Hoofdsponsor

1/24 Jaguar MK-2 Racing [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Veel plezier met deze.
 
Ziet er netjes uit Marc misschien kan je nog de gaatjes in het stuur uitboren?
 
Oh dat kan ik proberen , had daar niet aan gedacht bedankt
Marc
 
Wat Ron zegt, en daarnaast misschien nog even die zilveren puntjes op het stuur overschilderen.

Het reliëf is erg mooi, maar de korrel is misschien iets te grof. Wellicht leuk voer voor experimentjes om het iets fijner te krijgen, een volgende keer :)

Nette vooruitgang.
 
Mooie detailschildering. dit wordt een hele schone. gebruik je vlokken om het tapijt te maken?

Knudde
 
Neen dat gebruik ik niet meer ik vind deze te grof voor 1/24 ik gebruik nu " embossing powder " kan je in verschillende kleuren krijgen dat is iets dat je in een handel van papier en verfjes en potloden zoals Lucas of AVA papierwaren en je brengt het gewoon aan met houtlijm de plaats goed insmeren en het poeder er dik op strooien laten drogen de overschot op een proper papier opvangen , kan terug gebruikt worden , en daarna het gewoon overspuiten met de gewenste kleur
het beste is de kleur van poeder gebruiken die het dichts bij de gekozen kleur past
Dat is een poeder dat men gebruikt voor het maken van wenskaarten die zo speciaal aanvoelen maar je hebt daarvoor een soort warmelucht blazer voor nodig , wij hebben dat niet nodig he
Marc
 
Ammaai...Marc ...wat een resultaten al:nowink::nowink:....ik vind het mooi gedaan en inderdaad dat stuurtje nog een beetje bijwerken volgens het advies hier boven ..;)...die binnenbekleding vind ik super en met zo een simpele dingen echt top man....;););)
 
Ziet er goed uit ! Je kunt bv ook met gewone bloem doen, waar ze mee koken hé.
Fijn zeefje gebruiken natuurlijk.

over het stuurtje, ik persoonlijk zou de gaatjes gewoon uitboren. vind ikzelf ets knapper. Maar ieder zijn keus hé.
Foto's genoeg te vinden op google.

voor de rest zijt ge terug goe bezig om der een schoon model van te maken !
 
Kameraden na twee drukke weken een valpartij ( die nu zo goed als genezen is ) heb ik nog wat kleinigheidjes kunnen verwezenlijken namelijk de lederen zetels zijn gedaan en hebben een beetje te lijden gehad van de tand destijds Het leder is door het vele gebruik verweerd

attachment.jpg

attachment.jpg

De vooras zit ook al ineen dus achtereen de wielen erop

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu krijg ik problemen met mijn motor er is een kleppendeksel staat nu plots krom waarom weet ik niet , maar dat zijn zorgen voor later
Grt
Marc
 
Vraagje

Beste bouwers in het algemeen , ik ga stilletjes aan aan de body beginnen van mijn Jag nu heb ik de juiste kleur gevonden maar wel van " Mr Hobby " nu is mijn vraag ( ik heb deze verf nog nooit gebruikt ) is er iets speciaals waar ik moet op letten of hoe verdun ik die het beste en wat gebruik ik het beste om te verdunnen en moet ik nog op iets letten
In feite zijn het meerdere vragen
Ik heb de indruk dat deze enorm goed dekt en een mooie blinkende glans nalaat
Daarom graag een reactie
Dank u makkers
grt
Marc
 
dit is de beschrijving op de site Van Almere ....moet je eens bekijken staan verschillende tips

Hobby Color Verf
Hobby Color is een fijn gepigmenteerde, goed dekkende en sneldrogende Acrylverf met een zeer goede hechting op kunststof en vele andere materialen. Hobby Color is bij voorkeur te verwerken met een airbrush, maar ook geschikt om met de kwast te schilderen. Verdunnen gaat eenvoudig met water. Schoonmaken van airbrush apparatuur en kwasten met water of een beetje airbrushcleaner. Verdunnen met een reducer als Mr. Aqueous of Auto Air 4010 reducer van Createx heeft echter de voorkeur. Bij gemengde kleuren blijft de kleur homogeen en geeft de verf bijna geen “tipdry” droging van de verf op de naaldpunt, eventueel kan er nog een druppeltje Mr. Retarder aan de verf toegevoegd worden, retarder is een zgn. droogtijdverlenger.
 
Ik zelf heb Mr hobby ook nog nooit gebruikt, enkel de spuitbussen. Potjes nog nooit.
Maar ik zou het verdunnen met hun eigen thinner. en gewoon zoals je andere potje verdund ( tamiya etc... )
Ik verdun altijd naar ong de dikte van melk. Moet je ook wat bekijken met welke dikte van naald je spuit met de airbrush natuurlijk.
 
Ok mannen bedankt het verdunnen en zo heb ik wel al goed onder de knie maar ik heb deze verf nog nooit gebruikt daarom deze vraag dus zal ik eens kijken bij onze sponsor
Bedankt voor de wijze raad die ik kreeg was zeer bruikbaar
Marc
 
Misschien toch eerst proberen op een proefstukje Marc ;)
 
Ja eerst testen lijkt me het veiligst.
Daarom dat ik ook zeg zelfde merk van verdunner gebruiken, dan zit je zeker safe.
 
Maatekes ik ben weer ietsje verder mijn motor is af nog even wat met matte verf bijwerken de watertube en zo , nu ik was 1 racekelk verloren door mijn eigen stomme kunstje met een val als gevolg en die kelk dat is het chroom stukje dat op de carburator staat zo een trompetvormig buisje , hoe moest ik dat nu gaan namaken al van alles geprobeerd maar vind maar iets van 1,4 mm dik , nu al mijn doosjes opengemaakt niks tot er plots een klein doosje omvalt dat ergens tussen zat en wat zat daar nu in allemaal overschotjes van lego van mijn bus en van overschotjes van de kleindochter haar lego zit daar toch een stukje in dat gelijkt goed op een vittessen knuppel en is 1,5 mm dik en daarbovenop een piep klein bolleke en dat was het na wat vijlen , schuren en knippen had ik terug een racekelk op mijn carburator , en den deze was gelukkig want zonder dat kleine onozele prulleke was het geen gezicht dus hier de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Mijn instrumentenbord is ook af decals erop en de houtstructuur ook gekleefd

attachment.jpg

attachment.jpg

Met stuur attachment.jpg

dat was het zowat nu moet ik de body nog spuiten ik heb er schrik van , waarom weet ik niet maar dat zien we wel he
Marc
 
Laatst bewerkt:
Wauw Marc wat een prachtwerk hier zeg,en erg goed opgelost met de racekelk. hout structuur erg mooi vind ik.
De motor is heel mooi en overtuigend,prachtig bewerkt moet ik zeggen. Dit word weer een model van de bovenste plank makker.
 
Mannen bedankt uw reacties hebben me geraakt echt hoor
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan