Hoofdsponsor

1/35 Industrieel dio "So wie wir kämpfen, Arbeite Du... [Model v/h jaar 2013]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit blijft me verbazen en vooral door de details die steeds beter worden. Ik volg dit al geruime tijd en sta steeds paf.
 
De kleuren van dit diorama zijn levendig en dat spreekt mij dan weer aan. Soms zie je van die grauwe, sombere kleuren in dio's, dit heeft iets meer.

De boordstenen zou je gemakkelijk kunnen inwassen met wat Raw umber olieverfwash. En anders een washmengsel van wat zwart met Burnt umber (puur Burnt umber in een wash zou hier je blauw van de boordstenen paarser kunnen maken omdat deze bruinkleur rood in zich heeft).
 
Bedankt voor jullie reply's.

@GUnit : bedankt voor je advies. Maar dat had ik zelf al bedacht. 'k heb gisteren een wash gegeven met Raw Umber verdund met véél thinner zodat het zich niet opstapelde maar mooi openvloeide. Ik moet zeggen dat het resultaat er veel beter uit ziet.

Ben momenteel aan het testen om realistisch zinkwerk te bekomen.

Updates volgen, als ik eens foto's kan nemen met deftig daglicht.

Groeten Rik
 
@Philipson : op het rechtergedeelte, daar waar momenteel het MDF nog bloot is, komt inderdaad een combinatie van aarde en gras. Verder wil ik daar nog wat rommel stockeren : olievat, houten ton, een houten krat,... Misschien iets onder een zeil ? Suggesties ?

Groeten Rik
 
Ik kan mijn mond niet meer dicht houden, Heel knap werk Rik. Dit wordt geen pareltje maar een hele halsketting parels.

Grtz Bart.
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@D-Day : bedankt, we doen ons best hé. Met minder als de puntjes op de i zijn we niet content. ^^

Ik heb geprobeerd om nog wat foto's te nemen met het laatste daglicht, maar de flash is er toch aan te pas gekomen...

attachment.jpg

Globaal zicht op de vorderingen van deze week. De dakgoot is afgewerkt en samen met het pannendak geplaatst.
Voor wat afwisseling in de gevel is een takje klimop geplaatst.

@Beyond : nogmaals bedankt voor je poster. Ik heb de vorige, op de poort, vervangen door Uw exemplaar omdat er meer kleur in zit.

attachment.jpg attachment.jpg

Zicht op de klimop. Naar voorbeeld van Nico, waarvoor dank om zijn trucs met ons te delen, heb ik als basis een wortel van een struik uit de tuin genomen. Blaadjes van Joefix zijn, één voor één, op de ondergrond gelijmd. 'k was eerst verkeerd begonnen, klimop groeit namelijk met de tip van het blad naar beneden, dus vlug gecorrigeerd.
Met wat Grass Green olieverf van 502 Abt zijn de blaadjes wat bijgekleurd. Misschien plaats ik er nog een donkergroene wash over...

attachment.jpg

De dakgoot is, mijn inziens, geslaagd. Na een grondlaag, de dakgoot is gemaakt uit koper, is er een basiskleur van H 53 (gunmetal) aangebracht. Hierover is een transparante laag Titanium White olieverf aangebracht. Een kleine hoeveelheid verf opnemen met een borstel, en dit opensmeren over de buis tot er geen duidelijk wit meer zichtbaar is. Hier en daar is een witte streep te zien, maar dat brengt extra effect in het zinkkleur. Het openwerken dient wel in de looprichting van de regen te gebeuren !

Op de regenpijp zijn beugels aangebracht, eveneens gemaakt uit koperstrip. Met de P&D zijn zeskant boutjes gemaakt om de beugel dicht te houden. De beugels kregen een basiskleur van H98, verdonkert met wat zwart H33. Aan de onderzijde van de beugels zijn roeste regensporen gemaakt met Burnt Sienna olieverf.
Het klinkt misschien absurd, maar dergelijke fijne strepen bekom ik met een ... brede borstel.
Met een penseel 4/0 breng ik wat olieverf op, daar waar ik de streep wil. Vervolgens neem ik een penseel nr 1 die ik bevochtig met thinner.
Afvegen op een vod zodat er geen druppels meer in zitten, enkel wat vochtig. Dan de streep terugdringen tot de gewenste dikte. Tevens kun je de lengte van de streep bepalen door ofwel naar beneden te strijken - langere streep, of naar boven - kortere streep.
Door het penseel meermaals te reinigen bekom je een propere fijne streep.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zicht op de dakgoot en de beschadiging die de oorzaak is van de vochtplek op de muur. De binnenzijde van de dakgoot en de beschadigde plek wil ik nog een wash geven met Raw Umber en wat groene pigmenten.

Groeten Rik
 
sdfkkjskng bonk daar ligt mijne kinnebak weeral op mijn buro...

Knap gedaan en goed uitgelegd Rik. Knappe vorderingen weeral.

Mark
 
Inderdaad sdfkkjskng
Prachtige afwerking, zeer realistisch!!
Zeer leerrijke uitleg ;)
 
Helemaal niks op aan te merken, zeer goed werk !
 
Bedankt voor jullie complimenten !

@Interceptor & Beyond : hopelijk hebben jullie geen vals gebit, anders kun je ze bijeen gaan zoeken. :D:D

Dit dio is bijna een jaar geleden gestart, en het heeft een tijdlang op een laag pitje gestaan. Maar met het vorderen van de werkzaamheden heb ik er volledig trek in gekregen.

Wat mij mede de kracht gaf om verder te doen, is de grote belangstelling van jullie en de vele positieve reply's.

Groeten Rik
 
Het resultaat mag zeker gezien worden en ik heb genoten van de hele opbouw, komen er nog figuren en/of een voertuig op of is dit het uiteindelijke eindresultaat?
 
@Walesha : het dio is nog niet af, de rechter zone dient nog aangekleed met 'grond' en beplanting.

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6630 : dit voertuig, Krupp Kfz 83 met Flakscheinwerfer 60 cm zal het plein bezetten. Beide moeten elkaar aanvullen : het gebouw met industrieel karakter geeft reden waarom de schijnwerper op het plein staat.

Momenteel ben ik nog wat aanvullende attributen aan het afwerken. En uiteraard zullen enkele figgies het geheel aankleden.

Groeten Rik
 
heel mooi dio en schitterend gebouw wat je hier neerzet.

ik zit echter met 1 hersenkronkel, in verband met een spotlicht zo dicht bij een hoog gebouw: geeft dit geen problemen dat de schijnwerper op het gebouw zal schijnen in een groot deel van de gevallen? kweet wel dat ie quasi recht omhoog schijnt maar in sommige gevallen schijnt ie ook lager
 
Daarin heb je gelijk, Silenoz. Daarom zal ik de schijnwerper in het uiterste (linkse) hoekje posteren. Met het verband tussen de schijnwerper en het industrieel gebouw wil ik aantonen dat een industriële site beschermd wordt. Het begin van de industriële site was de ketel, maar om deze bestaansrecht te geven is het gebouw erbij gekomen.

Om realistischer over te komen zou ik de grondplaat groter moeten maken, zodat de schijnwerper verder weg van de gebouwen staat, maar dan is mijn vitrinekast niet diep genoeg.

Groeten Rik
 
Word steeds mooier
 
Yo Rik,

Wederom mooie vorderingen...de foto's zijn wat overbelicht. Laat de flits achterwege en gebruik twee daglichten..de kleuren zullen veel warmer overkomen.

Ik blijf kijken naar je details die je erin stopte...

Keep this up!

greetz Nico.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan