Hoofdsponsor

1/24 Jaguar MK-2 Racing [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Marc je laat hier weer prachtige dingen zien je Dashboard is heel mooi het stuur is heel origineel de gaten mooi vrijgemaakt :) ...alleen de kabels boven op je motor zie ik dat je die vasthoud met koperendraad dat vind ik iets minder origineel ..daar heb je wel andere oplossingen voor denk ik ..maar voor de rest zoals ze hier al zeggen ....precies echt :wacko:
 
Laatst bewerkt:
Ja Sa da was om de boel bijeen te houden , vergeten misschien da kan ik weet nog niet hoe ik het moet oplossen want er zijn verschillende manieren op diverse foto's op het internet
grt
Marc
 
Misschien een idee Marc ...een stripje afsnijden van een wijncapsule (lood) gelijkt toch iets meer op een bandje:wub:...is maar een idee zele ;)
Er zullen nog wel mogelijkheden zijn ;)
 
Ok wil ik doen maar waar haal je tegenwoordig nog van dat lood het is bijna allemaal plastic dat er rond zit en by the way wij drinken geen wijn ik ben er niet zot naar mijn vrouw mag geen alcohol (of toch zo weinig mogelijk ) drinken ik heb nog wel wat flessen staan ik zal eens kijken , maar beste vriend je hebt me zojuist een tof ideetje gegeven de motorkap word dichtgehouden met lederen riempjes en hier in deze kit zitten er decals voor bij dus zou ik als het zou vinden dat er ook van maken toffe tip ik ga zoeken
grt
Marc
 
Je kan ook de cupjes van die kleine kaarsen gebruiken, of de metalen wegwerpverpakking van lasagne of meeneemchinees,...
 
Ik ga het zeker eens bekijken bedankt Filip
Grt
Marc
 
Sorry ik sla jullie altijd door elkaar t"is den ouderdom he ( is wel geen verschoon )
 
Matekes ik ben eindelijk terug in gang geschoten nu de feestdagen (? ) voorbij zijn kan ik terug gewoon mijn ding doen
nu de Jaguar is in de lak gezet met Mr Hobby ik moet zeggen heb de eerste x ermee gewerkt en ze valt goed mee nu denk ik dat het voor onze militair bouwende collega's niet de juiste verf is daarvoor zal MIG of Vallejo veel beter zijn
Deze verf is in de aard van de synthetische autolak die heeft de eigenschap van heel hard te blinken en hoe ge ze spuit speelde bijna geen rol die droogde bijna in elk geval zeer blinkend op ( kenners zullen dit wel weten ) en deze acryl verf van Mr Hobby doet dat ook de Jag blinkt alsof hij een clear coat heeft gekregen deze komt zeker nog maar eerst de decals kleven en dan de vernis
Ik heb enkele beelden gemaakt dan kunnen jullie het ook zien nu heb ik nog iets gedaan waarvan ik al veel gelezen had maar nooit gedaan , ik heb op voorhand de deurspleten en kofferspleten en het tankdeksel al met een zwarte liner ingekleurd daarna met een licht vochtige doek de restanten weggedaan en ik vind het resultaat beter dan dat ge nadien in kleurt , waarom omdat ge bij een gespoten stuk de zwarte verf altijd sporen na laat en nu niet
Kijk maar
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan nu ga ik decals kleven tot laters
Marc
 
He Marc die resultaten zijn heel mooi ...met je nieuwe verf ...en ook met je nieuwe AB veronderstel ik:8....mooie glans dat je hier hebt ;);)
 
Coachke, ik gebruik vaak Mr.Hobby hoor. Dat wordt niet bepaald door het uitzicht maar de kleurtint, zo is bijvoorbeeld de kleur Dark Yellow van Tamiya niet correct en diezelfde kleur van Mr. Hobby veel beter. Knappe carrosserie heb je daar al, moest de kap niet in dezelfde kleur?
 
Jaja Steven maar die lag nog beneden die is ook klaar hoor
Ik veronderstel dat jij ook je verf bij Artobi haalt want ik weet nergens nog een winkel die die heeft nu weet ik niet of Verschooten die heeft er zijn wel leuke kleuren bij

Nu heb ik nog een algemene vraag ieder die wil mag antwoorden namelijk de chrome delen van Tamiya zijn wel aangepast en zijn niet van dat Amerikaans chroom het is meer ietsje donkerder en niet zo blinkend
Nu mijn vraag is zal ik ze ontchromen en in de alclad zetten of zal ik de bumpers gebruiken zoals ze zijn want zo is het niet lelijk ik weet bij sommige merken is het beter van de Chroom eraf te doen omdat die er nogal dik op ligt en niet mooi oogt
Marc
 
Ik spuit pas Aclad chrome als het echt nodig is, dus als het fabrieks chroom beschadigd is door een aanhechtingspunt of dat er een gietnaad in het chroom zit die weg geschuurd moet worden.

Mooie kleur van de Jag :)
 
Ron dank u voor uw reactie deze chroom is ok die is niet zoals bij Revell of Monogram maar ietsje doffer Tamiya doet daar wel hun best in vind ik dan laat ik het zo
Ja de kleur die had ik gevraagd van Tamiya maar die hadden ze daar niet en dan heeft die man deze gegeven en ik vind ze ook mooi het is eens iets anders dan de hedendaagse kleuren
Grt
Marc
 
Marc, meestal hebben ze wel de Mr.Hobbyverf waar ze ook Tamiya hebben. Bij Verschooten zal dat wel het geval zijn, maar ook in Au 16 Escadron in Etterbeek heb ik er al gehaald.
 
die Mr Hobby verf is dat zoals ze zeggen Gunze....Vind het wat verwarrend....:wacko::wacko:...als dit zo is hebben ze daar wel heel veel kleuren in ;)
 
Aan de naam Gunze Sangyo heb je tegenwoordig niks meer, er staat alleen nog GSI Creos in de handleidingen. Marc, waarmee verdun jij die Mr.Hobby trouwens? Ik gebruik Tamiya's X20a.
 
Heel mooi spuitwerk Coachke, just echt, mooie kleur ook.
Goede tip om eerst de lijnen in te kleuren vooraleer te spuiten, moet ik onthouden.
 
Nee, dat is geen goed idee. Ik hoop dat je je niet binnen een paar weken tot maanden gaat beklagen over die liner. Die komt soms na een tijd terug door de verf heen. Ik neem aan dat je een fijn streepje gezet hebt, dan zal er niet veel mis gaan, maar dat had evengoed achteraf met een panelline wash gezet kunnen worden.

http://www.ratomodeling.com/articles/pre_shading1/
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan