ben bijna heel de dag op de baan , heb verleden week alleen al 500 km gereden , zodus vrienden heb ik efkes alles opzij moeten zetten , nu is onze kleindochter bij haar papa dan ben ik een stukje verlost van rijden
Nu vandaag heb ik een beetje verder kunnen werken ik ben begonnen met het scratchen van veiligheidsriemen ( harnas ) wel op maat van in die jaren
Daarvoor heb ik de afplaktape truuk weer gedaan dus een stuk dunne afplaktape dubbelgevouwen ( mooi recht ) en deze op een glazen plaatje gelegd en op maat ( gevonden op internet ) gesneden in de lengte .
Daarna heb ik met zeer dun metaal de slotjes uitgesneden en ook de slotvangertjes in dun styreen uitgesneden ook de bevestigingsplaatjes onderaan op de vloer zijn in metaal gemaakt
hier de voorbeelden let wel alles staat nog in de eerste kleur en moeten nog verder afgewerkt worden

dit is het gesneden stukje tape

attachment.jpg

hier een eerste deel van het harnas

attachment.jpg

hier een compleet harnas

attachment.jpg

zo dat is het voorlopig ik heb stilletjes mijn zin en mijn tijd terug dus er zal snel een vervolg komen

Grt
Marc
 
dat is ook een manier om de riemen te maken,mooi en creatief gedaan.
De body ziet er al goed uit.

groetjes,

Yannick
 
Het is zoals je zegt mooi en creatief maar ik vind dat al zijn modellen mooi en creatief zijn.Er valt veel van te leren
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan