Hoofdsponsor

1/24 Jaguar MK-2 Racing [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Inderdaad voor kwaliteit betaal je, alleen jammer dat Tamiya geen Amerikanen uitbreng zoals bijvoorbeeld AMT.
 
Ron ik weet niet of Lindberg een goed merk is die hebben wel een paar merkwaardige modellen in hun Gamma , ik heb vroeger eens een kitje gehad van Jo-Han die was voortreffelijk ik had de Chrysler turbine ( helicopter motor ) heft echt bestaan maar er waren terug geroepen teveel problemen en werden 90% vernield het was zo een mooie wagen
Marc
 
Ik heb deze ook nog liggen, dus ik volg deze zeker.
ik ben zeer benieuwd wat je er van maakt. Afgaande op je carburatoren, wordt het een prachtmodel.

Knudde
 
hier ben ik nog eens terug ben weer aan iets begonnen namelijk de gasklepbediening te maken voor de weber carburatoren

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

grt
Marc
 
Hallo , ik heb nog wat kleinigheidjes kunnen doen , omdat de Charger in mijn show-room stond en de pers was er om foto's te nemen :laugh::laugh::laugh: grapje . Maar nu is hij af en kan ik me concentreren op de Jag
Nu heb ik het motorblok al een groot deel gedaan , op het plan staat dat de motorblok in het zwart moest maar Roy die zegt altijd dat je niet het echte zwarte zwart moet nemen bij deze heb ik wat aangemaakt in een apart potje want ik moet hier heel veel zwart gaan gebruiken , dus zwart en daar een paar druppels wit bijgedaan en echt het oogt veel echter dan dat kool zwart
Het middenbed waar de bougies in zitten in het midden van de motor moest met. blauw alsook de zijafdekkingen
Het gaat hier om een 6 cilinder met twee boven liggende nokkenassen eentje voor de inlaatkleppen en eentje voor de uitlaatkleppen vandaar die rare kleine v vorm bovenaan de bougies staan hier dus recht boven de zuigers , het voordeel van deze motor is dat het een cross-flow motor is m.a.w. de aangezogen lucht gaat er langs ene kant in en komt er als uitlaatgas aan de andere kant uit wat resulteert in meer pk's want het andere type motor die heden ten dage nog wel eens gebruikt word daar gaat de lucht er langs 1 kant in en gaat langs dezelfde zijde er weer terug uit wat de doorstroom enigszins beperkt
Dat is ook de reden waarom men een Spaghetti uitlaat monteert voor zo een goede uitlaat moeten alle buizen even lang zijn dat er geen tegendrukken kunnen vormen . Beste lezers ik hoop dat je aan mijn uitleg aan uit kan anders vraag je het ik zal proberen u zo goed mogelijk helpen
Nu hier een paar beelden

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Zo'n expert ben ik niet in builds maar kan wel mee spreken over de kwaliteit van Tamiya.
In mijn jeugdjaren maakte ik niks anders; maar dan kende ik nog geen AB.
Heden ten dage probeer ik wa meer merken uit. En ja, soms met gevloek...
Alvast alweer een mooie start voor uw build.
 
Ja dat is inderdaad een mooie realistische kleur zwart voor deze schaal. Zo zie je de details tenminste nog, en toch lijkt het volledig zwart. Dat maken onze hersenen ervan... goede keuze!

Wat de bruine cirkeltjes betreft: ik denk dat ik die had geairbrushed, waarbij ik met een punch&die-set een cirkeltje uit een stukje Tamiya tape had geponst... anders maak je het jezelf erg moeilijk om het netjes (binnen de lijntjes) geschilderd te krijgen. Ik weet niet of je een punch&die-set hebt? Of, afhankelijk van de grootte van de cirkeltjes, een leertang?

32D421_210.jpg
 
Roy die punch en die set heb ik niet die tang wel en toch heb je weer een goede tip gegeven die heb ik nu wel liggen bedankt ga ik straks eens proberen , je ziet dat je met twee ogen meer ziet dan met he , bedankt hoor , de motor moet nog veel bijgewerkt worden
Marc
 
Beste vrienden ik zit met een dilemma normaal gezien volgens bouwplan moet alles onderaan gewoon zwart dat was zo in die tijd , maar zo zwart dan zie je niet veel van he , nu wil ik er geen mannekesblad van maken geen kleurpallet maar nu is mijn vraag wat zouden jullie doen ?
Het gewoon doen zoals het moet of ietsje meer nuances in leggen zoals de bodem een grijze kleur voor de bodem ? Ik twijfel omdat ik er wel een klassieker van wil maken , en @ Roy ik gebruik geen echt zwart dat heb je me vroeger al voor overhaalt , vroeger als jonge gast dan schilderde ik matt zwart alsof het een lieve lust was
Graag een kleine reactie
Marc
 
Als je het origineel wil houden dan is de keuze duidelijk toch? :)
 
Ron ok daar heb je een punt maar zo zwart ( donker grijs ) is toch wat saai ik zou b.v. stukken lichter grijs kunnen doen he dat geeft toch wat meer effect denk ik ( hoop ik ) zou dat niet kunnen
ik heb jaren bij VW gewerkt en daar heb je ook verschillende tinten van zwart , ik bedoel dat elke fabrikant zijn tint zwart had ik weet ook wel er weinig aluminium gebruikt werd in die tijd , ik zal wel zien hoe ik het oplos , heb juist een ideetje
Marc
 
Je kunt heel licht drybrushen met wit, ik denk dat dat resultaat je wel zou bevallen. Alle details worden dan zichtbaar en je krijgt het effect alsof het zonlicht erop valt. Wel drybrushen van boven naar beneden...
 
Kan ik ook proberen , maar ik dacht voor het chassis en de bodem om verschillende tinten van grijs te gebruiken maar dan ook niet te overdreven maar toch dat je verschillen ziet dan kan ik nog met lichter grijs dry-brushen aan de onderkant alsof die echt gereden heeft en uit de bocht gegaan is en over het gras gegaan is of in de zandbak wat denk je ?
marc
 
Je hebt de keuze om het model in showroomstaat weer te geven, zoals de rest van je modellen, of net na een race. Indien het laatste, zul je eerst moeten uitzoeken of het een race was op asfalt dan wel op zand of ander terrein. Foto's die ik heb gezien (klik hier) tonen eigenlijk allemaal asfaltberijding, dus ik denk dat de vervuiling in beginsel mee zal vallen.

Dan is het inderdaad natuurlijk mogelijk dat de auto over het gras gegaan is en/of de grindbak. Als je dat wilt weergeven, kun je het beste gebruik maken van de technieken zoals uitgebreid beschreven door Mig Jimenez, Michael Rinaldi en Adam Wilder, onder anderen. Ik wil je daarin best op weg helpen (en anderen waarschijnlijk ook) maar ga er dan vanuit dat je net zo lang bezig bent met het verweren als met het bouwen en schilderen. Dan heb je wel een prachtig resultaat, maar ik weet niet of dit is wat je wilt.
 
Roy laat ons zo afspreken van zodra ik daar ben zal ik uw hulp inroepen maar eerst de rest afwerken want ik heb al verf gekocht dat gebroken wit of eierschaal maar begin weer te twijfelen over de kleur van de auto zelf
 
Je zult al bij het afronden van het motorblok daar rekening mee moeten houden en moeten kiezen welke weg je gaat bewandelen: showroomstaat of na-race-staat. Derde mogelijkheid: na-race-staat maar dan gewassen.
 
De hele onderkant in eenzelfde tint zwart toont inderdaad niet erg mooi. In zo'n gevallen ga ik wat spelen met verschillende tinten zwart. Meestal spuit ik de basis in semi-gloss of mat zwart van tamiya. Daarna haal ik mijn borstels en wat potjes van revell boven om bepaalde onderdelen net die andere tint te geven.
Alleen al bij revell heb je; mat zwart (8 ), anthracite (9 ), teer (6 )en semi-gloss (SM302 ) Ze verschillen net genoeg om de nodige diepte te brengen en maken het model realistischer.
 
Hey knudde bedankt ik was in mijzelf ook al van die gedachte gekomen maar ik wilde het nog even afzien en horen ven jullie
Marc
 
attachment.jpg

Erratum ik ben iets vergeten namelijk bij een ronddraaiende beweging te kunnen maken de kruiskoppelingen heb ik geen pijltjes gezet dat zijn die twee knopen in de cardanas die dienen om een op en neer gaande beweging toch nog een ronddraaiende
beweging te kunnen maken

attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Wel Marc,het gaat goed zo te zien,je motorblok ziet er super uit moet ik zeggen,kan ik moeilijk tegen op haha ;)
Je interieurke ziet er weer topie uit he,zo verder doen man,schitterend werk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan